Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z čeho jsou živi čtyřlístky?

07. 01. 2002
0
0
1472
Autor
soale

no z čeho?

To slovo křičela jen z koutku očí

bolestí a štěstím

Jak západ měsíce

Jak čtyřlístek, co ho slza smočí

A čekáním

Jako když ruka sahá po klice

 

Však pláč bývá pro louku krmení

Však oko slzou volá k zemdlení

 


matarej
09. 01. 2002
Dát tip
čtyřlístek ! ten přece znám - Fifinka, Bobík, Myšpulín a Pinďa..... Jinak dobrý, jen mi to připadá trochu "rozháraný"......

soale
08. 01. 2002
Dát tip
wopi: jakpak to ze jsou ctyrlistky nezive??? nerostou?? a navíc, dá se to brát jako slovní hříčka "se čtyřlístky živí" jako ze se krmi ...

soale
08. 01. 2002
Dát tip
jsem si skoro jisty ze tam MUSI byt I a ne Y ... a ze je to spravne cesky ... i pres narazky nekterych(wopi) ze nekoho cesky nenaucis ...

Wopi
08. 01. 2002
Dát tip
mě je to fuk, piš si třeba i "čtyřlýstki", je to tvoje věc

Stevenson
08. 01. 2002
Dát tip
to se nam ta hlubsi kritika "pritvrdila"..))

Moppy
08. 01. 2002
Dát tip
"čtyřlístky se živí" je naprosto v pořádku, protože v koncovkách přítomného času sloves se píše vždy i/i. U příčestí minulého se ovšem i/y píše podle pravidel shody podmětu s přísudkem, takže "čtyřlístky jsou živy". Pokud to vezmeme do detailu, tak "čtyřlístky jsou živé". Jinak se tedy přiznám, že té básni vůbec nerozumím.

hermit
07. 01. 2002
Dát tip
bez posledních dvou veršů by se mi to líbilo mnohem víc.... i takhle jsem si ale rád přečetl...

Woland
07. 01. 2002
Dát tip
čtyřlístky živy, ne?

soale
07. 01. 2002
Dát tip
woland: no to asi ne ...

Stevenson
07. 01. 2002
Dát tip
hezke, ale souhlas s hermitem.. a jeste mozna lepe, ty dva posledni radky nahradit necim jinym.., treba naznakem toho SLOVA?(jen moje idea, asi moc jednoducha?)

Wopi
07. 01. 2002
Dát tip
Woland: máš sice pravdu, ale soale nepřesvědčíš - já už to zkoušel marně před Tebou... některé lidi česky nenaučíš...

Wopi: Já to taky zkoušela... neumím to ale zdůvodnit...a taky jsem neuspěla.

Wopi
07. 01. 2002
Dát tip
Zdůvodnění je jednoduché. Čtyřlístky jsou neživé. Jen jeden byl živej - a to ta čtyři hovada, kterými komouši mršili dětskej vkus, když tu nebyly jiné dětské komiksy.

Wopi: No, ony ale jsou de facto živé... neživé jsou jen... hmm, de iure?:-) Btw. někde mám staženej ten úžasnej příběh Čtyřlístku, jak bojujou proti marihuaně. Jestli ho najdu, tak ti ho pošlu, jistě se královsky pobavíš.:-)

Wopi
07. 01. 2002
Dát tip
Jo, ten jsem viděl, pošli! To byl vskutku vrchol stupidity :)).

Amanda
07. 01. 2002
Dát tip
Pekne...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru