Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyvážím hovna a jsem na to pyšný.

28. 03. 2012
7
16
2030
Autor
blai

No prolog

 


 

Usral jsem si při hodině náboženství a pan katecha mi takovou fláknul rákoskou, že jsem byl poznamenaný na celý život.Po ukončení tehdejší osmé třídy, se člověk rozhoduje nad svým budoucím povoláním.Proto se nebylo nad čím dvakrát rozmýšlet a vyvážení sraček byla jasná volba.


Vyvážím hovna v celém okrese a když Lojza ze sousedního okresu omarodí nebo si ožere držku, tak jezdím i tam.Abych byl upřímný, do vedlejšího okresu jezdím velmi nerad a jen kvůli penězům.Točej tam totiž mizerný pivo, hrajou špatně fotbal a vůbec divný lidi tam žijou...

Nestane se mi u nich, aby se neucpal můj stroj.Mezi jejich hovnama plave tolik šprcek a vložek, že důstojný pán monsinor se odmítá modlit nad dušemi zemřelých a pokaždé se rozpláče když tam musí jezdit na pomazání nebo svatbu.Samotné město nazývá Sodomou a Gomorou a každý den ztratí při modlitbách ke svému Bohu, pár slov za hříšníky tohoto městečka.

Jejich kostel, kam dojíždí jako administrátor excurrendo, se každou neděli naplní směskou pitomých hovad, kteří zrovna táhnou z hospody U krvavého Tondy.Při bohoslužbách, mu hrají celkem běžně karty nebo píšou výsměšné sms-zprávy.Omladina většinou ukradne kasičku a vymlátí zní celý obsah.Ono tam obvykle moc není...tak na tři píva a jedny máčka.Do varhaních píšťal, někdo naházel chléb opálený svíčkou, takže varhany ucpali mrtvé myši a zbytky biblí a zpěvníčků, nalezl zcela rozsápané na kusy, lidovecký radní na veřejném záchodku.A v tom má náš duchovní otec pracovat???Přitom dostává jen dvanáct čistého, stravu, bydlení, oblečení a posluhu...


Dnes jsem byl navštívit našeho nešťastného otce.Seděl celý bledý a unavený a farská mu dnes pro jistotu rozklepla čtyři křepelčí vajíčka místo třech a dala mu pít plzeňské pivo.Na hedvábné židli se roztahoval a po třetím pivu se tvářil už trochu spokojeně a když mu farská Žežulková, přinesla zákusek ke kávě, tak jsem si říkal, že je dobře, když vyvážím ty hovna a že bych tak těžkou a složitou práci, jakou má náš ctihodný otec, prostě nikdy dělat nechtěl...




16 názorů

feferonka
18. 04. 2012
Dát tip
Supr. :) Dobře napsané. *

blai
31. 03. 2012
Dát tip
Děkuji za kritiku! Já s češtinou prostě bojuji...

Janina6
31. 03. 2012
Dát tip
Začátek vypadal zajímavě, čekala jsem, co se z toho vyvine, ale zůstal jsi bohužel u popisů, co všechno dělá ten duchovní, což mi nepřipadalo moc záživné, tempo vyprávění se jaksi vytratilo. K chybám v textu: „se člověk rozhoduje nad svým budoucím povoláním“ – přemýšlí se nad něčím, ale rozhoduje O něčem. Většinou lidem chybí hodně čárek v souvětích, ale tady jsou čárky naopak tam, kde být nemají – třeba: Po ukončení tehdejší osmé třídy, se člověk rozhoduje... ztratí při modlitbách ke svému Bohu, pár slov... Při bohoslužbách, mu hrají... Do varhanních píšťal, někdo naházel... Žežulková, přinesla zákusek... tady všude ty čárky nepatří. pitomých hovad, kteří... – správně „která“ vymlátí zní celý obsah – z ní varhany ucpali mrtvé myši a zbytky biblí a zpěvníčků, nalezl... – správně „ucpaly“, a v tomhle souvětí chyby v čárkách mezi větami způsobily i změnu významu, vypadá to, že varhany ucpaly zbytky biblí :-) Takže správně by to asi mělo vypadat takhle: varhany ucpaly mrtvé myši, a zbytky biblí a zpěvníčků nalezl...

VH64
30. 03. 2012
Dát tip
No, není to špatný, ale doporučuji doladit češtinu, odstranit hrubky, dát do pořádku interpunkci a když už, tak i doplnit mezery, kde by se hodily.

Rinka
28. 03. 2012
Dát tip
Líbí se, co dodat :)

blai
28. 03. 2012
Dát tip
Za tu modrou se omlouvám. Ale já jsem rád, že je to vůbec vidět i třeba modře :-)

:)

blai
28. 03. 2012
Dát tip
Za tu modrou se omlouvám. Ale já jsem rád, že je to vůbec vidět i třeba modře :-)

skvely!!!!! T

blai
28. 03. 2012
Dát tip
To nesmím prozradit.Musíš hledat podle hospody U krvavého Tondy :-)

takhle je to dobrý :) ( ale přečíst to fakt nejde...

blai
28. 03. 2012
Dát tip
Sakra.Proč to není vidět a musí se to začerňovat kurzorem?Kdo mi stím poradí?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru