Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čepice z ostrorepa

29. 03. 2012
9
14
1101
Autor
René Vaněk

 

Scéna: Na jevišti alespoň dvacet centimetrů skutečného plážového písku. Nasvícení vytváří dojem slunečného dne.

Postavy: Tři starší muži oblečení do jednodílných černobílých pruhovaných dámských plavek. Jejich pracovní název - Anonym A,B,C

 

Opona nahoru

Anonymové stojí vedle sebe čelem k hledišti

 

Anonym B: Tenhle měsíc jsem dělal inventuru. Zjistil jsem, že jsem se celkem sedmnáctkrát narodil.

Anonym A: Bylo to celkem potěšující zjištění. (s úsměvem na tváři)

Anonym C: Jenže pak jsem přišel na to, že jsem během té doby jenom dvanáctkrát umřel.(cynicky)

Anonym B: Kam se mohlo podít těch pět smrtí?

Anonym A: Smrt se přeci nemůže jen tak vypařit.

Anonym C: Ale může, samozřejmě, že může...

Anonym A: Třeba jen tak vytěkaly do vzduchu jako louže rozlitého éteru!

Anonym C: To si nemyslím...

(deset vteřin ticha)

Anonym B: A jak dlouhý byl vlastně ten poslední měsíc?

Anonym A: Třicet dní?

Anonym C: Třicet životů?

Anonym A: Život je nádherná pavučina z vlasů nezletilých dívenek! (radostně)

Anonym B: Život je pavučina z tenkých kapřích střívek...

Anonym C: (skočí mu do řeči) Ticho! Co je organické, to mě nezajímá! (zhnuseně)

Anonym A: Ano, pavučina z tenkých kapřích střívek, které se při západu slunce lesknou jako rozžhavené kytarové struny!

Anonym C: Dost! (vztekle)

Anonym B: Život je neustálé potápění se do sladkých tělesných šťáv!

Anonym A: Život je radost z převtělování!

Anonym C: (zacpe si uši) Ne!

Anonym A: Život je přelévání!

Anonym B: Jsem tak šťastný, že můžu být naživu!

Anonym A: Ano, jsem šťastný! Nebojím se smrti, protože mě jako malého naučili, že smrt je jen jedno velké neškodné nic, do kterého jednou spokojeně usneme!

Anonym A, B: Život může bolet, ale i když bolí, je morbidně příjemný!

Anonym B: A přiznávám, že nejsem masochista!

(A a B se hlasitě zasmějí, C odmítavě vrtí hlavou a hledí do písku)

(deset vteřin ticha)

Anonym C: Život je systém. (trpce)

(deset vteřin ticha)

Anonym A: Sedmnáct životů.

Anonym B: Dvanáct smrtí.

Anonym C: Každý z nás si myslí, že ví.

Anonym B: A co je absolutního?

(deset vteřin ticha)

Anonym B: Půjdu se vykoupat

Anonym A: Ulovím v moři ostrorepa a udělám si z něj čepici.

Anonym C: Mám se opakovat? Co je organické, to mě nezajímá!

Anonym B: Jenže i tak se půjdu vykoupat.

Anonym A,B: Jenže i tak se půjdu vykoupat.

(pět vteřin pauza)

Anonym C: Jenže i tak se, do prdele, půjdu vykoupat. (důrazně)

(Všichni tři se otočí zády k hledišti a pomalu odejdou ze scény, poté je na jeviště z výšky svrženo velké množství živých mořských plodů - ryb, garnátů, olihní, chobotnic, krabů. Deset vteřin pauza, pak postupné ztlumení světel)

 

Opona


14 názorů

Armand
03. 04. 2012
Dát tip
má to kouzlo :) *

Lakrov
30. 03. 2012
Dát tip
Na divadle by tahle výměna dialogů mohla působit celkem zajímavě. Při čtení (mně) trochu chybí rozdílnost hlasů, přednesu. A ruší mě skutečnost, že mi z nějakého důvodu přišla na mysl paralela mezi Anonym A,B,C a (písmáckým) Admin A,B,C a neumím se jí zbavit. Autorovi každopádně tip a avizujícímu dík za avízo.

exorcista
30. 03. 2012
Dát tip
Co je organické, to mě VELMI zajímá. Tuším, že za mého mládí se podobným dílům říkalo "retrospektiva", ačkoli to není přesný popis, velmi to zdomácnělo pro takový ten individuální náhled do vlastního já. Před tak deseti - dvanácti lety jsem se setkal s alternativní divadelní scénou, která ve mě nechala podobné znaky. Vesměs positivní :) Ty pruhované plavky, neměly to být spíš prvorepublikové pánské plavky? od dámských plavek se liší jen tím, že nemají vykrojené boky, ale krátké nohavičky. Chicht, pakliže by někdy došlo na ztvárnění a chyběl by jeden z Anonymů, hlásím se jako dobrovolník.

Max Hutar
30. 03. 2012
Dát tip
Jo, něco takovýho je i Wernischův Muž s hořícím bubnem... nebo Paroloď... znáš?:-) Ostrorep a další mořské plody mi přijdou málo propojené s filosofováním mužů o životě, pro masivní výpravu nevidím žádný jiný důvod než laciný efekt.

Milly
29. 03. 2012
Dát tip
Jo, díky. Do Olomouce bych ráda, ale obávám se, že tak brzo se tam nedostanu. .-) Dobře, zkusím to hlídat. Kdyby aspoň dával pozvánky na Tvý čtení na FB Totem.. .o)

Papoušku, sympatičtější je mi sýráč :) A díky!

Sem žádný pozvánky nevkládám, lidi to otravuje - soudím podle sebe. Info buď na mých stránkách nebo na facebooku.

papouch
29. 03. 2012
Dát tip
:-) je to dada, nebo syráč? .-)

Nejbližší by se mělo konat v olomoucký Ponorce :)

Milly
29. 03. 2012
Dát tip
-k- A co takhle někdy pozvánku na nějaký Tvoje čtení? .-)

Milly
29. 03. 2012
Dát tip
Hmm... -t- radši avi

Chukujeme :)

dadadik
29. 03. 2012
Dát tip
:) jo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru