Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V MODRAVÝ JARNÍ PODVEČER...

29. 11. 1998
2
0
3910
Autor
Saki

V modravý jarní podvečer vtírá se hudba hlasitá. Milencům alej dává směr, noc skutky lásky počítá a lampa coby Měsíc žhne; Tu směj se! , plač! , tu miluj! , káže. Paprsky hvězd jak bolestné a dávnověké stojí stráže neznámého. Ráno nepromíjí rozbřeskem věk a tíhu slova. Sny mrtvy jsou. A přesto žijí svá nevnímání nesmyslová. Břemena slz ve vášeň tekou, chtiví všanc srdce dávají; tma probublává živou řekou vět vyšeptaných potají: Jsem tanečníkem skrytých stínů, pavoukem touhy pavlačí, bezcitným vládcem mezaninů, vyprahlým okem po pláči; setavují mne a rozbírají strojem mých vlastních myšlenek. Jsem Adamem, Evou, hadem v ráji - - však uvnitř jen. Ne tak na venek ...
Skoro dokonalý! Člověk se v tom najde.

Armand
11. 04. 2002
Dát tip
* "Sny mrtvy jsou. A přesto žijí svá nevnímání nesmyslová. " skvělý verš :))

Saki
01. 12. 1998
Dát tip
Díky, podobná slova opravdu potěší. A nemyslím to ironicky.

Jarka
30. 11. 1998
Dát tip
Pomalu a jistě začínám tvoje básničky chápat, ale řeknu ti, že mi to dává zabrat. Jak už někdo řekl, musí se přečíst víc než jedenkrát.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru