Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.:Rána:.

12. 02. 2013
2
7
675
Autor
Bucca

"Mě se zítra tak nechce vstávat..."

"Rána bych zrušil..."

"Já ne, mám ráda i ty obyčejný rána, kdy si prostě vstaneš a jseš... ale zítra se mi prostě nechce vstávat..."

 

 

Zrušil bych zbytečný rána

jak v srpnu když přiletí vrána

jak tvarůžky s cibulí bez chleba

jak večery v samotě - netřeba

 

Já nechal bych jen ty co mi stačí

když v kalužích slunce se zračí

když sousedka na mě se mračí

a bez očí stopených v pláči

 

Ty rána co paprsky protkávaj

a pohledy co maj´ se, se potkávaj

a na stole chleba a párek

a pod stromkem vysněnej dárek

 

 

s bosýma  nohama v trávě

No právě!

 

 

Tyhle rána bych nerušil

 

ty jsou pro mě ty správné...

 

 

B.


7 názorů

Bucca
22. 02. 2013
Dát tip

Děkuji za všechny připomínky - co jsem chtěl říci, nejlépe vystihla Hlava :) Ano, s poslední větou jsem se pral, ale navrhovaný možnosti mi nepřijdou lepší - vím, že by to asi mohlo být jinak, ale nejlíp mi tam zní tohle..


Nudná říkanka? Možná, možná taky ne. Hlavně je ale vystihující, a navíc... co by kdo chtěl po člověku hned z rána? Rýmuje-li se třeba vrána, proč ne? Člověk po ránu nehledá složitosti.. k čemu? Ráno by mělo být příjemný, jednoduchý a nenáročný. A jestliže je báseň o ránu, měla by být příjemná, jednoduchá a nenáročná.. kor když je o smysluplným ránu a o tom, že některá rána stojí za prd, jsou zbytečná a chtěly by vymazat z veškerýho jsoucna. To by byl trošku paradox, kdyby byla taková báseň složitá, přeplněná nerozluštitelným přirovnáním či složitým jazykolamem. Byla by tím pádem co se myšlenky týče zbytečná a stála by akorát tak za vymazání- jako ta rána, která jsou v ní obsažená.

Věta z prologu " ..kdy si prostě vstaneš a jseš." má v sobě pocitovou dokonalost. Komu se nelíbí, ten asi jen nezažil určitý ranní pocity.


e.eucrow
13. 02. 2013
Dát tip

fakt nudna riekanka


Max Hutar
13. 02. 2013
Dát tip

Hooodně jednoduchý, primitivní rýmy. Říkankovitost větší než ve slabikáři. Plus ta chyba, na kterou už upozornil aleš-novák.


Vampirelord
13. 02. 2013
Dát tip

Ale jo...bavil jsem se.....rozumím obsahu.....a hlavní je pocit a ten mám z těch zbytečných rán...taky je mám...Tip za ně....


ten poslední řádek je zarážející češtinsky. co třeba "tyhle rána jsou ty správný" nebo "tahle rána jsou ta správná" ?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru