Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nekonečno bolí

20. 04. 2013
4
4
612
Autor
prostě Jana

Byl to jeden z těch dnů, kdy se kopce za městem zdají tak neuvěřitelně blízko. Tlačí se na domy na okraji a člověk musí vzhlédnout vysoko, aby jim viděl na vrcholky, a pak má pocit, že na něj padají. Jako když stojí pod mrakodrapem, mraky plují opačně a budova se k nim nedrápe, ale padá dolů.

V takový den na mě všechno padá. Pocit roztrpčení střídá pocit úplné otupělosti. Tato tupost mě po chvíli zkolébá k stoickému klidu a přehoupne se k příjemnému stavu, kdy se cítím velice moudrá, smířená. Uvědomuji si svou situaci a sebe a svůj osud, uvědomuji si, že na osud nevěřím. Uvědomuji si, že vše záleží jen na mně samotné. A co jsem zatím dokázala?...

Můj vnitřní svět se točí v nekonečných smyčkách. Není kde se zastavit, kde odbočit. Nekonečno je bolestivé. Na to jsem přišla už dávno, to už bylo někde napsáno. Ale musela jsem si to sama zažít, aby se mi to dostalo pod kůži. Mám to tam, občas cítím, jak mi to tepe v žilách spolu s ostatním, jak mi to prolévá tkáně a vázne v mozku.

Nekonečno bolí. Nekonečno bolí, protože je živé.

 

Kopce zdají se mi vyšší

mraky plují naopak

tupost bolest mou mi tiší

necítím nic na omak

ruky, která hladí pučem

 

která hladí násilím

tupé tělo neotlučem

půdu země zvrásnili

lidé dávno válkou nožem

 

roste nyní na polích

beton ranní rosou zmožen

s tupostí též zápolí

 

jako beton hlína ztvrdla

řízl ret, vyschla hrdla

 

kdysi plná řevu hrany

 

/desky už jsou obehrány/

 


4 názory

j.nikdo
11. 05. 2013
Dát tip

Zaujal mě Tvůj prolog svou otevřeností a upřímností. To, že nekonečno bolí, protože je živé, je zajímavá myšlenka.


Děkuji:)


Jo, tohle mne zaujalo. Tipuji*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru