Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Možná se vám už stalo, že...

11. 01. 2014
0
0
500
Autor
malycestinar

Marie ohromným nadšením sledovala dokument o domácích mazlíčcích, tak velice toužila po nějakém čtyřnohém nezbedníkovi.

Po chvíli už to nevydržela a vyrazila do zverimexu.

Ve zverimexu obsluhovala vysílená a otrávená starší brýlatá žena, Marie si jí ani nevšimla a energicky vstoupila do nudné místnosti,

jež vládli hadi a rybičky.

Porozhlédla se kolem a její zrak dopadl na zamřížovanou klec, která se vyjímala vedle masivního akvária s ještě masivnějším

žlutým hadem.

Uvnitř klece větřilo morče, které číhalo neznámé pachy.

Toto nevinné "čtyřnožce" pravděpodobně mělo sloužit jako oběd pro toho obrovského plaza.

Marie přivolala prodávající, jež se vrávoravě všourala do místnosti a pohlédla na ni nechápavým výrazem.

Její tvář ale poté nabyla ustrašeného pohledu, když zmerčila to malé zvědavé morčátko.

Brýlata žena šup pro zelenou přepravku, nahrabala hrstku sena a vložila do ní morče, posléze celá upocená

si rukou otřela vrásčité čelo a zhluboka se nadechla.

Marie se zarazila, popadla přepravku, naposledy se ohlédla za zhluboka vzdychající ženou, nasadila šťastný úsměv a

už si to rázně mazala domů.

Doma se kochala tím roztomilým zástupcem fauny, otevřela dvířka přepravky a...

Morče vyskočilo do vzduchu smíchaného s pachem plesnivého sena, tu a tam něco shodilo, létalo tam a sem jako nejnovější Boeing.

Poté se uklidnilo, překouslo kabel od televize a řádilo jako střelené.

Nynější panička se bedlivě rozhlížela po místnosti, jestli náhodou nevyvystanou na povrch uspávací šipky.

Čapla krabici a morče s velikým úsilím nastrkala do ní.

Vystresovaně se napila sklenice vody na kulatém stole a zhluboka oddychovala.

To morče chtěěla s chutí podstrčit jako dezert tomu hadovi ve zverimexu, ale neučinila tak.

Namísto toho pelášila ke své tolerantní, empatické a trpělivé kamarádce, která přímo prahla po peciválech jako jsou morčata.

Kamarádka přijala ten "dar" s neobyčejným nadšením, poděkovala kamarádce a za pár vteřin to u ní vypadalo jako v tanku.

Marie se napůl pobaveně a zklamaně vrátila domů a zasnila se do představy, jak chová neškodné a nenáročné rybky.

 

 

 

 

 

 

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru