Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka roku 2013 - Hlasování

14. 02. 2014
0
17
1868
Autor
Tragicus

     Do letošního turnaje Povídka roku - 2013 ohnivý pohár postupně vylosoval čtrnáct šampionů (01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12), vítěz však může být jen jeden (popř. dva, tři nebo i více, jak rozhodne distribuce bodů...). Díla, s nimiž se prozaici utkají, jsou následující:

Balada o smutných očích plukovníka Arkadije Jefimoviče Sluckého Zdenda 2013-05-25 013 - Vítězné povídky  
Dva obrazy Fruhling 2013-01-13 013 - Vítězné povídky  
FRAGMENTY _kava 2013-03-17 013 - Vítězné povídky  
Frontové kupé 16 2013-09-03 013 - Vítězné povídky  
I děti mají sex Madlen7 2013-02-09 013 - Vítězné povídky  
Kolonie č.17 CiaraO 2013-09-16 013 - Vítězné povídky  
Lépe hůře pedvo 2013-02-01 013 - Vítězné povídky  
Mám různé podoby Cheth 2013-12-05 013 - Vítězné povídky  
Nenávist Herr_Jaroslav 2013-10-29 013 - Vítězné povídky  
Než padne klapka sharik 2013-07-08 013 - Vítězné povídky  
Pekelný rebel lucifuk 2013-11-30 013 - Vítězné povídky  
Prvky zvyků StvN 2013-04-01 013 - Vítězné povídky  
Ta cizí v ní Arnica 2013-06-20 013 - Vítězné povídky  
Zrnka: šedá, bílá a černá Tragicus 2013-08-06 013 - Vítězné povídky  

 

     Dílo autorky _kava je nedostupné.

     Prozaici se nesetkají s draky, příšerami z hlubin, či se sebou samým; výzva bude mnohem horší, testovat a rozkládat je budete vy, moji milí přátelé. Proto hlasujte do konce března 2014, na apríla bude pak vyhlášen neaprílový výsledek - vítěz/ové (touch it yourself, Harry).

     Pokud jste tak již neučinili během jednotlivých kol povídky měsíce, je třeba připojit komentář k příslušné povídce v hlasování nebo přímo pod ni. Bodování, jak už je zvykem, je následující: Jeden bod při hlasování pro jednu povídku až jeden, dva a tři body při hlasování pro tři povídky, pro třetí, druhé, resp. první místo).

     Tímto můžeme považovat Povídku roku 2013 za zahájenou!

     Další informace v klubu Povídka měsíce.


17 názorů

1. Cheth - Mám různé podoby - tenhle text ve mně zanechal velmi silný dojem ještě dlouho po přečtení. Silné téma a velmi dobře zpracované na relativně malém prostoru. Ani jedno slovo navíc, a při tom celistvý, dobře prokreslený obraz situace, setkání postav se smrtí.

2. .Tragicus -  Zrnka šedá, bílá a černá - Zručně vystavěný text, který vším - stylem, použitým jazykem, tempem ladí s ústředním tématem. Při čtení jsem měla pocit, jako že ta místa znám, že jsem je sama navštívila, že se příběhu účastním.

3. lucifuk - Pekelný rebel- Text mně potěšil a pobavil.   Moc hezké vyprávění o jendom čertovi, který se prostě necítí být čertem a nenachází se ve službě temné straně.


Švédsko 1
31. 03. 2014
Dát tip

I.miesto -"Prvky zvyků" - StvN

II. miesto - "Zrnka šedá, bílá a černá" - Tragicus

III. miesto - "Dva obrazy" - Fruhling

Komentáre pod jednotlivými dielami


reka
31. 03. 2014
Dát tip

1. 16: Frontové kupé

2. sharik: Než padne klapka

3. CiaraO: Kolonie č. 17

 

Řazení podle toho, jak si díla vybavuju teď, dlouho poté, co jsem je četl. Frontové kupé si pamatuju nejjasněji, chytl mě ten bod zlomu v povídce natolik, že mi v paměti zůstal až doteď.

sharik mě zaujal hravostí, povídka se mi líbila dost na to, abych ji měl chuť přečíst si ji po měsících znovu.

První dvě místa pro mě byla jasná, u třetího jsem váhal mezi Tragicem, Fruhlingem a CiarouO. Nakonec jsem upřednostil CiaruO - bod za to, že dala dohromady něco, co na písmáku bohužel registruju velmi málo - inteligentní sci-fi.


Tragicus
31. 03. 2014
Dát tip

1. Frontové kupé - 16

2. Zdenda

3. Fruhling

 

Všechny tři texty jsou víceméně bez výhrad. Frontové kupé je jeden z mála textů, na nějž jsem si okamžitě vzpomněl a s velmi pozitivní asociací. Z trojce je to také nejpovídkovější text. Zdenda i Fruhling jsou velmi povedené obrazy, oba bravurně napsané, takže pořádí volím váhou vzbuzených emocí.

Ke všem ostatním textům mám menší nebo větší výhrady.


StvN
22. 03. 2014
Dát tip

1.Cheth

2.CiaraO

3.Zdenda

tyhle tri texty mi utkvely v pameti a rad jsem si je pripomenul. Nejvice Cheth, diky tematu, pak CiaraO, protoze to je skvele zvladnute sci-fi a pak Zdenda, protoze tyhle kratke prozaicke texty jsou mi blizke. Je skoda, ze jsme autory nevideli v dalsich kolech a ze se jim nepodarilo navazat, ale casu je dost, tak verim, ze v dalsim roce se s jejich texty opet setkame. 


Janina6
05. 03. 2014
Dát tip

1. Fruhling: Dva obrazy

2. StvN: Prvky zvyků

3. Cheth: Mám různé podoby

Komentáře jsou u povídek.


Fruhling
24. 02. 2014
Dát tip

K ostatním textům mám překvapivě téměř shodné připomínky jako Zdenda.


Fruhling
24. 02. 2014
Dát tip

1) Tragicus

2) Zdenda

3) CiaraO

 

Komenty pod povídkami,

Ad1) Tragicus se mi ze všech textů líbil asi nejvíc: má jednolitou náladu a jednotlivé vrstvení obrazů vytváři poměrně plastický text. Sem tam se najde nějaký neobrat, ale jinak za mě dobrý.

Ad2) Zdendu jsem upřčdnostnil, protože oproti CiaroO mi text přijde kompaktnější a to nejen proto, že je mnohem kratší, ale hlavně konzistentností celku. Text řekn to, co říct chtěl a nědělá kolem toho zbytečné štráfy. A to je fajn.

Ad3) CiaraOvic povídka navozoju dojem příjemného inteligentního scifi, pro které jsem měl vždycky skrytou slabost. Zároveň má pár pěkných příběhových twistů, jejichž zpracování je zvláíště ke konci i hlavních problémovým bodem. Trochu si myslím, že by to vydalo na delší text než povídku.

 

 


Fruhling
23. 02. 2014
Dát tip
Pche, moji delku si nedobirej!

Tragicus
23. 02. 2014
Dát tip

Jistě, viz tu kategorii: "013 - Vítězné povídky".


K3
22. 02. 2014
Dát tip

Jakým způsobem se losuje do PR?

Ne vítězové z PM?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru