Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zpytování života

09. 12. 2014
2
6
713
Autor
vinca minor

Ze všech koutů na mě civí
neperspektivy.
Zimní večery chladnější rán
vrány na stromech předou,
své věčné       krákorá
dlouze i krátce,
jak se které zachce.

Jak dlouho ještě snesu
ten zával děsu?
Můj život čiré nic,
metanový pšouk  
z kobylích zadnic.

Čelo se mi krčí a
vrásky kolem očí
začaly zatínat svůj dráp.

Dny kratší
a noci probděné útěkem
kdovíkam

Ven chodím, když den je zlomené
stéblo trávy.
Slunce zhltnuté kopcem
vyklene nad tím temnem
citrínovou oblohu

Trochu závidím,
zas něco, na co nemám,
ni tak, ni jinak
všechna krása dobrá
vránám na kabát,
a mým věčně lačným očím
pro ještě větší hlad.

 

 


6 názorů

Ostrich
10. 12. 2014
Dát tip

Krása a ošklivost, naskakuje mi Kunderovo stýskání v Nesmrtelnosti... a přitom se tomu ale bráním, protože je téměř jisté, že jako krásné vnímáme především to minulé, na co jsme dlouhodobě nastaveni, co je v naší míře...horovat za krásu hor by před pár staletími znamenalo asi totéž jako dnes obdivovat smetiště....

Což neznamená, že příští generace budou obdivovat krásu smetišť - nebo znamená? 

 

 


4U
10. 12. 2014
Dát tip

líbí


vinca minor
10. 12. 2014
Dát tip

Po nové i staronové kráse, nejvíc po té prosté, neokázalé... mně by stačilo, kdyby alespoň nepřibývalo ošklivosti - nechť všichni relativisti prominou.

 


Ostrich
10. 12. 2014
Dát tip

Kdyby se lidi - tedy aspoň ženy - snažily především vyvarovat bolesti, tak jsme už dávno vymřeli.  Aneb jsou i bolesti, bez kterých žít vlastně nejde, i když se o nich předem ví. 

A jaké by to bylo člověčenství bez lačnosti po novém... nebo po čem vlastně ty oči...vidím, že nečtu trvanlivě přesně, doskakují mi po čase moje významy namísto přečtených, a toho je potřeba se snažit při čtení napodruhé zbavit, aby člověk uviděl druhého - ... takže lačnost po nové kráse...?

 


vinca minor
10. 12. 2014
Dát tip

Zdravím, Ostrichu a děkuji za pochvalu. 

Ono z těch lačných očí akorát bolí osrdí a hlava, tak nevím, jestli je správné tím někoho zatěžovat. Ale kdyby někdo chtěl, pomocnou ruku podám.


Ostrich
10. 12. 2014
Dát tip

Tohle jde tak dovnitř, že k tomu nějak ani nedokážu nic napsat, i když chci.... Vanitas vanitatum et  omnia vanitas...

Snad že z hlediska memetiky - a prvkem memetické sítě jsme především -  není žádný lidský život pšouk, protože všichni si předáváme jazyk už jen tím, že se ho naučíme a mluvíme jím - ale to je docela malé sousto pro člověka s lačnýma očima....snad předávání těch lačných očí by tě mohlo trochu uspokojit?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru