Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

3x sci-fi

16. 03. 2016
1
2
636

KOAGLUTAMÁLNA HYDROGENÉZA

"Dobrý deň, prichádzam k vám v zmieri z planéty Jupisaturn-204. Prišli sme si zobrať vašu planétu Merkúr a utvoriť hyperplanetárnu aglutamázu!"
"Čo tu chcete, a čo si prosíte?" postavil sa pred mohutného mimozemšťana mladý rôsolovitý genderovo nevyhranený kolibkárik čipčavý zvaný Operátor, obývajúci domovskú planétu kolibkárikov čipčavých, Merkúr, kde sa udržiavali pri živote poletovaním v bezpečnom pásme medzi dňou a nocou, kde nebola ani zima, ani teplo.
"Keďže Merkúr sa nám pozdáva, ideme ho pripojiť k našej planéte, a vy získate lepšie životné podmienky, ako napríklad budeme vás volať po anglicky čifčaf, a vaša potrava sa bude volať píďalka podzimní a pavúky. Také maškrty ste zatiaľ nejedli ani v predajni kozmovzdorných granúl Pluhobyt. Tým pádom vás žiadam, aby ste akceptovali našu ponuku platnú v rámci medziplanetárneho práva, a vaša planéta bude koaglutamálnou hydroglutinézou pripojená k planéte Jupisaturn-204."
"Ahoj. V mene vtáčej ríše pozdravujem medzinárodného exomimozemšťana nachádzajúceho sa v bezpečnom pásme našej planéty, po ktorom sa pohybujeme na poludníkovej celoplanetárnej gyroskopickej gravitačnej plošine. Pobozkajte prosím našu zem na znak úcty"
Medzinárodný exomimozemšťan tak učinil, a následne sa zem premenila na krásnu princeznú a objala ho.
"Toto je pre teba, zlatko" strčila mu do ruky 2 géčka jacka herrera a následne sa vyparila v hlbinách časopriestoru.
Medzinárodný exomimozemšťan bol ale právnik, z toho dôvodu uprednostňoval stimulanty, preto za rohom budovy osvetového centra "Kolébkárik civilizace" vymenil nadobudnutú gandžu za fair-trade kolumbijský kokaín. Po jeho otestovaní usúdil, že koncept osídlenia planéty Merkúr (osídlená gyroskopická poludníková plošina rotujúca okolo osi planéty presne v pásme medzi dňom a nocou), je unikátny, navrhol zapísať planétu do zoznamu kultúrneho dedičstva UNESCO, a vyhlásiť ju za svätú. Táto myšlienka bola následne akceptovaná, a k Jupisaturnu-204 sa miesto Merkúru pripojila bývalá obežnica Európa na znak lásky k Európskej únií.

 

VÝUKOVÝ MATERIÁL PRE DETI NA SLOVENSKÝCH VESMÍRNYCH KOLONIÁLNYCH ŠKOLÁCH
predmety: francúzsky jazyk, litovský jazyk, občianska výchova

Francúzi kolonizovali vonkajšiu slnečnú sústavu, konkrétne novoobjavenú planétu nimi nazvanú Méŕchd e pý dő vomüsýrch. Prišiel tam na návštevu Litovčan do hlavného mesta Ó e üf (to znamená "voda a vajcia") a spýtal sa prvého Francúza: "Aš einu pas nykštukus, kur yra geležinkelio stotis?" (Treba mi na malú, kde tu je železničná stanica?). Francúz sa na neho zúrivo pozrel a ani neodpovedal, pretože vo Francúzsku po francúzsky. Milé slovenské deti, berte si príklad, a buďte patrične hrdé na svoj slovenský jazyk, ako aj rýdzimi Slovákmi kolonizované obežnice Marsu Phobos a Deimos, v jazyku slovenskom zvané Strach a Hrôza. Milé deti, zachvíľu vám letí späť loď na sídlisko Hrôza, základná škola Strach sa s vami lúči, peknú noc!

 

DR. CHATRČ

Doktor Chatrč vyrieši každý prípad. Doktor Chatrč je neporaziteľný. Doktor Chatrč je veterinár, a stará sa o choré akvarijné rybky.
Prišla pani Bledovousovová a doniesla akvárium. "Pán Chatrč, mojim rybičkám zmizli plutvy!"
"To bude určite bakteriálny rozpad plutiev. Dajte mi to, pozriem sa na to"
Doktor Chatrč sa znalecky prizrel. "Viete, možno to bude iba tuberkulóza, ale ja tam vidím aj tvarovú deformáciu plutiev, ktorá by mohla znamenať avitaminózu"
"Ale veď tá ryba nemá plutvy" namietla pani Bledovousovová.
"To je práve ten háčik. Niektoré akvarijné rybky si vyberajú partnera podľa veľkosti prsných plutiev. Lenže vaše rybičky nemajú prsné plutvy, a partneri si nemajú z čoho vyberať, a to u nich spôsobuje depresie. Bohužiaľ, ja neviem poskytnúť rybičkám psychoterapiu, k tomu sa hláste u doktora Domčeka, špecialistu na rybiu psychológiu a bakteriálne choroby hmyzu. Ak máte nejaký chorý hmyz, doneste ho k doktorovi Domčekovi"
"Ale vy ste doktor Chatrč, vy zvládnete všetko!"
"Dobre, prichádza čas na otestovanie mojej najnovšej technológie. Vaša akvarijná rybka nemá plutvy, a ja ich musím nekompromisne vrátiť späť. Chápem. Pani asistentka, Frflavá, prosím vás, mohli by ste prísť sem?"
"Áno, drahý madam?"
"Iste ste si všimli, pani slečna, tieto jedince nemajú plutvy. Potrebujem vašu asistenciu. Tiež si myslíte, že táto choroba presahuje hranice nášho vnímania?"
"Áno, vyzerá to na tuberkulózu plutiev, s čím som sa ešte vo svojej praxi nestretla. Povedzte mi, pán Chatrč, odkedy majú ryby vo zvyku dýchať plutvami?"
"To nebude len tak, za tým niečo bude. Musíme si najať súkromného detektíva a jadrového fyzika"
Došli jadrový fyzik Mukačevko a detektív Voltson.
Privolaný jadrový fyzik objavil v plutvách izotopy hassia-293. "Tieto izotopy majú polčas rozpadu iba 2 milisekundy, takže usudzujem, že vek tejto ryby sa pohybuje v rozpätí milisekúnd."
"Ale to predsa nie je možné, túto rybu chovám už tri mesiace"
"V tom prípade táto ryba musí obsahovať zdroj izotopov hassia-293, ktoré neustále emituje. Pán detektív Voltson, nenapadá vás nejaký príčetný dôvod, načo by komu bola taká ryba?"
"Nepoznám žiadne strategické využitie tohoto prvku" neisto pokýval hlavou detektív Voltson. Doktor Chatrč zatiaľ poskytoval rybičkám amatérsku psychoterapiu a púšťal im hudbu od Mozarta, aby jej to zvýšilo inteligenciu. Bohužiaľ to nezabralo, a rybičkám kleslo IQ o tri percentuálne body, a po Vivaldim to bolo ďalších päť.
"To nie je možné, musím byť predsa neporaziteľný doktor. Moje vysvetlenie je v tom, že tieto rybičky nedisponujú hudobným sluchom, a to bude následkom tejto choroby"
"Podľa mňa máme čo do činenia s rádioaktívnou rybičkou. Také rybičky majú sklony k súčasnej popmusic. Pustite jej Radioactivity od Kraftwerku"
Dr. Chatrč to vyškúšal, a rybičky odrazu ožili, začali tancovať, a narástli im rádioaktívne plutvy. A doktor Chatrč odrazu okamžite vedel, čo je vo veci.
"Tu bude ten háčik! Všimnite si tie tance rýb. Tanečné pohyby priamo pripomínajú pohyby japonského tanca "Bon odori", tancovaný pri oslavách duší mŕtvych. Predstavujem si dve možnosti: prvá je tá, že ryby boli vycvičené tajnými japonskými agentami, a ide o špeciálnych mutantov vzniknuvších z havárie jadrovej elektrárne Fukušima. Druhá možnosť je, že ryby týmto tancom smrti predvídajú svoju blízku smrť, pretože sú rádioaktívne ešte viac, a proste to ďalej neznesú"
O minútu ryby otrčili kopytá, takže správna bola možnosť č. 2. Doktor Chatrč síce nevyriešil prípad, ale ryby aspoň umreli šťastné.

 


2 názory

Lakrov
13. 04. 2016
Dát tip

Je to hned od začátku plné složitých slov a vět, takže mně,  jakožto neslovákovi, se to čte trochu špatně. Myslím ale,  že na Slováka,  obzvlášť na příznivce sci-fi, může tenhle text působit dost humorně.  Snad přijdou lepší čtenáři, než já.  Posílám několik avíz Slovákům známým "z minula". Nezájemcům se omlovám.


budu hrdá na svůj český jazyk, jak na mě někdo cekne anglicky, pohrdavě si ho změřím očima a půjdu pryč... díky za výukový materiál

 

chudáci rybičky, já myslím, že to byli zajatci času a jak je zkoumal ten doktor Chatrč, zabránil jim v prostorovém pohybu a to byl ten problém :))

 

moc fajn jsem si početla


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru