Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nedělní poledne

07. 08. 2016
17
19
1607
Autor
aleš-novák

Neděle je od slova nedělat. Slabika "le" na konci neděle se dá vykládat i jako návod k le-nošení.

A tak vstávám v jedenáct. Neplatí to pro každou neděli, ale pro tu dnešní ano. Sekačky v sousedství už vyhlásily přestávku, poslaly své páníčky (i když je to otázka, kdo je tu vlastně páníčkem a kdo strojem...) k obědu.

Je čas po vydatné snídani vyjít na zahradu, prohřátou srpnovým sluncem, pozdravit se s třešňovými stromy, kterým už slunce a vítr setřásly plody i z těch nejvyšších větví, kam žebřík nedosáhl.

Stín třešně je jiný než stín obyčejného slunečníku. Slunce propuštěné skrz listy stromu je rozechvělé vánkem, takový poloviční stín žádný slunečník nedokáže.

Ležím pod třešní a koukám na motýlí dostaveníčko. Kolik asi může vážit motýl, když se větvička Davidovy komuly s dlouhými fialovými květy prohýbá pod váhou několika baboček, které si dosyta dopřávají nektarovou svačinku?

Ležím pod třešní a pozoruji tanečky motýlího dostaveníčka.

Neděle je od slova nedělat.


19 názorů

A.H.
30. 09. 2016
Dát tip

Bezvadně utnutý závěr. *


Lakrov
12. 08. 2016
Dát tip

Má to hezkou náladu, takže po dočtení lituji jediného:  Že už se mi dávno nepovedlo takovou neděli zažít :-)  Tip.  


Alexka
10. 08. 2016
Dát tip

Pěkná nedělní idylka :-)


Kolobajda
09. 08. 2016
Dát tip

Pohodička. A jedno je jisté: motýl - zejména babočka nikdy nepadá daleko od stromu....   : -))   /**


T*, krásné, romanticky zasněné nedělní nicnedělání

motýlí keře mají těžké květy, ty ani deset baboček nepřeváží, úsměv


lawenderr
07. 08. 2016
Dát tip

Koukám, že všichni chlapi to mají stejně ... to není výtka, to je závist:))* Pěkné lenošení, s tebou.


IQ nick
07. 08. 2016
Dát tip
Taky bych koukala...:-)))

no, šel jsem původně hrabat seno, takže úplně pyžamo to teda nebylo :o)

ale ti motýli mě nalákali, tak jsem si lehnul a koukal na ně...


IQ nick
07. 08. 2016
Dát tip

a převlékl jsi se do něčeho zahradně společenského nebo jsi zůstal v pižamu?


Takovou pohodovou krásu žádný slunečník nevykouzlí.  :-) /T


Takovou pohodovou krásu žádný slunečník nevykouzlí.  :-) /T


Diana
07. 08. 2016
Dát tip

Potěšilo, zahřálo. Pěkné *


Kočkodan
07. 08. 2016
Dát tip
Je dost riskantní, psát na Písmáku o třešních. Ale zřejmě si z hrozícího nebezpečí nic neděláš, což oceňuji... ;-)

okoloidúci: dobré srovnání, děkuji...:o)

díky tomu vážení motýlů na keři komuly by to mohlo mít přesah i do fyziky :o)


okoloidúci
07. 08. 2016
Dát tip

isaac newton objevil zákon gravitace pod jabloní, ty zákon nedělního lenošení pod třešní :) a navíc jsi ho objavil moc pěkně :)


ale jo, je to od boku...jen jsem to nechal chvíli uležet pod tou třešní :o)


oj...Ty lenochu.....:-))).....ale nelenil jsi zcela a napsal něžně.....není to jen tak od boku........*/***


Gora
07. 08. 2016
Dát tip

Vybral sis krásný strom s lahodným ovocem a něžněpropustnými listy...dobře děláš:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru