Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské rozhovory - Litvínov

15. 03. 2017
0
0
561
Autor
Gustavo

Litvínov

(23.4.2015, čtvrtek večer)

(účastníci debaty - MUDr. Benda, Ing. Martinovský. V televizi běží ČT sport)

 

Ing. Martinovský:"To byl boj, co pane doktore?!"

MUDr.Benda:„Co?"

Ing. Martinovský:„Ten hokej, finále extraligy, Litvínov vyhrál."

MUDr.Benda:„To je toho. On se hraje zase nějakej hokej?"

Ing. Martinovský:"Finále extraligy. Litvínov Třinec."

MUDr.Benda:"No, a k čemu to je?!"

Ing. Martinovský:"Zábava. Lidi to baví."

MUDr.Benda:"Prosimtě. To je na nic. Počkej, za pár let budou žebrat o invalidní důchody tihle tvoji hokejisti."

Ing. Martinovský:„Ale, nebudou žebrat, co by žebrali. Dneska už si tím vydělají na celý život dopředu."

MUDr.Benda:"Jo, platit na ně budeme! Důchody budou chtít a taky pořád jim něco je, skuhraj u doktorů..."

Ing. Martinovský:"No, dobře... Litvínov vyhrál..."

MUDr.Benda:" Litvínov, to je taky komunistickej relikt."

Ing. Martinovský:"Jak to myslíte? To nepřejmenovali komunisti, to bylo přejmenovaný asi po válce po vyhnání Němců."

MUDr.Benda:"To není po tom Litvinovovi? To byl nějakej ministr zahraničí před válkou v Rusku. To je pojmenovaný určitě po něm. Podívej se do toho tvýho mobilu."

Ing. Martinovskýhledá ve wikipedii:"Jo, je to tady. Tak nejdřív. Litvínov, 25 tisíc obyvatel..."

MUDr.Benda:"...vesnice..."

Ing. Martinovský nervně:"Počkejte, hergot...a první zmínka 1352, Lutwinow. Takže je to jasné. Žádný ministr zahraničí. Pak se to ještě jmenovalo německy Leutensdorf."

MUDr.Benda:"...dorf...vesnice..."

Ing. Martinovský:"No jo, pořád,...a teď ten Litvinov...Maxim Maximovič, lidový komisař zahraničních věcí 1930 až 1939. Nástupce byl Vjačeslav Michajlovič Molotov."

MUDr.Benda:" No jo, Molotov, prase, vidíš to?! A jak skončil ten Litvinov...?"

Ing. Martinovský čte z wikipedie další podrobnosti ze života M.M.Litvinova:"no, když to shrnu, po roce třicetdevět ho odstavili, jeho příbuzné a známé vyšetřovali..."

MUDr.Benda:"...poslali na Sibiř..."

Ing. Martinovský:"...to tady nepíšou, ale asi jo. A pak se vrátil, byl velvyslancem v USA i na Kubě a po válce v roce padesát jedna umřel na infarkt. To měl ještě docela štěstí..."

MUDr.Benda:"To jo, zato ty příbuzný neměli..."

Ing. Martinovský: „a tohle je ještě zajímavé...jeho vnuk Pavel Litvinov byl jedním z účastníků protestu na Rudém náměstí v Moskvě proti okupaci Československa. To jsou věci. Děda ministr za Stalina a vnuk pak protestuje na Rudém náměstí..."

MUDr.Benda:"...žije?"

Ing. Martinovský:" ...jo, žije. Žije v USA. A píšou tu, že loni na podzim protestoval proti udělení medaile Gorbaněvské, která taky protestovala na Rudém náměstí. Zeman jí udělil loni medaili a Litvinov protestoval, protože nesouhlasí se Zemanovým postojem k válce na Ukrajině a že to není v souladu s tím, co prosazovala Gorbaněvská. To je mi sympatický."

MUDr.Benda:"Jo to jo, to je dobrý..."

Televize: "A Litvínov porazil Třinec a stává se mistrem České republiky."


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru