Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 434 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+14 neviditelných
Sedm
datum / id15.02.2019 / 494069Vytisknout |
autorZbora
kategorieJen tak pro radostDalší dílo autora
zobrazeno1211x
počet tipů24
v oblíbených0x
do výběru zařadila2a2a, Pomerančová,
Sedm

 

 

 

Dnes už je to jasné

věda se na tom shodla s církví

Velký třesk

udělal Bůh

před nějakou tou dobou

teda už dost dávno

 

Pak se každý sedmý den

rozpínání vesmíru zastavilo

 

Když si toho konečně

po všech těch letech všimli lidé

učinili neděli svátkem

sekání trávy a řezání špalků

 

 

 

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

28.02.2020 13:41:35dát kritice tipkouzelná_květinka

Ty máš rád nakupování?! Jako vážně? Já nestačím zírat a ještě slev? Jak se snášíš s duchodcama? Já to nenávidím, fakt a nechápu, asi jsi měl být ženská :-)

28.02.2020 11:30:46dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Kytko, přiznám se Ti, že od té doby, co mám rodinu, jsem vášnivý konzument slev, takže naše spíž je stále plná trvanlivých potravin. Když je něco kvalitního ve velké slevě, koupím toho rovnou karton a pak postupně spotřebovávám. Takže se zásobami ozhodně problém nemám...

28.02.2020 00:36:41dát kritice tipkouzelná_květinka

Fuj, se stydím. Lidí blázní, tak se ptám, jestli jsi na tu apokalypsu připraven. Nám bude hej, my tu tolik vymožeností nemáme, ale vy tam v tom sci-fi světě trochu problém mít s přežitím budete. .. chudáčku

28.02.2020 00:09:29dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Těstoviny měli. Proč? Na Moravě došly těstoviny? No, to přece není žádná hrůza. Horší by bylo, kdyby došla slivovice.

27.02.2020 15:26:29dát kritice tipkouzelná_květinka

není nářez z masa?

to bude nějaká prošlá čokoláda, když je jenom za tak málo... a těstoviny tam měli?

27.02.2020 14:40:54dát kritice tipPierreNovak

A tak jo... 

27.02.2020 14:06:59dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Hořká čololáda z Lidlu za 19.90,- 85% kakaa. Fakt náááářez!!!!!

27.02.2020 13:32:42dát kritice tipkouzelná_květinka

Ty máš dneska nějakou bujnou fantazii, na čem frčíš? Dáš mi taky kousek?

27.02.2020 12:45:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Vážně! Kdybych nevěděl, že Ty jsi Ty, myslel bych si snad, že jsi svoje dcera. Tak úžasně vypadáš!!!

27.02.2020 00:13:34dát kritice tipkouzelná_květinka

to je zdrcená se ztracenou dohromady, jsi mě úplně rozložil a je ze mě rozloženec kompostní

Jé, to už mi tak dlouho nikdo neřekl, opravdu, opravdu.. ještěěě

26.02.2020 23:25:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Zdracená? To je jako zdrcená a ještě sedraná? Jakože fyzické i psychické dno? Tak to mě mrzí. Helejť, a už jsem Ti dneska řikal, že Ti to moc, ale opravdu moc sluší? 

26.02.2020 21:51:11dát kritice tipkouzelná_květinka

no promiň, nepleť si laskavě kouzelná se zázračná!

Umím kouzlit ne dělat zázraky!

a z kytičky je rázem plevel, padla jsem zdracená až na dno!

To budeš mít těžkou práci, abys mě zase ze země zvedl, necito!

26.02.2020 14:46:51dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Hah, ano, máš u sebe napsáno kouzelná, jestli sis doposud nevšimla :)))))))))

S důvěrou se na Tebe obracím, a Ty takhle, pleveli?!

Zklamalas mě!

25.02.2020 17:10:14dát kritice tipkouzelná_květinka

No promiň, mám u sebe napsané snad zázračná nebo nemožné na počkání?!

25.02.2020 14:31:41dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Tak fajn. Ještě bych teda potřeboval dvě drobnosti. Vyřešit celosvětový mír a zalesnit pouště. 

24.02.2020 17:18:23dát kritice tipkouzelná_květinka

Vidíš, a je po problému. Já vždycky ráda poradím, stačí se na mě s důvěrou obrátit!

24.02.2020 15:53:31dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Byl jsem se teda zeptat sousedky, jestli to vidí taky, hrozně mi vynadala, co jí otravuju s takovými blbosti, tak jsem jí řekl že je stará neurotická kráva a když jsem přišel domů, ta záře byla pryč. Tak Ti teda moc děkuju za radu, kytko.

24.02.2020 12:33:10dát kritice tipkouzelná_květinka

Tak to máš pravdu, je to v pytli, vůbec netuším, co by to mohlo být a jak se toho zbavit. Budeš muset s tou parádou mezi lidi a uvidíš, co na to řeknou, co poradí

24.02.2020 12:29:23dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Udělal jsem to podle tvé rady. A když už jsem byl tv tom umývání, umyl jsem i zrcadlo, ale kytko, je to v pytli, ta záře je silnější...

24.02.2020 11:42:08dát kritice tipkouzelná_květinka

Nechci Tě nějak znepokojovat, ale asi budeš muset zajít do koupelny, vzít sprchu a šampon a ten mastnej flek si umýt.

By se Tě všichni nebáli

24.02.2020 11:12:15dát kritice tipZbora
redaktor poezie

...tak jestli je to taková mírně nažloutlá záře kolem hlavy, tak něco takového tam vidím. Co s tím?

24.02.2020 11:10:54dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Nedávat jíst jsme zkoušeli, ale vezmou si samy. Moc dobře ví, kde jsou schované čokolády a tatranky.

A svatozář? Moment, dojdu se podívat do zrcadla...

24.02.2020 10:50:27dát kritice tipkouzelná_květinka

nemáš svatozář?

To by muselo být něco daleko horšího, třeba dětem nedávat jíst, ale u toho je názorný příklad toho, že mu je teplo, jíst má co a kde brát jídlo taky.

Baby box se u tak velkých dětí nenosí, to musíš zazvonit u dveří a nechat stát.

23.02.2020 23:14:54dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Třetí je dospělý, to se s náma moc nebaví. A navíc není naše. Je adoptivní.

Sociálku se k nám snažím marně dostat už minimálně rok. Lákal jsem je i na fotky, kdy např. roční Matěj sedí nahý na kuchyňské lince a porcovacím nožem míchá na sporáku vařící polívku, ale prý se k nám kvůli takovému drobnému výchovnému škobrtnutí vůbec nebudou obtěžovat. Zkoušel jsem obě děti dát i do babyboxu, ale už se tam nevejdou. Ani jedno po druhém. 

22.02.2020 21:54:56dát kritice tipkouzelná_květinka

A co třetí?

tomu se říká nevolnictví a využívání dětí, copak sociálka, má vás ráda?

22.02.2020 21:19:14dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Moje děti jsou hodné, milé, chytré, krásné, a úžasné. Petřík dnes uklidil celý byt a umyl okna a mladší Matěj uvařil vynikající svíčkovou s karlovarským knedlíkem. Nemohu si stěžovat. 

21.02.2020 16:06:45dát kritice tipkouzelná_květinka

No ale to neplatí, jsem si o pochvalu musela říct a to mě neba a neberu to, takže to prosím za nějaký čas zkus znovu a hlavně! lépe

Děti odrostlé nejsou, babičkou budu až na stará kolena rozhodně to nebude hned, ale tobě asi děti rostou přes hlavu a skáčou na hlavu, no ne?

21.02.2020 13:31:04dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Hrdě Tě poplácávám po temeni, jak už krásně chodíš a tak! 

(ano, všiml jsem si, že tady zase začínáš řádit jak za starých emničních časů - no co, děti už máš odrostlé, brzy budeš babičkou, tak co mezitím s volným časem, žejo...)

 

21.02.2020 12:52:36dát kritice tipkouzelná_květinka

aby neměl žaludek takový šílený trauma z tolika dobrého pití

hele a všímáš, jak se zlepšuji, že už sem pravidelně chodím a tak?!

Jsi mě ani nepochválil a hrdě nepoplácal po rameni

21.02.2020 10:12:48dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Ani ne. Nerozumím tomu, proč k tomu dobrému rumu musím pít ten protivný čaj. Bez čaje by to nefungovalo?

19.02.2020 23:51:48dát kritice tipkouzelná_květinka

Vypiješ čaj s rumem

More čajů a rumů a pak bum

Jasný?

19.02.2020 23:22:07dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Jak se pije bum?

19.02.2020 15:43:14dát kritice tipkouzelná_květinka

Hmmm, piju furt a něco

třeba kafe, žbrblavou vodu, čaj, rum, bum

19.02.2020 15:19:56dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Tys něco pila?

18.02.2020 22:46:43dát kritice tipkouzelná_květinka

Protože středa. Na úžeh je brzo, to až za měsíc

Já myslím, že to bude indispozice pražská

18.02.2020 22:33:36dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Strdíš? Kde strdíš? A proč? A strdí se Ti dobře? Moc pohodlné to asi nebude, co?

A logika zalitá sluncem je co? Něco jako úžeh?

18.02.2020 17:02:00dát kritice tipkouzelná_květinka

Ano, my na Moravě máme všechno jiný, lepší, zalité sluncem a strdím..

18.02.2020 16:52:03dát kritice tipZbora
redaktor poezie

To máte na Moravě teda asi jinou logiku než my v Praze.

18.02.2020 00:25:02dát kritice tipkouzelná_květinka

logicky?!

17.02.2020 17:32:18dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Nechápu, jak jsi vydedukovala, květeno, že budu muset zůstat střízlivej?

16.02.2020 21:38:48dát kritice tipkouzelná_květinka

Proč mám litovat Pištu?! (strašně se divící smajlík a hrozně nechápající)

Pišta si za to může sám nebo snad je něco, co je na Pištovi k politování, kromě vlka?

Má to jednu nevýhodu, budeš muset zůstat střízlivej a doma netuším, jak vysvětlíš, že musíš vláčet alkoholicky podvobraz opitého Pištu s invalidou a stále pubertálním alťou z jedné strany republiky na druhou?

velmi příjemná a humorná představa :D 

14.02.2020 10:52:11dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Máš politovat spíš Pištu! To mu snad ani říkat nebudu, tohleto... 

Ano, vím jak to chodí na návštěvách na Valašsku. Člověk dostane štamprli už u vchodu, a než se stihne zout, má už "aj do druhéj nohy". Po nevinné půlhodinové návštěvě u tety odchází po čtyřech a na návsi intenzivně zvrací, s vědomím toho, že než obejde celou rodinu, třikrát mu budou muset transplantovat játra. 

Přijedem za Tebou do Kromclu. Altánek to má z Brna kousek a jak nemá děti tak stejně furt někde trajdá a Pištu tam nějak dostanu, prostě ho asi opiju v Nuslích pivem, hodim ve Vršovicích do vlaku do jídelního vozu, a než se stihne rozkoukat, bude vystupovat v Kroměříži a hrozně frfňat. V Kutné Hoře ještě naberem Janka na invalidním vozíčku. On už Tě asi nepozná, ale bude to takové milé shledání důchodců po letech. 

14.02.2020 00:52:47dát kritice tipkouzelná_květinka

Vlka je mi líto.... Pištu jsi trefil perfektně, vzkaz předej :D

Chci náhradní termín srazu, určitě bych dorazila (minimálně na půl cesty) :-)

Děti a jakýkoliv alkohol nejde dohromady... Je zvláštní, že alkohol a návštěva jde dohromady a to i když jsou děti doma.. Zvláštní to úkaz, aspoň tady u nás v pravěku :-)

Děkuji

11.02.2020 22:22:08dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Vlk je mrtvej. Umřel předloni. Všichni si ho pamatujeme jako štěně, co? No jo, letí to. Mimochodem nedávno jsme měli sraz u Pišty na chatě - celý klub Emnic. Pišta, Alternative4 a já. Jenom Tys chybělas. Asiže Ti nikdo nenapsal, jinak bys určitě dorazilas, viď?

Pištovi vyřídim, že mu kytka vzkazuje, že je plesnivej dědek, tak nějaks to myslela?

Pivo jedno, víc nic. Zjistil jsem už před časem, že pivo a děti nejdou moc dohromady. Vážně jsem se snažil tyto dva své oblíbené koníčky nějak skloubit, fakt, věř mi, ale nejde to. Ale když jsem bez dětí (nebo děti beze mě) tak si dám i víc, to zase jako jó.

11.02.2020 17:54:08dát kritice tipkouzelná_květinka

Tak to musela být Pištova strašně strašlivá chvilka, páč on něco takového by nepřiznal ani vlkovi a to už je co říct, že?!

Jooo, stárne, ale neříkej mu to, on by si to mohl vzít osobně :-)

Jedno pivo? a jdeš do postele? chápu, jedno pivo=poslední pivo (kolik jich bylo před tím jedním pivem?)

10.02.2020 23:30:56dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Já? Copak jsem nějaký moravák? Ale jinak si to charakterizovala hezky. Líp bych to nenapsal. Je vidět, že máš bohaté a letité zkušenosti. 

Ale s tím protivným stářím to mám stejně. Jedno pivo a alou do postele. Koukám, že jsme na tom všichni stejně. Dokonce i Pišta se mi onehdá ve slabé chvilce svěřil, že už zdaleka nevydrží, co kdysi (tzn už nevydrží nic). 

10.02.2020 23:16:58dát kritice tipkouzelná_květinka

já se nedivím, ty by ses chtěl furt jenom ožírat :D

o tom to není vopít se pod vobraz a pak si ho.uby pamatovat a ráno mít sucho v hubě a v žaludku další mejdlo, které chce ven a v hlavě tisíc klarinetů a hasičskou sirénu..

na to já už jsem stará kytka a děkuji, neciii :-P

07.02.2020 11:12:01dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Myslíš příjemně navodit opilost, žeano? Že já tak vždycky hned uhodnu, na co myslíš, milá květeno.

Bohužel Vyškovský pivovar je z důvodu krutihuby zavřený, takže se mi tato kroutivá zkušenost asi nepoštětstí.

07.02.2020 00:23:14dát kritice tipkouzelná_květinka

No nevím, jestli jsi pil někdy vyškovské pivo...já kdysi, hořký to bylo, ale to je tak všechno.. jinak to bylo hnusné .. takže pivo ti nemá zkroutit hubu, ale příjemně něco navodit, drahý Zboroušku

24.01.2020 22:00:30dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Počkej, nechci Tě jakože úplně chytat za slovo, drahá květeno, ale co je, když je něco hořčího než průměrně hořkého?

24.01.2020 21:03:39dát kritice tipkouzelná_květinka

To není o tom, že by nám nebylo nic dobré, jen jsme prostě víc náročnější a očekáváme od všeho víc než průměr..

21.01.2020 14:08:19dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Vám moravákům není nic dobré. Hořká je moc hořká, básnička je málo básničkovatá...

 

 

 

21.01.2020 12:11:06dát kritice tipkouzelná_květinka

Není hořká jako hořká... a nejsem prase, bych pivo prznila něčím tak nechutným... Všímám si hodně věcí, ale spousta mi jich bohužel uniká 

21.01.2020 00:45:20dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Nevím, kytko jestli sis toho už za svůj krátký ale bohatý život všimla. Pivo má být hořké. Pokud Ti to vadí, můžeš si do něj lít jahodový sirup jako poláci, nebo Sprite jako němci.

20.01.2020 23:02:48dát kritice tipkouzelná_květinka

Radegast je moc hořký, to nechlemtám, ale rychle kolem něho utíkám!

26.08.2019 21:38:56dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Na tom, že lemtáte slivovicu a zapíjíte jí Radegastem nic humorného nespatřuju.

24.08.2019 15:01:40dát kritice tipkouzelná_květinka

ano, protože nerozumí úžasnému moravskému .. i humoru ovšem :-P

22.08.2019 16:17:23dát kritice tipZbora
redaktor poezie

...nudou!

18.08.2019 18:21:47dát kritice tipkouzelná_květinka

no to máš halt pravdu. pražáci by tu totiž zdechli... :-/

07.08.2019 22:40:46dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Ostatní k tomu přijdou dost blbě, že nežijou na Moravě. Ale halt na Moravě nemůžeme žít všichni, žejo...

05.08.2019 22:13:02dát kritice tipkouzelná_květinka

jako Morava je něco jiného než zbytek světa? A jak k tomu ostatní přijdou?

03.06.2019 22:19:05dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Jo, buď v klidu, Kytko, na Moravě je to jinak. Přesně jak píšeš.

20.05.2019 13:00:30dát kritice tipkouzelná_květinka

fakt jo? a já myslela, že se to rozpíná furt neděle, pátek, svátek a ono v neděli ne a kde je řečeno, že neděle je nedělí, co když je neděle vlastně úterý nebo nedej bože pátek?!

04.03.2019 18:59:19dát kritice tipMarK.
Nieco na tom byt moze, kazdopadne, ma zaujala tvoja optika a vysvetlenie Nedele :)
*
22.02.2019 12:23:14dát kritice tipMusaši

Že chci diskutovat , to se ti jen zdálo . 

22.02.2019 12:19:05dát kritice tipvk
redaktor poezie
hodnoty, za ktoré sa človek hanbí, veľmi paradoxné...

pritom ešte včera sa zdalo, že chceš diskutovať práve o hodnotách
22.02.2019 09:49:02dát kritice tipMusaši

vk ,

jsem velmi stydlivý . Nemohu přece praktikovat na veřejnosti striptease .

21.02.2019 14:24:34dát kritice tipvk
redaktor poezie
Musaši, mohol by si uviesť svoje hodnoty?
21.02.2019 13:26:48dát kritice tipdark matters

ako vládnem redakcii? toto by ma zaujímalo. keď výbery skoro nedávam a na poradí v zlatom výbere sa tým pádom podieľam minimálne.

alebo nevysvetľuj a pokračuj v tom, čo robíš - je to dosť čítavé.

21.02.2019 11:11:41dát kritice tipysslandia

Musaši- poslednýkrát zareagujem na tvoje fantasmagorie. Sústavne sa sťažuješ na temnú trojku, pričom už asi mesiac ťa absolútne nekomentujem. Takže sa preber a neži v sne ! V každom jednom príspevku sa len ponosuješ, sťažuješ, očiernuješ. Je podľa teba kritikou rozoberanie manželstva Ivony a Vlada ????Kúsok úbohé, ak si sa k tomu znížil, tak nemáš úctu ani sám k sebe.

Fňukáš tunad nespravodlivosťou výberov? Nad malým počtom výberov ??

neodráža nízky počet výberov stav kvality textov na písmaku?? čičíkate sa nad každým podpriemerným textom,glorifikujete ,ak sa nájde jeden pekný verš v  básni, tip sem, tim tap. Vratné. Tak sa nesťažuj a tvor. Nie parafrázuj, ale tvor. Siahni na dno svojich síli a makaj. Možno sa výberu dočkáš skôr ako mojej úctyk tebe. !!!

21.02.2019 10:54:56dát kritice tipMusaši

A já ti zase musím dát za pravdu , že když třeba Můra vůbec žádné výběry nedává , ty s tím těžko něco uděláš . Já jsem přece nikdy neříkal , že zrovna ty můžeš za jednostrannost redakce . ...Ale zítra už třeba všechno může být jinak . Proč by nemohlo ?

21.02.2019 10:50:58dát kritice tipa2a2a

Ano, z hlediska výběrů ti dávám za pravdu, že bych sám uvítal i větší vstřícnost k výběrům od ostatních. Ale to je právě to, že redaktoři jsou nezávislí a jednají podle svého.

21.02.2019 10:46:59dát kritice tipMusaši

Aššurballit v redakci není , ale dark matters v ní je a to je skoro to samé , jako by v ní byl Vlado osobně . ...Vždyt´si jen přečti jeho komentář na mou adresu z 18 . 2. a hned ti bude jasné , o čem tady mluvím .

A ještě jednou chci zopakovat : já nechci vůbec na redakci nějak útočit a na tebe už vůbec ne . Ale na tom , že výběry jsou jednostranné trvám . Nejvíce výběrů dáváš ty , atkij a Gora , takže vy tři vlastně tvoříte tabulku kritiky . Je to vaše svaté právo , já to nezpochybňuji , jen už se toho nechci osobně účastnit jakožto autor .

21.02.2019 10:46:05dát kritice tipAššurballit

musasi: temna trojka stratila poziciu v alternativnej redakcii. to len pre info. --- dalsie info je ze ja v redakcii nie som. --- to len potvrdzuje moj predosly komentar ze bavit sa s tebou je /nasadzujem buransky mod/ picovina. -- nemozes brat redakciu vazne? no tak sa pojeb :-)

21.02.2019 10:36:43dát kritice tipa2a2a

Děkuji za reakci. Jen doplním, že Aššurbalit v redakci není a znovu musím říct, že v redakci se žádným způsobem neuplatňuje žádný tlak, ani v nejmenším, na alespoň většinový hodnotící směr. To opravdu ne. Natolik máme k sobě vzájemný respekt, že i přes odlišnost preferencí, si to prostě nedovolíme. Takže o jakékoliv závislosti může být řeč jen v případě, že někdo skrytě má k jinému nadbytečnou úctu, ale pokud tomu tak je, a já to nevylučuji, pak to v rámci celku nehraje žádnou hmatatelnou roli. Opravdu, za to dám ruku do ohně.

21.02.2019 10:18:34dát kritice tipMusaši

a2a2a ,

já ale nemohu být nikdy funkcionář . Nikdy jsem žádný funkcionář nebyl , protože funkcionáři mnohdy jen těžko vysvětlují , že svou funkci nepoužívají jako nástroj moci a vylepšování vlastní kariéry . Vždy jsem byl člověk nezávislý a nezávislým člověkem zůstanu .

21.02.2019 10:12:43dát kritice tipMusaši

a2a2a ,

já vůbec nepochybuji o tom , že ty jsi člověk velmi komunikativní a že by bylo možné si s tebou v klidu posedět v kavárně a v pohodě pokecat .Ne všichni v redakci jsou ovšem takto komunikativní a vstřícní .Kickboxerka Ivona Pekárková a její manžel Vlado Šimek a nejnověji také jejich klon , který si říká ysslandia , mají zcela jiný " styl práce " a jak už to tak bývá , nejvíc jsou vidět ti nejagresivnější , takže se mi poslední dobou zdá , že redakci vládne výše zmíněný manželský trojúhelník , který má želízko v ohni - ysslandiu - také v alternativní redakci , aby se to nepletlo . ...Za této situace už nemohu brát redakci vážně a když už Lyryk , který tu údajně pořád je , jenom tak nějak není vidět , neuplatňuje svůj vliv , musím se pokusit aspoň já uplatňovat jiný způsob kritiky jako protiváhu k temné trojce .

21.02.2019 09:59:57dát kritice tipMusaši

Zboro ,

děkuji za věcnou a obsažnou odpověd´ . Já rozhodně nemám v úmyslu na současnou redakci útočit nebo nějak zpochybňovat její kompetentnost .Beru na vědomí , že současná redakce má určitý vkus , který já považuji za jednostranný a ty mi v tom dáváš částečně za pravdu . Budu se snažit ve svých komentářích uplatňovat podstatně jiný úhlel pohledu než současná redakce a - to je asi tak všechno . Sám píšeš o vkusu , nikoli o idejích a hodnotách . Proto ani vlastně nevím , o čem bych mohl se současnou redakcí vůbec diskutovat . O vkusu nemá smysl diskutovat , ten můžeme jen sdílet nebo odmítat a já vkus současné redakce odmítám . Vůbec nechci nikomu vnucovat vkus svůj , natožpak nějaké hodnoty nebo ideje . Vždyt´ řada lidí tady na Písmáku mi jasně dala na jevo , že pro ně žádné hodnoty a ideje neexistují a že obsah je v poezii cosi zastaralého , vyčpělého a dávno překonaného .

19.02.2019 09:28:18dát kritice tipAššurballit

jezisi. bavit sa vecne s musasi je strata casu. je to plne paranoidnych manipulativnych picovin zenuznaneho umelca. keby nebola drbnuta tak si otvori lyrykov profil a zisti ze lyryk naposledy publikoval relativne nedavno a v redakcii nadalej figiruje. bavit sa na urovni s clovekom ktory takymto sposobom pracuje s faktami je uplne zbytocne.  --- nekrmte trollov. skoncite vo svatych vojnach a nekonecnych flejmoch mile deti:-)

18.02.2019 19:48:17dát kritice tipa2a2a

Musaši,

obávám se, že v tvých poznámkách není úplně vše v pořádku. Jde totiž o to, že jsi svého času pod jiným nickem, právě při volbě redaktorů se těšila značné důvěře a  získala deset nominací, druhý nejvyšší počet. Nabídku jsi nepřijala, jinak bys mohla na vlastní oči sledovat, jak to v redakci chodí a také dle svých představ něco učinit. S tvým přijetím by nebyl žádný problém. Tvé vázané verše zde byly hodně ceněny.

18.02.2019 19:30:22dát kritice tipOldjerry
korektor

Kam až se dostala debata o básni, kterou lze chápat jako obraz naší neschopnosti porozumět dějům ve Vesmíru - ani vnějším, natož těm podstatným z prostého důvodu: nemáme dostatečně vyvinuté receptory na vnímání dějů, z nichž lze fungování Vesmíru odvodit, případně dokázat a pochopit. 

Zrovna dnes jsem četl stať o to, že pochopení Vesmíru bude ještě chvíli trvat: bude nutné člověka transformovat na vitální funkční organizmus mozku s mnohonásobně zvýšeným potenciálem zpracování vjemů  superreceptorů - dokonalou kombinaci předností lidské a strojové podstaty, způsobivší mnohokráte prodloužený život entity, nutný k transgalaktickým výzkumům.

Já bych opatrně tvrdil že vesmír nefunguje na bázi totální  rovnováhy, ve sporu o materiálno a duchovno bych soudil, že materiálno je základem existence všeho a má mírnou převahu nad spirituálnem. Tato převaha je motorem všech dějů ve vesmíru. Možná se občas potenciály obou veličin na krátkou dobu vyrovnávají, aniž by skutečné rovnováhy  dosáhly (ta rovnováha by mohla být příčinou zhroucení obou veličin do totální anihilace)...

Opatrně tvrdil - je to méně, než hypotéza... (:-D

Lyryka mám rád -  je velmi vyvážený, ale naštěstí tu není takový sám... na předvádění se tu máme jiné experty, než jsou redaktoři.

18.02.2019 15:07:20dát kritice tipa2a2a

Podepisuji, co zde Zbora napsal. Lyryk redakci neopustil, ale zřejmě, podobně jako mnozí jiní v redakci mají čas od času jiné potřeby, které musí řešit. Lyryk nesporně dělal, a já doufám, že také bude dělat dobrou práci. Print, který mi osobně velmi schází, zde již před svým úmrtím nefungoval asi dva roky právě ze zdravotních důvodů. A zejména je úplný nesmysl, že by se v redakci vytvářela nějaká jednotící linie. Každý redaktor potvrdí, že např. za poslední dva roky jsme uvnitř nediskutovali víc než jednu báseň a to ještě v důsledku názorového střetu na tuto báseň mimo redakci.

Pokud bys byl z Ostravy nebo poblíž, rád bych si s tebou sedl a povykládal. Redakce je úplně normální, otevřené a vzájemně slušné společenství nedomýšlivých lidí s velmi vzájemně odlišnými preferencemi žánrů a povětšinou i literárně vzdělaných a sečtělých. Chybou je, že velká část redaktorů je skoupá na udělování tipů a výběrů, ale na druhou stranu je tak úplně nezanedbávají a objektivně vytváří žádoucí tlak na kvalitu. Ovšem je tu ještě jakýsi tvar faktické sociální sítě, který má své nároky. Obojí však nemá zásadně omezjující vliv na to, že se zde prosazuje kvalita. Ostatně můžeš porovnávat s jinými servery. A pak zde schází faktický kontakt s vedením serveru, který se prostě nedaří a to hodně, ale hodně dlouho.

 

18.02.2019 12:57:52dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Kvituju, že se snažíš psát věcně, pokusím se tedy věcně odpovědět.

Začnu asi úplně od začátku. Redakce Písmáka za dob, kdy portál vlastnil Lyryk přijímala všechny autory, kteří o vstup do redakce projevili zájem s tím, že měla plnit funkci jistého kultivačního prostoru pro lidi, kteří o literaturu mají hlubší zájem a kteří se díky zodpovědnosti dané funkcí redaktora budou vyjadřovat kultivovaněji. To byla vzásadě dobrá myšlenka, která je částečně blízká i současné redakci, ale v redakci díky tomu byli samozřejmě i provokatéři, demagogové a různé narušené osobnosti. 

Byla to doba, kdy v redakci ale byly desítky každodenně aktivních redaktorů a na P. publikovalo řádově třeba destkrát víc autorů než dnes. I prostředí tady tehdy bylo jiné. Hodně se diskutovalo. Písmákem prošlo hodně lidí, co dnes v literatuře něco znamenají. Většina uživatelů byla tenkrát fascinovaná, že je něco takového jako Písmák vůbec možné. Dnes ho všichni bereme jako samozřejmost. 

S příchodem jiných alternativ (jako třeba FB) se Písmák začal pozvolna vyprazdňovat. Už nebyl tak atraktivní. Už nebyl jediný. Práce pro Písmáka také přestala být zajímavá. Ona se úplně změnila doba. Lidi sem přestali chodit s tím, že by chtěli nějak budovat prostředí na Písmáku a nějak se aktivně účastnit dění. Většina nových mladých autorů spíš očekávala něco ve smyslu: Takl jsem tady a teď se o mě postarejte (případně ...a teď vám ukážu!)

Redakce tedy sice měla sice asi dvacet členů, ale aktivních bylo pár. Jeden čas dokonce tak málo, že se díla ve ZV vůbec netočila. 

Tehdy přišel a2a2a a pokusil se dát redakci poezie zpátky dohromady. (Nemělo to tedy žádnou přímou souvislost se smrtní Printa, který tady už nějakou dobu nefiguroval, bylo to dokonce dost dlouho před ní) Redakce poezie je tudíž jeho soukromý projekt, se kterým si může vpodstatě libovolně nakládat. Na to se myslím dost zapomíná a přisuzuje se jí úloha, kterou prostě nemá. Navíc redakce je sestavena z lidí, které má Písmák k dispozici a kteří tuto práci dělat chtějí. A těch není mnoho. Já jsem třeba momentálně formálně na mateřské dovolené :)

Redakce Poezie a myslím že i prózy je dnes stále otevřená každému, kdo do ní chce vstoupit, kdo má o dění na Písmáku zájem, je k autorům vstřícný (nemá problém s tím, že nedokáže uhlídat svoje emoce) a na němž se díky tomu shodne část stávajících redaktorů. Málokdy se stane, že redaktoři někoho, kdo tuhle práci chce dělat, mezi sebe nepřijmou. O nějakém utkvělém kultu elitářství, které si vymyslelo pár lidí se tady dá mluvit jen stěží... 

Možná máš pravdu v tom, že se ve Zlatém Výběru objevují díla svým způsobem podobná, podobného ražení. Tato skutečnost prostě ale jen odráží vkus současné redakce. Nic víc a nic míň. 

O bezduchých hrátkách se slovy bych ale na Tvém místě byl opatrný (i když Ti rozumím), protože problém nemusí být u vysíleče, ale klidně může být u přijímače. Žádnému člověku nevyhovují všechny typy poetik a takové to vyzdvihování jedné poetiky na úkor druhých a ohánění se pravojediností té jedné je právě ten totalismus, proti kterému tady kážeš.

Mimochodem jako nejvěší problém v českém literárním provozu vnímám nedostatek tolerance.

Souhlasím i s tím, že Lyryk je pro tento server přínos (stejně jako každý, kdo pro něj chce pracovat a ne jen ho využívat  pro svoje osobní potřeby). Lyryk je tu od začátku a pevně věřím, že se sem zase aktivněji vrátí, protože je to svým způsobem jeho domov. Ale nezapomínej, že člověk má i svůj osobní život a ten se prodírá různými peripetiemi. Víc k tomu neřeknu.

18.02.2019 11:14:46dát kritice tipMusaši

Řeknu ti to jen obecně : když umřel print , bylo nutné (?) doplnit počet redaktorů . Takže redakce byla doplněna lidmi , které jsem velmi dobře znal (...) Zatímco před touto rekonstrukcí redakce jsem měl dojem , že redakce pozůstává většinou z intelektuálů , s nimiž sice nemusím souhlasit , ale více méně je mohu respektovat , po rekonstrukce redakce má dojem , že redakce pozůstává z intelektuálů ...a dalších , kteří se snaží být papežštější než papež . Možná to "myslí upřímně" , možná se jen účelově adaptují na funkci , která jim byla svěřena , každopádně ale svědomitě dělají , co se od nich očekává .

Lyryk byl většinou jediný , kdo se dokázal postavit za básně s nějakým podstatným obsahem a proti bezduchým hrátkám se slovy , které tady dominují ted´. Nevím , co se přihodilo v souvislosti s vydáním jeho sbírky.Předpokládám ale , že to bylo něco velmi nechutného , co ho postupně odradilo od publikování na Písmáku a od redakční práce . Patrně na ledacos neměl nervy . Někdo ale na to ty nervy mít musí .

18.02.2019 11:01:40dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Musaši, můžeš mi přiblížit, v čem spočívá ona totalita? Nějaké reakce jsem od Tebe v tomto duchu už četl, ale nějak se v nich nejsem schopný zorientovat. 

O tom, že by Lyryk odešel, nic nevím.

18.02.2019 09:24:09dát kritice tipMusaši

Když odtud odešel Lyryk , v redakci zavládla naprostá myšlenková totalita a já děkuji jeho Bohu za možnost tuto totalitu sledovat on line Přináší mi to velkolepé intelektuální zážitky . To rozpínání totality - to je cosi jako dění ve vesmíru po velkém třesku .

16.02.2019 22:39:05dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Jo, s teology je švanda. Lyryk by mohl vyprávět.

16.02.2019 10:39:22dát kritice tipMusaši

Samotný Kulhánek na toto téma nedávno hovořil v rozhlasovém pořadu Meteor . Ani on už nezastává představu o tom , že by vesmír vznikl ze singularity . Pravděpodobně nikdy tak ohromná singularita neexistovala Šlo pouze o velké zahuštění časoprostoru nikoli o singularitu totožnou s černými děrami pozorovanými v současném vesmíru .

Astrofyzika musí vytvářet komplexní teorie , které by vysvětlovaly všechny jevy pozorované ve vesmíru . Problémem teorie velkého třesku je pouze teoretická existence tzv . temné energie a temné hmoty ( dark matter ) .Pozorováním tyto předpokládané , co se celkové hmotnosti universa týče , velmi podstatné veličiny , nebyly prokázané . ( Pozorováním je prokázána pouze existence dark matters tady na Písmáku , ta ale transmutuje čas od času do jiných , velmi pozoruhodných forem existence )

Nevím , co vám říkala paní učitelka o japkách , ale právě vztah boha a matematiky slouží zastáncům náboženských systémů jako naprosto bazální důkaz existence boží . Teologové se totiž ptají : kde se vzaly ony přírodní zákony , podle kterých se vesmír vyvíjel od samotného počátku ? Teologové tvrdí , že fyzikální zákony tady musely být předem , před jakýmkoli teoretickým prvotním pohybem hmoty a stanovil je Bůh.  A navíc : matematické zákony pozorovaného vesmíru jsou nadstavené tak jemně a specificky , že jakákoli jejich slabá odchylka by celou stavbu zničila.

Já jsem ale taoista a tak mám o vzniku vesmíru zcela specifickou představu . Vesmír je to , co vzniklo z provotní drobné nerovnováhy mezi principem Jang a principem jin .

15.02.2019 18:49:02dát kritice tipatkij
redaktor poezie
...udržování "posvátného" území vlastního pozemku soused nesoused... ale asi jak kde...vzal jsi to ale opravdu šmahem:)
15.02.2019 16:51:09dát kritice tipdadadik

:)

15.02.2019 16:20:13dát kritice tipCalifornia Memory

Tak tos mě teda fakt zaskočil! 

15.02.2019 16:03:28dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Jo, a díky za doporučení, zkusím si Velkolepý plán sehnat.

15.02.2019 15:56:20dát kritice tipZbora
redaktor poezie

Musaši, díky za zastavení.

Je mi jasné, že něco se ve škole musí vyučovat a že tyhle teorie, které se střídají jak na běžícím pásu, vlastně posouvají vědu dopředu, ale osobně mě moc nevzrušují. Mám za to, že toho víme tak málo, že je ukvapené dělat nějaké definitivní závěry.

Před pár lety jsem byl na přednášce Petra Kulhánka, ve které s velkým třeskem operoval. Nevím, co se od té doby změnilo. Máš pravdu, že to nějak výrazně nesleduju. 

Od Hawkinga jsem četl kdysi jen tu vědeckopopulární knihu pro děti: Jirkův tajný klíč k vesmíru. Líbila se mi, ale nic dalšího od něj neznám, takže nemůžu soudit.

Nicméně to s tou matematikou a Bohem - tak, jak to prezentuješ, připadá zase úsměvné mně. V první třídě nám učitelka matematiky říkala, že by se neměla míchat japka z hruškama. To myslím platí pořád.

15.02.2019 11:40:40dát kritice tipMusaši

Básnička je krásně ironická , takže si můj tip zaslouží . Ale té poznámce o velkém třesku jsem se musel s chutí zasmát . Patrně příliš nesleduješ moderní astrofyziku a tak nevíš , že teorii velkého třesku v tom původním pojetí už dnes nikdo seriózní nezastává . Je celá řada jiných matematických teorií , které vysvětlují pozorované dění ve vesmíru lépe .  Dnes je v tomto směru asi nejpopulárnější kniha Stephena Hawkinga " Velkolepý plán " , kterou napsal společně s fyzikem Leonardem Mlodinowem . Populární formou v ní autoři vysvětlují svou staronovou teorii , která vylučuje jak velký třesk , tak i jakýkoli počátek nebo konec vesmíru a taktéž popírají Boha , kterého už jejich dokonalá matematika k ničemu nepotřebuje . 

15.02.2019 10:39:36dát kritice tipfialka...

Je to tak. Hezky napsané. Pobavilo. :-)

15.02.2019 10:33:41dát kritice tipDanny
:))))
15.02.2019 08:11:44dát kritice tipDiana

:-) Pobavilo. Pěkně a vtipně napsáno **

Ale! Ve vesnici na Vysočině, kde máme chalupu, se ještě stále neděle dodržuje a je ticho celý den, jako v kostele. Cirkulárky ná vyhánějí do lesa v sobotu :-(.

15.02.2019 07:19:56dát kritice tipR. L.
tak tak/***
15.02.2019 01:28:39dát kritice tipLerak12

Miluji o víkendu půlnoční pouliční žalmy hospodských štamgastů, burácení  plechové řeky nedaleké dálnice, řev pil a sekaček. Konečně vyspělá civilizace!

Pěkná poetická reflexe, Zboro.

15.02.2019 00:16:35dát kritice tipa2a2a

Přiznám se, že zvuk cirkulárky je pro mne lyrickým synonymem pro neděli v dobrém slova smyslu. Mám to z dětství, které jsem často trávil na Valašsku. V sobotu se chodilo do práce a tak jen v neděli po mši bylo možné něco doma udělat, nařezat dříví na otop.

 

14.02.2019 11:31:45dát kritice tipOldjerry
korektor

Zasmál jsem se a řekl: To je krásný...  a potom jen pomyslel: My snad máme stejnou krevní skupinu...

13.02.2019 17:11:45dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Zábavné a pravdivé:-)



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.