Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SEN

23. 04. 2002
5
0
2559
Autor
Gorgona

Ospalé melancholické slunce mě svými palčivými paprsky probudilo již brzy ráno. Přesto jsem však ještě žila nocí, cítila jsem ten vzrušující pocit, který jsem prožila. Byl tak neskutečný a přece se tolik blížil realitě. Měla jsem sen. Poprvé jsem letěla. Pocítila jsem nápor chladivého vzduchu. Byla jsem svobodná a šťastná. Letěla jsem. Jen krátce, jen chvilinku, ale právě v tomto momentu jsem si uvědomila, že přesně to je život. Viděla jsem krajinu z tak ohromující výšky, jak jen to umí pro nás tajemný, tolik nebezpečný dravec.

            Když jsem večer zavírala oči a nevnímala již náš dětinský svět, v mém podvědomí se započal odehrávat pohádkový příběh. Bylo to brzy ráno. V čase, kdy se krajina probouzí, kdy vychází ta neomylná a úžasně přesná denní hvězda. Naplnila krajinu pomyslným drahým žlutým kovem a jakmile jsem otevřela dvířka mé skromné chatky, byla jsem nejbohatší dívka na světě. Měla jsem zlaté vlasy, zlaté tváře, zlatá ústa, snad i zlaté srdce, přesto smutné. Sešla jsem až na pustou pláž k tichému moři. Mé bosé nohy se ztrácely v chladivém, nocí provlhlém písku. Vlny na nekonečném moři hrály tichou poštu jako malé děti, krajina zpívala štěstím, sněžní rackové nad mou hlavou se vyzývavě smáli, mraky svobodně pluly po červnové obloze a vytvářely pomyslné schody pro vznešené slunce, jež chtělo usednout na svůj velkolepý trůn, také ze zlata. Mořská pěna oblékala mé nahé nohy do svých nepřekonatelně krásných, avšak prchavých krajek.

            Slunce usedlo na trůn. Bylo tak nedosažitelné. A já se vzdalovala od skalnatých útesů na západě a bláhově jsem mířila za světlem, za sluncem, na trůn. Rackové se mi hlasitě smáli a já si přála mít jejich křídla, abych dolétla až k té ohnivé hvězdě, která by mi snad konečně dodala můj nenalezitelný vnitřní mír. A tentokrát bych se smála už jen já. Došla jsem až k vysokému, štíhlému a oslnivě bílému majáku. Chlubil se svou samotou a jedinečností, důležitostí a elegancí. A já, bez jeho svolení, narušila jeho nedotčenost. Úzké točité schodiště na samý vrchol tohoto úzkého komínu ve mně vzbuzovalo touhu po odhalení něčeho neznámého, utajovaného. Při každém kroku vzhůru jsem pociťovala napětí, které se víc a víc stupňovalo a cítila jsem, že brzy dojde k naplnění mého očekávání. Přemýšlela jsem o klidu, o strachu, o významu existence, o zrození, o smrti. Nebylo by snad krásné znovu se narodit, narodit se smrti? Být dcerou smrti a žít s ní svůj krátký čas? Snad … jistě by to bylo krásné. Má cesta byla u konce. Zlomila jsem pýchu tohoto pobřežního světla. Schodiště bylo najednou tak nicotné a obyčejné. Vše jsem náhle viděla z tak kouzelné výšky a tak jinak. Rackové kolem vesele poletovali a tentokrát i já se směla s nimi smát.

            Tehdy jsem poprvé letěla, ale opravdu jen chvilinku.

 


Merle
21. 06. 2002
Dát tip
tak tady to teda konec nezachránil...

Spvrivs
13. 06. 2002
Dát tip
Komín, to nic není. To já jsem ve snu skutečně letěl - a několikrát, heč! ;-) Problém byl, že jsem se nemohl udržet na zemi, když už jsem toho měl dost. :-)))

Kocour
30. 04. 2002
Dát tip
Alo ono se dá lítat i v reálu :)) I kvantový fizik, což by měl být skeptik to připouští.

Kocour
30. 04. 2002
Dát tip
jé sorry sem fakt ignorant samozřejmě, že fyzik :))

Armand & Radost: :-DDD hele Džordží... těžko se kritizujou sny, že jo, ale míň bejvá víc, aby se človík neztratil v popisnosti... pak je to trošku moc přecukrovaný... jinak za mě dobrý... vono držet se při zemi sice nejni tak úžo, ale taky to má něco do sebe... moc kecám, sorry :-)

Gorgona
25. 04. 2002
Dát tip
Bebí: Já osobně bych neřekla přecukrovaný, ale přelyrizovaný - a to byl účel:) A prosím - nééééé Džordží:) Díkas:)) Jinak aby si někdo nemyslel - mně se tohle vůbec nikdy nezdálo:)))))

Gorgona: hmhech, tak promiň, já netušila. :-) No jo, eslis to chtěla přelyrizovaný, tak to máš. To máš recht. :)))

Radost
24. 04. 2002
Dát tip
já vím, že jsem dobrej...:-)))

Armand
24. 04. 2002
Dát tip
jednoduše: kdo je dobrej.. je prostě dobrej :))

Seregil
23. 04. 2002
Dát tip
Jo. Sny nás pronásledují, někdy je vyhledáváme. Někdo umí snít i za bdělého stavu a to jsou pak věci.... Tohle mi jen potvrzuje, že i sebehorší noční můra nebo krásný sen, prostě k životu patří...

Sny za bdělého stavu - aneb to, čemu odborná terminologie říká halucinace?:o) Halucinace mám obvykle mnohem hezčí než sny... i když taky všeho do času...:o)

Gorgona
23. 04. 2002
Dát tip
ONO TO TAM NEBYLO CELÝ:)FŇŮK!

Seregil
23. 04. 2002
Dát tip
Monty: Ne, nemyslím halucinace. Je to tzv. snění. Na něco myslíš a odvíjí se ti příběh....

Seregil
23. 04. 2002
Dát tip
... zapomněl bych na tip *) ... protože to tam celé nebylo...

Seregil: To provozuju obvykle před spaním... prý to může navodit příjemnější sny, říkal jeden napůl lidovej doktor... ale nějak to, hm, nepomáhá..:o) Celej tip, aby to celé bylo. *

Kami
23. 04. 2002
Dát tip
(*)

Armand
23. 04. 2002
Dát tip
ohnivá hvězda* :)

Lee
23. 04. 2002
Dát tip
Jonathan Livingston Racek snad na Lee zbytečně mnoho slov (a krajky...)

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jojo, sny. Nebýt jich, nenapsal bych ani polovinu svých dosavadních děl. Mají v mém životě nezastupitelný význam. A tohle dílo se mi moc líbí. Mimochodem napsal jsem jednu věc, která se jmenuje Racek. Někdy ji do Písmáka přihodím.

Adams: Heh, jednou by to nestačilo? Anebo jsi taky schíza? :o)

Armand
23. 04. 2002
Dát tip
zásek? návod: výňatek ....zopakujte uvedený postup čtyřikrát, dejte si prst do oka a šestkrát mrkněte. Kolik čar vidíte na zubu masožravé želvy v pravém zpětném zrcátku?

Radost
23. 04. 2002
Dát tip
čtyřicet dva?

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jejda, pardón. Měl jsem tu nějaké problémy s odesláním kritiky a takový mi to udělalo bordel. Omlouvám se moc.

Radost
23. 04. 2002
Dát tip
co jsi říkal?můžeš to zopakovat?

Adams
23. 04. 2002
Dát tip
Jednalo se o tu jedinou zprávu šestkrát zaslanou.

Armand
23. 04. 2002
Dát tip
Radost: jak to víš? když to byl jen výňatek! Jakej postup si teda zopakovala čtyřikrát? aha? :)))) Hmmm ale skoro trefa :)

Armand
23. 04. 2002
Dát tip
Radost: néé moment... trefa úplně ! No to sou mi věci!! :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru