Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mé starší já

20. 11. 2019
3
4
336
Autor
ann.17

Stáří září

 

 

 

Tvář plná moudrosti

Zář vyrovnanosti

Postava maličká

Zář hodna sluníčka. 

 

Má tvář je prázdná

Gestika rázná

Obočí v pozoru

Ruce bez mozolů.

 

Ona je křehká

Jak pírko lehká

Vrásky ji zdobí.

 

Já zas nic nevím

Na svět se šklebím

Jsem z jiný doby.

 

Já hledám odpověď

Podstupuji oběť

Tomuhle světu

Vyrůstám z květu.

 

Tohle už zažila

Já trochu ožila/ trochu mě strašila

I když bych nechtěla

Vyměnit si těla

 

Její klid působí

Na moje způsoby

Trochu mne zebe

 

Že když se otočí 

Tak v těch jejích očích

Vidím i sebe. 


4 názory

Musaši
22. 11. 2019
Dát tip

Vyměněná těla ? Nedávno jsem viděl film s touhle tematikou v TV. Čínská čarodějnice vsadila duši matky do těla dcery a duši dcery do těla matky, protože si ty dvě nerozuměly. Ten film pak přinesl docela vtipné a podnětné situace.  Pokud by ale tahle básnička měla zpracovat nějaké obdobné téma dobře, bylo by nutné na ní ještě hódně zapracovat.


Benetka
21. 11. 2019
Dát tip

...naprosto přesně vím o čem píšeš... ;)

+ tip corriente za naprosto vyčerpávající rozbor! :)


corriente libre
21. 11. 2019
Dát tip Benetka

Moc se mi líbí. Líbí se mi, že není promyšlená, že je živelná. Je poznat, že jsi ji vrhla na papír stejně rychle, jak se ona vrhala do vědomí. Je to co nejlépe vystižená neviditelná přítomnost něčeho málo povšimnutého. Něčeho, co se nežene do popředí, co má jinou zkušenost než naše všední já. Vnímám tu soustředěnost postřehnout tu prchavou přítomnnost v co nejširší paletě pocitů, emocí a vhledů. Syrovou tvář poznání v teple bezprostřední vstřícnosti vůči ní. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru