Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Srdce na dlani

15. 12. 2019
1
4
290
Autor
bukač

tématické dny

DEN LIDSKÉHO TEPLA

…ani dnes se na Františka neusmálo štěstí. Navrátil se do závětří mezi kontejnery a složil svou šedivou hlavu (ač pouhý třicátník) na kartón, jenž sloužil zároveň jako lože i jako peřina. Následující den trávil tak jako dny předchozí; žebráním na lok; žebráním na kouř; prosbou i o něco na zub. Nastal večer, lidé od vychládajícího supermarketu spěchali domů, ke svým seriálům, ledničkám, chotím i k vaně plné vlažné, příjemné vody.

                „Nezlobte se, nemám nic, nemám kde hlavu složit, co do úst, pomůžete mi?“ začal Franta se svou mantrou, jež přinášela teplo do jeho duše v podobě naděje. Opozdilci často ještě víc sklopili zrak k šedi pod nohama a přidali do kroku.

                Ale ten šestý… byla to vlastně dvojice, paní v důstojném věku a dítě, které Franta odhadl na děvčátko.

                „Mami, pomůžeme tomu pánovi, jo?“

                „Prosím tě, pojď rychle, to přece nejde.“

                „Mami,“ tázavě a prosebně se podívala ta malá.

Paní vytáhla peněženku a podávala Františkovi stokorunu.

                „Děkuji, paní,“ rozzářil se Franta

                „Mami,“ prosba v očích dítěte nenechala víc matku chladnou.

Trojice se rozešla do hloubi sídliště k vyhřátému bytu, tak akorát pro jednu svobodnou matku s dcerou.

 

No, a dál to všichni znáte z černých kronik, že? Franta to kompletně vybílil a dostal osm let nepodmíněně.


4 názory

K3
16. 12. 2019
Dát tip

Mě ta věta taky vadí. Ani ne ten zásek, ale mohla být napsaná jinak.


supizmus
15. 12. 2019
Dát tip

Mě se naopak ten zásek, který razantně mění náladu příběhu a syrově to končí líbí...


Kočkodan
15. 12. 2019
Dát tip

Já mám hodně podobný náhled jako Gora.


Gora
15. 12. 2019
Dát tip

Bukači, poslední větu bych nějak upřesnila - Franta jim vykradl byt nebo jak je to myšleno??

Taky místo - znáTe bych dala znáMe, nepůsobilo by to tak mentorsky /poučně/. Vlastně by sis s posledním odstavečkem mohl víc pohrát, useknuls to moc rychle. Nastíněný příběh rychle ukončíš - a ještě ne moc dobře. 

Jinak celkem fajn... a k tématu určitě. Později ještě nahlédnu, zda jsi s tím koncem něco provedl :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru