Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Litanie proti strachu

29. 04. 2002
3
0
21642
Autor
Radost

V poslední době si tohle dost často opakuju. Pomáhá to.

Nesmím se bát.

Strach zabíjí myšlení.

Strach je malá smrt, přinášející naprosté vyhlazení.

Budu svému strachu čelit.

Dovolím mu, aby prošel kolem mne a skrze mne.

A až projde a zmizí, otočím se a podívám se, kudy šel.

Tam, kam strach odešel, nic nebude.

Zůstanu pouze já.

 

(Frank Herbert, Duna)


MiQing
25. 01. 2003
Dát tip
"strach zabíjí myšlení" - proto se někdy bojím ráda, někdy potřebuju nemyslet a sama to nedokážu... jo a adrenalin ze strachu, to já ráda, to pak neusínám... :-)

Ute
03. 05. 2002
Dát tip
"...Táto, co je to strach? Ukažte mi, jak se bojíte, já bych se to rád naučil." "No, to je vo mrtvici."... hihi - Werich Neboj se...

Seregil
02. 05. 2002
Dát tip
Kéž by zůstal.... *)

Print
30. 04. 2002
Dát tip
*!!!

Knihovník
29. 04. 2002
Dát tip
A to se ani nebojíš neuhnout když proti tobě jede auto ? Je to blbost, strach je důležtý pro přežití, ale je jasný, že všeho moc škodí ...

Radost
29. 04. 2002
Dát tip
strach a opatrnost jsou dvě naprosto rozdílné věci instinkt zachování vlastního života nemá nic společného s obavami a strachem, infikujícími mysl a ochromujícím schopnost rozhodnout...strach je nemoc

Knihovník
29. 04. 2002
Dát tip
Strach je přirozenou součástí člověka, je to aktivace opatrnosti, věc co ti říká kdy by jsi měl/a být opatrný/á - chceš říct, že by bylo lepší žít bez strachu ? To si nemyslím - je pravda, že by si se jím něměl/a nechat ovlivňovat, ale rozhodně by si ho měl/a brát v potaz a začít být opatrný/á . Tak to tedy vidím já .

Radost
29. 04. 2002
Dát tip
strach ti něco naznačí ale to je jeho jediný smysl ve chvíli, kdy si ho uvědomíš, už pro něj není místo nechci žít bez strachu tohle je metoda, jak ovládnout svou mysl, aby tě strach neochromil

Knihovník
29. 04. 2002
Dát tip
Ano, to si také myslím, ale v tomto citátu je napsáno "strach zabíjí myšlení" ale on ho uvede do chodu. Sám/a nechceš žít bez strachu, já také ne a neřeklbych tedy že strach přináší vyhlazení. Všeho s mírou to je jasný - nemyslíš ?

Radost
29. 04. 2002
Dát tip
strach má své místo a tahle litanie je prostředek, jak ho zvládnout ve chvíli, kdy mu podlehneš (ve smyslu zpanikaříš) tak přináší naprosté vyhlazení nebojsa je blbost, ale tohle funguje na jiném principu bez téhle litanie bych těžce žil, tak mi ji neber :-))

Knihovník
29. 04. 2002
Dát tip
:) když to bereš takhle, tak O.K. pak to má smysl :) - to bych si nedovolil ;)

Radost
29. 04. 2002
Dát tip
to doufám :-))

JRR
29. 04. 2002
Dát tip
Dunu můžu:o)

Olina
29. 04. 2002
Dát tip
chtěla bych se naučit mít ráda svůj strach, někdy to jde

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru