Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mezisklad

20. 02. 2020
15
27
1692
Autor
Luzz

 

jsme na místě.

budoucí mezisklad vyhořelého jaderného paliva

jako bych v podzemí - uvnitř skalního masivu - žila už nesmírně dlouho

 

naháním strach svým spolužákům

měla bych být jemná a milá šestnáctiletá holka

vtipná a trochu praštěná úplně normální a plná života

 

místo toho radioaktivní myšlenky zamořují mysl mou i lidí kolem

říkáš mi že jsou nesmírně zajímavé a vlastně i trochu sexy

 

a já myslím na to

jak je úžasné

že svoje srdce můžu považovat za mezisklad radioaktivního odpadu

v místě s nepříliš stabilními inženýrskogeologickými poměry

narušeném dlouhou historií těžby

 

 

netušila jsem že to vydrží tak dlouho

 

přitom je jasné

že jedinou možností jak odstranit dlouhodobé radionuklidy

je počkat až se rozpadnou na neradioaktivní nuklidy

toto čekání bude trvat statisíce let

a po celou tuto dobu je třeba zajistit aby nemohly kontaminovat své okolí

 

přitom je jasné

že i přes všechna bezpečnostní opatření se může stát

že vyhořelé palivo

prosákne do podloží

a zamoří i několik vrstev nad námi

 


27 názorů

Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

"ráda se posloucháš".

další tvrzení. předpokládám, že to bude nějak souviset s počtem slov na jeden komentář.

ale jak píšu - předpokládám, že od tebe vysvětlení nedostanu. jinak bys normálně odpověděl na můj dotaz a neutíkal k témutům jako "psaní mě baví" a "někdo, kdo je známý, mi řekl, že..."

také ti přeji dobrou noc a děkuji za podnětnou diskuzi.


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

Ty se fakt ráda posloucháš...:-) Hele neuráží mně žádná kritika, nikdy ze mne nebude Čapek, ale daleko větší vypovídací hodnotu pro mne mělo, když mi svoje připomínky říkal v devadesátkách profesor Lustig. Prý jsem "psavec" a pokud mně to baví, nemám si to nechat vzít. Tak se toho držím. Dobrou noc.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

ok, takže sis přečetl deset komentářů a udělal sis názor. na to asi nemám co říct.

a četl sis po sobě, cos napsal? o těch dvou životech? to je jako argument pro co? a to "ve svém věku" - to o něčem vypovídá? je nějaká korelace mezi věkem a moudrostí?

co se týče dětinskosti, nevím úplně, co máš na mysli - jakože se pořád na něco ptám? ano, leckomu to může připadat dětinské, děti se často ptají, chtějí vědět, jak věci fungují, proč tak fungují... přirozenost. tak to bylo i v mém případě - tys přišel s nějakým tvrzením, a tak jsem se chtěla dovědět, na základě čeho jsi tak usoudil... ale kloudnou dopověď z tebe asi nevylomím; třeba jsi mi doteď nevysvětlil, jakej je vztah mezi počtem obdržených komentářů a mou schopností sebereflexe a tak dál.


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

No asi takhle. Řekněme, že mi stačil průřez, abych si udělal názor. Já už toho zažil na dva životy a o lidských povahách ve svém věku něco vím. Každý vidíme svět po svém a tohle je fakt dětinské.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

tys četl všechny ty mnou napsané kritiky? a dělal sis nějakou statistiku, že víš, že drtivá většina z nich je negativní? máš, prosím tě, k dispozici třeba nějaký grafy anebo tabulky? na základě jakých kritérií jsi rozhodoval o tom, že je která kritika negativní? anebo jsi ke stanovení míry negativnosti kritik použil Likertovu škálu nebo tak něco? - prostě mě zajímá, jak jsi k tomu svému tvrzení došel.

jo a jakej vztah k mé sebereflexi má těch 631 obdržených kritik?


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

obdržených kritik 631, napsaných 1099 v drtivé většině negativních, tady se sebereflexe hledá fakt těžko.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

hm, to je odvážné tvrzení. na základě čeho jsi tak usoudil?


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

To se fakt netýká tvého názoru na mou povídku, ani mého na tu tvou, jen si myslím, že ti chybí sebereflexe.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

jé, to jsem nevěděla, že čteš moje kritiky, že se o mě tak zajímáš. to mě těší velice.

ale stejně pořád nevím, co je namyšlenýho a agresivního na tom, když napíšu o nudným textu, že je nudnej. nepleteš si třeba namyšlenost s věcností? a agresivitu s upřímností?


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

Popíchnutí zabralo, vlastní medicína bývá hořká, ale ten názor vychází ze čtení mnoha jiných tvých kritik. Raději toho nechme, je to dětinské...:-)


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

namyšlené a agresivní názory? jakože já jsem namyšlená, samozřejmě, ale agresivní a namyšlené názory myslím nemám. co to vlastně je? to, že napíšu o nudným textu, že je nudnej, je namyšlený a agresivní názor?


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

Ale vůbec ne, jen jsem chtěl vědět kdo mne čte. Nejsem urážlivý a chápu, že jsou lidé, kteří žijí v trochu jiném vesmíru. To , co jednomu připadá nudné, je pro jiného zajímavé čtení. Po letech psaní mne neurazí ani trochu namyšlené a agresivní názory. Hezký večer.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

stromečku, děkuji za návštěvu. jsem ráda, že ti to připadne melodramatické.

ovšem nemůžu se zbavit dojmu, že tvůj komentář tady je spíše takovou ublíženou reakcí na to, co jsem ti dnes napsala pod tvou prózu.


stromeček
26. 01. 2021
Dát tip

Takové trochu melodramatické mlácení už dávno vymlácené a stokrát přežvýkané slámy.


Luzz
10. 06. 2020
Dát tip

dominicku, díky a ano, peklo jsou vždycky ti druzí, jak jinak.

tečka nemá až tak zásadní význam, jen poukazuje na to, že když už jsi na místě, tak - se stáváš součástí toho místa. odteď se všechno děje v jiném modu; v souladu s tím místem. (snad je to aspoň trochu srozumitelný).

 


dominick
10. 06. 2020
Dát tip

"naháním strach svým spolužákům

měla bych být jemná a milá šestnáctiletá holka

vtipná a trochu praštěná úplně normální a plná života

místo toho radioaktivní myšlenky zamořují mysl mou i lidí kolem"

 

v takovým stavu mysli je vždycky po ruce Sartre - "peklo jsou ti druzí" :)

 

jinak si myslím, že vykřesat poezii z budoucího meziskladu vyhořelého jaderného paliva je docela kumšt (pro mě bezva nápad i zpracování); a abys viděla, že čtu pozorně, tak by mě zajímalo, jestli ta tečka na konci úvodního verše má nějakej zásadní význam :)

 


Luzz
24. 02. 2020
Dát tip

majaks: samozřejmě. jak jinak. ovšem u jiných ekoteroristů tak úspěšný asi nebudeš.


Luzz
23. 02. 2020
Dát tip

díky všem.

některé komentáře mě skutečně obohatily a otevřely mi oči.

 

květinko, ano, souhlasím. tyhle věci většinou moc dlouho netrvají... jen chvilinku.

goro, to je zvláštní. ta druhá část je samozřejmě vícerozměrná a je těžištěm této básně :)


vlastností tohoto obsahu je v podstatě to, že je antiradioaktivní....

a nelíbí se mi tam předposlední odstavec 

a neboj, to přejde... nebude to trvat ani tak dlouho

t


K3
21. 02. 2020
Dát tip

Perfektně napsaný perfektní nápad.


K3
21. 02. 2020
Dát tip

Perfektně napsaný perfektní nápad.


Lnice
21. 02. 2020
Dát tip

zajímavé čtení


Gora
21. 02. 2020
Dát tip

Ano, mrazivé čtení...

První polovina je skvělá i s metaforou srdce - úložiště, v posledních dvou strofách možná přílišná "doslovnost" - jen můj pohled. Celkově líbí.


Gora
21. 02. 2020
Dát tip

Ano, mrazivé čtení...

První polovina je skvělá i s metaforou srdce - úložiště, v posledních dvou strofách možná přílišná "doslovnost" - jen můj pohled. Celkově líbí.


revírník
21. 02. 2020
Dát tip K3

Sugestivní varování. Jde z toho hrůza. Dávám tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru