Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sám - apokalyptický denník

30. 03. 2020
0
0
243

Príbeh Tea Hurdlesa, mladíka, ktorý sa z prírody vracia k civilizácií aby zistil, že tá prestala existovať.

Čo sa stalo?

Toto je jeho denník.

 

Deň 5. (ukážka)

Keď sa mi včera podarilo zaspať, po pár hodinách som sa odrazu zobudil.

...                       

Vonku bola tma, mesačný svit však umožňoval rozoznávať siluety objektov. Prezeral som si dvor, keď som zrazu periférne opäť zahliadol pohyb. Ako keď je hviezda pred vami skrytá ak sa pozeráte na ňu priamo, no keď sa pozriete na iné miesto, zjaví sa.

Po dvore sa pohybovala silueta akejsi bytosti. Bytosť ma s určitosťou nezazrela. Behala po dvore a vyzerala, akoby niečo hľadala. Nesmierne ma to vystrašilo a začal som sa triasť od strachu. Dych sa mi zrýchlil a cítil som, ako mi bije srdce. Chvíľu som ju pozoroval, potom som si začal všímať určité znaky. Prekvapil ma spôsob, akým sa táto bytosť pohybovala. Neviem to popísať, no chôdza návštevníka sa nepodobala chôdzi človeka. Neznámy bol viac prehnutý, až to vyzeralo, že má na výšku maximálne meter a dvadsať centimetrov. Kolísal sa zo strany na stranu ako opica.

...

Mám vlastne dve možnosti – zostať doma alebo ísť. Ísť kam? Niekam, kohosi nájsť, zistiť čokoľvek. Príliš veľa neznámych. Tu doma mám zatiaľ všetko. Nočné udalosti ma však naozaj znepokojili a musím priznať, že sa tu necítim neohrozene. Môžem tu skúsiť počkať na svoju rodinu, možno sa vrátia a všetko bude mať nejaké smiešne jednoduché vysvetlenie. Možno v okolí zazriem nejakých ľudí. Možno príde pomoc. Možno...

Druhá možnosť je teda odísť a zistiť, čo sa tam vonku deje. Pokúsil by som sa nájsť niekoho živého. Mohol by som ísť do lesa, vrátiť sa do zrubu. Tam by som bol ale odrezaný od sveta a nevedel by som, či sa čosi zmenilo. Mohol by som sa pokúsiť prejsť až k susednému mestu a zistiť, aká je situácia tam. To by mi ale trvalo pridlho.

Zatiaľ čo sa snažím vyriešiť svoju dilemu, začalo sa zvečerievať. Na teraz vyhrala možnosť zostať doma. Aspoň pár dní. Jedla mám dosť, vody tiež. Uvidím, ako sa všetko vy

 

***Pre viac informácií sleduj www.facebook.com/samdennik***

 

***CELÝ DEŇ NÁJDEŠ V KNIHE***

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru