Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrý deň

31. 05. 2020
8
9
568

„Minule mi zas tak nechutilo. Julo sa ma pýtal, či mi má doniesť rezeň alebo marinované mäso. Vybrala som si rezeň. Zjedla som polovicu a dosť. Nemohla som ho dojesť, nechala som si na druhý deň,“ smutne konštatuje mama.

Na to, že ti nechutí, je to až až, keď si predstavím, že okrem toho popíjaš nutri drink, ktorý predpisujú pacientom, čo už neprijímajú stravu.

„Včera som mala dobrý deň. Na obed som zjedla tie tvoje zeleninové lievance, na olovrant tofu nátierku, bola výborná a na večeru som si dala ešte dva lievance. Bola som v záhradke, stretla som Julka. Prihovoril sa mi, že keby som voľačo potrebovala, nech zavolám, že Elena chodí stále na bicykli, doniesla by mi. Hovorím mu, šak ja ani vaše číslo nemám. Za chvíľu prišla Elena s papierikom, doniesla mi číslo. Že ona by mi už dávno bola pomohla, len nevedela ako,“ mama je celá uveličená.

Vôbec jej nedochádzajú súvislosti. Roky sa sťažuje, že synovec býva vo vedľajšom dome, len ju pozdraví, neprihovorí sa jej, neopýta sa, ako sa má, nezavolá ju posedieť na záhradku a má to tam také pekné. Susedia jej dlho neverili, že sú taká blízka rodina. Sťažuje sa mne, Betke, my klebety nerobíme. Lenže teraz je častejšie so susedou Lydkou, ktorej dcéra zhodou okolností býva posledných pár rokov v tom istom dome, kde Julko a zrazu takáto náhoda. Po toľkých rokoch Julka osvietilo.

„Vidíš, mamula, oni sú dobrí ľudia, je to len o komunikácii.“

„Pani M. sedela pod balkónom a kričala na mňa, či by som sa s ňou nešla porozprávať. Ona už zle chodí, sedí tam na stoličke. Že aj minule na mňa kývala a neprišla som. Taká bola rada, že ma vidí po dlhej dobe. Som jej hovorila, že musí zakričať, ja už dobre nevidím, ani nepočujem. Sľúbila som jej, že sa bárkedy pri nej zastavím.“

Mame sa ráta, keď má pocit, že ona ľuďom robí radosť svojou spoločnosťou, nie ak jej niekto dá najavo, že prišiel za ňou, aby jej nebolo smutno.

Kamarátka sa čuduje, prečo mama nenadviazala kontakt so synovcom, veď sa ona jeho mohla opýtať, ako sa má.

„Ona čakala na jeho iniciatívu. Nebude sa kráľovná prihovárať poddaným,“ smejem sa.


9 názorů

Dokud to mamkám myslí a starají se, je to dobré.


Dokud se hudruje, ještě se neumřelo... :)

Někteří lidi to tak mají, že se "nechtějí doprošovat" ale raději dělají radost jiným, byť je to ve výsledku stejné. Postoj Tvojí mamky chápu, znám pár takových lidí.

Náhody se občas dějí, někdy jim je třeba trochu pomoci a nebo musí uzrát čas. Kdo ví, co to bylo tentokrát :)


Kočkodan
31. 05. 2020
Dát tip

Já (mimochodem žrout celých rezňů) bych vypíchnul ten roajalistický závěr.


Hezký den......tobě i mamince.....*/***


revírník
31. 05. 2020
Dát tip

Rád jsem se zas zastavil. Je fajn, že píšeš tento deníček.


gabi tá istá
31. 05. 2020
Dát tip Gora

Irča, keď hudruje, vtedy sa teším, že je to zasa naša mama :)


Gora
31. 05. 2020
Dát tip

Stejně jako Hanka přeju vaší mamce hodně elánu, i když občas hudruje na to či ono:-)


gabi tá istá
31. 05. 2020
Dát tip 8hanka

ďakujem, Hanka, dnes jej pozdrav odovzdám z očí do očí


8hanka
31. 05. 2020
Dát tip Gora

mamina má okolo seba stále dosť ľudí, ktorí sú všímaví, ochotní pomôcť, porozprávať sa...je to super, nie je sama, samozrejme, ani nehovorím o deťoch, vnukoch, Vy ste neustále "po ruke"...

...hrozím sa dňa, kedy zjem len pol rezňa a druhú polovicu nechám na druhý deň...a to myslím fakt úprimne...

maminu pozdravujem, obdivujem, ako sa skvele drží a prajem jej čo najpevnejšie zdravie a radosť z každého dňa

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru