Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ať jsou mé oči

23. 11. 2020
4
14
805
Autor
LadyLoba

Přeji si,

ať mé oči vidí.

 

Ať se dívám na lidi,

jako když,

do moře spadne

další kapka medu

a v kruzích se šíří

vlny …

laskavosti

 

Ať jsou mé oči,

jako píseň,

co rozzáří hravě

všechnu tíseň

srdcí kolem

 

Ať jsou mé oči,

jako když vykoukne slunce

zpoza mraků

 

Ať jsou mé oči

jak zrcadlo, ve kterém

uvidí každý, svou

vlastní největší krásu ...


14 názorů

Zeanddrich E.
před měsícem
Dát tip

... .

Je to moc hezké...; víc k tomu psát nemám potřebu... :)


Safián
25. 11. 2020
Dát tip Gora, LadyLoba

Lady, na neustálé opakování reagovali básníci a hudebníci vynálezem cyklické formy, které se říká rondo. Takovýxch zákonitostí, a na ně navazujících forem, je samozřejmě víc. Proto v jedné, mimochodem silně eroticky exponované básni Holan najednou říká : Co bylo dříve ve formách, je možná obsah vesmíru. Poezie dnes, bohužel, neumí naplnit staré formy současným životem ani vynalézt nové.

Modlitba je jednou z forem. Ta tvoje (nově vložená, nevzpomenu, jak se jmenuje) je pěkná a dobře postavená. To, že  v ní někdo "dokonce objevuje" , občas, i poezii, je svědectvím o dnešním omezeném chápání poezie.

 


LadyLoba
25. 11. 2020
Dát tip zvedavec

Ahm, už asi panimáju ... ok ...

nemůžu však psáti jinak, nežli příroda, jenž se pořád opakuje, pořád stejné klišé - příhoda,

 

přesto jí to nikdo nevyčítá, spousty lidem naplňuje krásou oči, srdce, duše  ...

možná máš raději kvítek umělý,

dokonalá barva,

dokonalá krása,

ale!

nevoní

 

Přesto díky za zastavení, za tvůj úhel pohledu, že mé nedokonalé dílko, stálo za pár řádků tvého času :-)


Safián
25. 11. 2020
Dát tip

Zvedavec. Omlouvám se, ale já rozlišuji mezi tím, co je podstatou věci, a tím, co je podstatné. Už se těším, jak mi budeš šeptat do ucha alespoň hodinu věci, které nikdo nikdy nevyslovil. Možná, abych se nenudil, mi ty novoty sdělíš i nějakým zajímavým způsobem.


zvedavec
24. 11. 2020
Dát tip

Obsah nie je podstatou poézie?

Pre mňa je obsah aj v poézii podstatný.  Majstrovsky "ukutá"  báseň bez obsahu a hĺbky je pre mňa - niečo ako unavujúci gýč.  A dávam prednosť nešikovne kladeným slovám s žijúcim obsahom, v ktorej cítim zanietenie, cit a vášeň autora.


Safián
24. 11. 2020
Dát tip

S obsahem problém nemám. ale protože obsah není podstatou poezie ...


LadyLoba
24. 11. 2020
Dát tip

Takže s obsahem není problém? Jen ze zpracováním ?

Nebo jak jsem měla pochopit druhý komentář? Resp. první ?

Proč se nemůžu zbavit pocitu, že pořád jsem jen zrcadlo

Děkuji, je mi ctí být zrcadlem ...

 


Safián
24. 11. 2020
Dát tip

Lady, ale to je omyl, že báseň někomu zrcadlí něco jiného než tobě. T o je jenom, možná neobratný, pokus upozornit  na problematičnost  zpracování některých míst.  To, co vidíš, nebo chceš vidět, je tvoje věc. I iluze mají na světě své místo.


zvedavec
23. 11. 2020
Dát tip

Vďaka za báseň!


LadyLoba
23. 11. 2020
Dát tip

Je mi líto, že báseň někomu zrcadlí jeho vlastní "vidění" ... moje zkušenost je jiná, čím víc poznávám lidi, že jsou "jenom" lidi, tím víc se trénuji v tom, dívat se na ně laskavě ...a vím že to jde .. vidět je - sebe takové, jací jsme ...


Andělka1
23. 11. 2020
Dát tip

Moc hezké vyzařování očima.


Safián
23. 11. 2020
Dát tip

Trochu přetažené. Bez poslední, ož příliš "ušlechtilé", strofy by báseň vyzněla lépe. Zajímavý je protimluv. Autorka si přeje vidět, ale sní o milosrdné slepotě


LadyLoba
23. 11. 2020
Dát tip

Já rapovat nikdy nezkoušela, díky za tip ... a zastavení


Norsko 1
23. 11. 2020
Dát tip

Víc rytmu. Rapuj to. Oči, koho to zajímá

:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru