Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hledej!

08. 12. 2020
5
6
268

Nejsem žádný psáč, ale... snad neurazím, snad nenadchnu.

Každý den přemýšlím, proč (tu) jsem? Rozhlížím se kolem sebe a sleduji masy lidí chodící v kruhu. Co je drží naživu? Setrvačnost... nebo ne? Co ostatní dělá šťastné a proč, proč to do prdele taky nevidím? Oslepla jsem?

Jsem špatná, že mi to nestačí? Máš školu, máš dobrou práci, pořídíš si dům, auto, děti... K čemu? K čemu mi to asi tak bude. Udělá mě to šťastnou? To asi ne. Jsi divná... Ne nejsem. To vy. Neustále se plácáte v kruhu všedního života, množíte se a odkazujete tím další duše k utrpení vlastního bytí. Proč... proč se nezastavíte! Vždyť je to šílenství... 

Hledej! Hledej to, co tě tu drží, to proč nevystupuješ...

opětovaný úsměv

vůně kávy

teplo cizího těla

Je to dost? Hledej dál! Musíš! Nebo ne?

lesk v očích

vůně zimy

kaštany

Co? Kaštany? Jsem blázen. Dozajista.

východ měsíce

oheň

hudba

tma... zase jen tma.

Ne... nesmím uklouznout. Tma není špatná, když budu dostatečně dlouho hledat, najdu své pevné místo, kde si můžu alespoň chvíli odpočinout, než se budu chtít vydat dál, nebo se vrhnout přímo do propasti... vystoupit z kruhu.


6 názorů

To je milé! Pravda, že jak pročítám dílo za dílem, probouzí se ve mně něco zvláštně známého, jakoby zapomenutého.


Kočkodan
09. 12. 2020
Dát tip

 

Pevné místo jsi už našla – tady u nás na Písmoni. (mrkajícně-vítající smajlík)


Evženie Brambůrková
09. 12. 2020
Dát tip UkecanáLuštěnina

Hledání je základ našeho bytí. A trvá to sakra dlouho. Alespoň mně určitě.


zajímavé......*/***


Danny
09. 12. 2020
Dát tip

Dobrá úvaha. Podle mě si smysl musí každý určit sám. Tip.


evussa
08. 12. 2020
Dát tip

Asi chápu co píšeš. Možná by z toho byla dost hluboká báseň.  Možná by stačilo se ponořit do problémů který cítíš a najít v nich něco, co ti dává.  Blázen jsi. Toje jisté. Jako všichni, kteří se snaží vypsat. Tak v tom pokračuj a najdi verše, nebo hloubku. Napíšeš pak něco velmi neobvykle krásného. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru