Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

omylem

24. 01. 2021
17
22
481
Autor
Luzz

 

chtěla jsem jen prořezat pár větví

a omylem jsem pokácela celou jabloň

 

chtěla jsem jen vyhubit krysy v domě

a omylem jsem otrávila všechny psy a kočky v naší ulici

 

chtěla jsem jen odplevelit záhonek mrkví

a omylem jsem roundapem srovnala zahradu se zemí

 

chtěla jsem jen efektivně zabránit skalnímu řícení

a omylem jsem zabetonovala celý stratigrafický profil

 

a tak dál

 

no jo já vím zase přeháním

ale některé druhy vztahů jsou stejně odsouzeny k zániku

tak proč prodlužovat agónii

nic zásadního se vlastně nestalo

 

ostatně i prapůvodní američané pozabíjeli více zvířat

než kolik jich bylo ve skutečnosti potřeba na obživu

 

měli prostě příliš úspěšné lovecké strategie

které během krátké doby vedly k vyhynutí velkých savců

 


22 názorů

PROZ
09. 03. 2021
Dát tip

ech líbí se mi velmi, jen mě dráždí tvrzení, že za vyhubení velkých savců stojí příliš úspěšné lovecké strategie. Ano já vím, je to svým způsobem pravda, ale stejně Amíkům nikdy tu jejich hamižnost neodpustí. Stejně jako evropskou potřebu mít vše dle představ a uspořádané. Proto mi je nejbližší Balkán. Zajímal by mě názor většiny píšících na písmáku co je vlastně ta "vyspělá civilizacia"...

 


Silene
27. 01. 2021
Dát tip

zde postřehy k jednotlivostem v řádcích (možná jde o jednocení):

06 naskakuje mi významová protiasociace, a sice o srovnání se zahrady s půdou (hlubinné vztahy pod povrchem, a jako by snad katastrální vytyčení stačilo, hm)

08 stratigrafický profil (á, zábava pro příští uvolněné mžiky)

16 vyhovuje mi že termín řeší druh biologicky/antropologicky, nikoli eticky, což nakonec (dle nápovědy) ani nepatří do hry

 

a propos, k té básnické etice... (z komentů): osobně vnímám věc tak, že jde spíše o výchozí maximu v rámci strukturního hodnocení. Autor si může plodit o svém díle, co mu jen libo, vyznávat cokoli, otvírat vrátka k významům, jen těžko stírat čtenáře argumentativním tvrzením, před letopočtem jsem to myslel zaručeně jinak. Vlastně mě asi nikdy nenapadlo nahlížet problematiku právě po stránce etické, ne vlastně, pravda, napadlo mě to! Došla jsem tuším k názoru, že sám autor nakonec docela přesně nerozliší, co kdy vytunil, je-li už dílo na světle v diskuzi, připomínkování, potlesku, plivancích, obohaceno vnějšími postřehy a tak. Naše mysl nás všechny funkčně klame, balamutí.

 

Víc jsem nevymyslela, ráda ti usedám na lep. (edit. opět jen kvůli slití zkopírovaného textu, snad se to zlepší, jsem technický šrot)


lastgasp
26. 01. 2021
Dát tip

Pochybovat je lepší, než slepě věřit.


Luzz
26. 01. 2021
Dát tip

lastsgasp: to narážíš na ten můj komentář o kulatosti země? :)


lastgasp
26. 01. 2021
Dát tip

Pochybovat o sobě je lidské, ale pochybovat o pravdě je scestné. Dobré úmysly jsou dlažba na cestě do pekel.


Luzz
25. 01. 2021
Dát tip Prosecký

prosecký: no vidíš, já mám třeba doteď pochybnosti o tom, že je zeměkoule kulatá.


Prosecký
25. 01. 2021
Dát tip

Nevěřil jsem dlouho, že Amerika existuje. Předloni jsem se přesvědčil, že existuje Mexiko. O USA mám stále pochybnosti. Není to jen virtuální realita?


Luzz
25. 01. 2021
Dát tip Prosecký

ne a ne a ne, text je zcela politicky korektní! (pokud tedy pořád řešíš ty američany)


Luzz
25. 01. 2021
Dát tip Prosecký

díky nově příchozím

sice by se to dělat nemělo, ale v tomto případě se ráda prohřeším proti básnické etice (pokud tedy něco takovýho existuje): nejde o vyhubení bizonů indiány v historické době; tady jsme někde v období před 12 500 lety. tehdejší lovecké strategie byly i bez použití střelných zbraní velice účinné.

(proto i užití slova "prapůvodní" ve vztahu k američanům)

 


Aru
25. 01. 2021
Dát tip

nevím jestli indiáni vylovili všechno okolo, co vím tak evropané a jejich potomci dokázali všechno zničit


trojort
25. 01. 2021
Dát tip

...a vystřílením bizonů zlikvidovali i původní obyvatele...


Prosecký
25. 01. 2021
Dát tip

Tak snad se něco zásadního stane a početní stav lidstva konečně klesne. Ó, jak se přírodě uleví!!! 


Danny
24. 01. 2021
Dát tip

oslovilo.


Luzz
24. 01. 2021
Dát tip

josephina: když ti prapůvodní obyvatelé si nejspíš vůbec neuvědomovali následky svého počínání... prostě potřebovali něco jíst a občas nějakou tu kůži... všechno ostatní jim bylo ukradený... takže o nějaké drastičnosti asi nemůže být řeč.


Josephina
24. 01. 2021
Dát tip

příliš úspěšné bych nahradila .... bezohledně drastické ...


Andělka1
24. 01. 2021
Dát tip

Bezva.


Luzz
24. 01. 2021
Dát tip

ano, goro, normální člověk určitě ne.


Gora
24. 01. 2021
Dát tip

Dobrá kombinace lehké ironie s těžkými následky:-), snad jen slovo - mrkví - bych tam nedávala /do zasázené mrkve by snad nikdo nelil chemikálii/.


Luzz
24. 01. 2021
Dát tip

jak kontroverzní?

i když bych samozřejmě mohla napsat něco neutrálního; toto se dělo i v evropě myslím... a v austrálii taky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru