Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ztracení

10. 02. 2021
5
8
329

Zbloudilý koráb, houpe se na vlnách,

marně snaží se chytit vítr a směr,

zmítán vlnami, ztrácí se v tmách,

posádka choulí se do temných děr.

 

Hrozí se vichřice v bezmračné noci,

strach třímá otěže pevně v své moci.

Vzdálené pobřeží zoufale vyhlíží,

majáku světla nijak se neblíží.

 

Jen mléčné pásky skrz oblaka prořídlá,

jež luna stříbřitá z nebe jim posílá.

V očích se lesknou a v srdci oheň vznítí,

jenž každé duši na cestu světem svítí.

 

Tam dole v hlubinách, mysl čeká spása,

tam leží temnota i života krása,

tam všechny pramínky v jeden proud se změní,

uslyší harfy tón, andělských vojsk pění.


8 názorů

Incognit děkuji, s těmi zautomatizovanými spojeními máte asi pravdu, to by šlo vylepšit.

Savage Flame - jsem ráda, že se líbilo. Pravda je, že autorovi přijde ten rytmus přirozenější než čtenáři.


Podle me by to mohlo misty znit lepe v obkrocnem rymu. Co se tyce te udajne archaicnosti - Neprislo mi to az tak moc, nez jsem si zkusil prednes a priznam se, ze mi chvilku trvalo presne se trefovat do rytmu a to u me moc bezne nebyva... Kdyz jsem se pak zacal trefovat presne, uz to fakt znelo jako z dost  jine doby a to jsem vazne necekal.  Urcite zajimave, mozna to ale nekdo (dost lidi) nepobere a zavrhne, ze  jim to nesedne do bezne stopy a nedaji si praci na chvilku vybocit ze zajetych kolejí.  Me to treba bavilo.;) S.F.


Incognit
10. 02. 2021
Dát tip

Díky- na tom co říká Safian a R.L. asi něco bude- Není to o stylu ani o jazyce. Spíše moýná o odvaze, předložit kus svého "skrytého", osobního- ale chápu, že to mnení lehké a ne každý to má jako svůj cíl.

Možná dalším takovým odosobňujícím prvkem je užití už  trochu zautomatizovaných spojení a obrazů (luna stříbřitá, v srdci oheň vznítí)  Nicméně musím zas na druhou stranu říct, že jsem pochopil o čem chcete mluvit a rozumím vašim pocitům (což je u básně také důležité) a oceňuji snahu a chuť a proto dávám do začátku tip a přeji mnoho zdaru. Budu se těšit na další díla.


Hezké 


Díky. Safián, R.L. tím archaické/mimo čas máte na mysli co konkrétně? Styl, jazyk...? R.L. vážně je to vlastní tvorba... Píšu takové věci jaké ráda čtu, ale s radostí se nečemu novému přiučím


Safián
10. 02. 2021
Dát tip

Pěkné, ale poněkud mimo čas. Reálie zdaleka nejsou dnešní. Lunatismus? Proč ne, ale současný.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru