Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z POHÁDKY DO POHÁDKY

30. 11. 1998
1
0
2142
Autor
Saki

Chiméra času ustupuje a místo ní se v jsoucno rvou skřeti noci. Jdou hej hou! hej hou! Jdou - vylézají ze své sluje (jen lucerničky nenesou); jinak všech mají propriet - krumpáč a rýč a čapku, vous - co nutně má mít každý skřet. A bylo by jich bez dvou pět, jak křepce jdou, hle, heh hej hou! Jak náhle bohatší je svět! Jdou na společné rendez-vous s konkubínou, Popelkou. Je noc, a mysl dětská sní v pohádkách. Snít pojďme s ní... Až Popelkubína začne štkát že nudné hrách je přebírat, namísto nádhernými šaty zaplatí jí ... sekyromlaty. Potom ji vezmou, hej hej hou, a do lesa ji odnesou hej hou! hej hou! již bezhlesou. Pak, dajíce se do pláče uchopí rýče, krumpáče, vykopou díru hlubokou a jak dlouhou, tak širokou v ní Popelku pevně uvězní. A jejich Hej! Hou! lesem zní, když rozbíhají se lesní tmou... Hej za kým jdou teď? Hou za Tebou?
Pája
06. 12. 2001
Dát tip
*

Saxanka
15. 05. 2000
Dát tip
......................

lonelyman
22. 04. 1999
Dát tip
Neznas se osobne s B.Stokerem ? Z te basnicky jde hruza - ale zajimave udelana.
Jak te tohle napadlo ? Pridavam se k predchozi otazce - co predchazelo tomuhle dilu ?

michaill
20. 02. 1999
Dát tip
Já jsem zastáncem jednodušších veršíků a témat,
upřímně by mne zajímalo, "co tím chtěl básník
říct" - myslím si totiž, že i lyrická tvorba by
měla mít myšlenku, být odrazem reality nebo
pohledu na ni, i když zkresleným a upraveným
záhadným nitrem autora.
Docela by mě zajímal proces, který předcházel
vytvoření tohoto díla.
Moje tvorba obvykle vychází z pocitu, zážitku nebo
zkušenosti, snažím se nepsat jen pro psaní samo.

Jarka
01. 12. 1998
Dát tip
Tahle báseň mi k tobě moc nesedne, trochu jiný styl a připadá, jako bys ji ani nepsal ty.
Ale na strašení dětí by to bylo dobrý... (nic ve zlým)...

Saki
01. 12. 1998
Dát tip
Tohle je po poměrně dlouhé době nová básnička, takové nevinné :-) odreagování se po dlouhém období nestability a neustálých existenciálních pochyb. Kéž by tak bylo lze podobné životní periody napsáním básně ukončit ...

Saki
01. 12. 1998
Dát tip
Jinak ale víceméně jen hra se slovy, nic za tím nehledej. To, o čem jsem mluvil, se asi odrazilo jen v tom "znásilnění" pohádky jako objektu samého.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru