Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dobrovoľne

10. 05. 2021
15
26
705

Už je to týždeň, čo sa dala Petra dobrovoľne zaočkovať, aby sa mohla po mesiaci vrátiť do práce. Mala tie najkrajšie  vedľajšie účinky. Spala ako šípková Ruženka. Ráno do pol desiatej a popoludní znova.

„Gabika a ty sa prečo nedáš zaočkovať?“ kladie mi rovnakú otázku po neviem koľký krát moja mama.

„Mami, vždy keď príde k tebe Julo, poštve ťa proti mne. Prečo som taká tvrdohlavá, nedám sa testovať, nedám sa očkovať. Keby v písomnom súhlase bola aspoň kolonka pod nátlakom brata a mamy. Takto by som sa musela ísť ešte aj vyspovedať z klamstva, keď podpíšem, že som sa rozhodla sama a dobrovoľne.“

„Ja ťa do ničoho nenútim, len som sa opýtala. Julko sa ide zaregistrovať dnes, že by si sa mohla aj ty, išli by ste spolu.“

Ak sa ma budeš pýtať každý deň, pokazíš mi leto.

V pondelok nikomu nič nepoviem, sadnem k PC, zaregistrujem sa. O tri dni mi príde esemeska, v nedeľu o pätnástej v EXPO CENTER.

Pekný slnečný deň, vyberiem sa pešo, organizácia perfektná, žiadny problém.

Prezváňa ma mama.

Ráno sme spolu volali, popoludní čakala brata s Filipkom.

„Volala si mi, mami? Čo sa deje?“

„Ale nič. Len som sama. Julko mi volal, že bol ráno na tom očkovaní. Auto majú v oprave, tak ho tam viezla Drahuška, aj domov ho doviezla. Bojí sa prísť ku mne, že keby mu prišlo zle, dostal by horúčku, čo potom, keď Renátka pre neho nemôže prísť. Čítal na internete, že sedemdesiat percent zaočkovaných má problémy.“

V duchu sa usmievam, aj ja mám po očkovaní, nikto ma nevozil a s Petrou treba ísť von, nikto za mňa ani vozík tlačiť nebude. Rozprávam sa s ňou dlho, aby jej ušiel čas, tajomstvo si nechávam na lepšiu príležitosť. Predpokladám, že na mňa udrú spolu s bratom na záhradnej párty o týždeň a ja len – zaočkovať? Veď som bola minulú nedeľu. Chcete vidieť očkovací preukaz?


26 názorů

áno, Arwen, tlak stoupá a nakoniec ustúpi aj človek, aby ho neutlačili


Tato příhoda se mi moc líbí. I proto, že jsem před pár dny také byla na jedné akci a výsledek si zatím nechávám pro sebe s tím, že s ním vyrukuji ve vhodném okamžiku a určitě to způsobí trochu poprasku v rodině a mezi kamarády. Jen tedy nevím, jestli to zvládnu nevykecat, ale snad ano :-)

Očkování by mělo být dobrovolné, já mám zatím klid, protože jsem jednak byla vková skupina, která ještě nemohla, ale hlavně jsem si covidem prošla (asi už podruhé, ale tentokrát zcela jistě) a tak mám do podzimku klid. Ale i tak na mě třeba mamka furt útočí a snaží se mě přimět k tomu, abych šla. A mě se nechce. Ten tlak na člověka ale postupně stoupá a bojím se toho, že to bude neudržitelné. A o práci bych přišla velmi nerada. No uvidíme, co bude na podzim.


annnie
13. 05. 2021
Dát tip gabi tá istá

Jo aha... Tak to sojy... Jasně že prajem, a dnes prajem znovu den plný sjandiček! Pá a.


Prahem deň bez stretov! Prahe, či aj Trenčínu? Tjošku jobím sjandičky...máš tam preklep


Petr333 ahooooj! Kiežby to aspoň prinieslo niečo pozitívne do našich životov(nie covid)


annnie
12. 05. 2021
Dát tip

My máme v češtině slovo "střet" jako konflikt, váda, boj... Trochu jsem to poslovenčila :) Ale bez stresu taky!!! a.


Petr333
12. 05. 2021
Dát tip

Aleš to popsal docela výstižně. Zrovna to doma řešíme, jak nás postupně všechny donutí.


píšeš nejakým zvláštnym jazykom, ale preložila som si to ako prajem deň bez stresov :)


annnie
12. 05. 2021
Dát tip

Aj já teba rada stretávam! Prahem deň bez stretov! Pá a.


annnie, rada som ťa tu stretla


annnie
12. 05. 2021
Dát tip

Pěkný. Tip a.


hlavne, že SI, Garra


LGarra
11. 05. 2021
Dát tip

Doufám, že se na mne zapomene.....Jen tak... Byla... Je ... Bude.... 


no práve, Evženie, a pritom ťa prinútia podpísať, že si sa rozhodla slobodne, bez nátlaku


Stejně se většina nechá jen proto, aby měli klid. Je to vydírání a omezování.


veď to, Benetka, okolnosťami...


Benetka
10. 05. 2021
Dát tip LGarra

Stejně jako Aleš - nechci. Ale stejně jako on se bojím že budu donucen okolnostmi... :(


gabi tá istá
10. 05. 2021
Dát tip Gora

v mojom okolí viac vykecajú chlapi ako ženy, neviem ako na tom je Kočkodan :)


Kočkodan
10. 05. 2021
Dát tip

 

Gabi, ty snad ani nejsi ženská – takhle něco uchovávat v tajomstve a hned nepovedať... (žmurk)


gabi tá istá
10. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

aj teba som chcela prekvapiť, Hanka, neviem, čo je AZ, ale asi došlo veľa pfizerov, zrazu sa spustili esmesky, aj tým, čo čakali dlho, aj nám

black, pravdu máš

vďaka, bixley

 


bixley
10. 05. 2021
Dát tip

Dobře jsi to vyřešila...


Gabika......chápem to!....Nenech si pokazit léto.....Zvládla jsem to taky sama.....i po........nikdo za nás nič neurobí, pravda!?


8hanka
10. 05. 2021
Dát tip

no...že si nepovedala mame, bratovi, OK...ale MNE??? Toto sa nerobí:)))

Rýchlo Ťa zavolali, čo máš AZ?

Pre mňa očkovanie znamená väčšiu istotu, že sa nenakazím od tých, čo kašlú na ROR...už sa mi to raz stalo, prežila som, no stačilo...


aleš-novák
10. 05. 2021
Dát tip gabi tá istá, Benetka, Petr333

"...důvod, proč se lidi chtějí očkovat, je kadeřnictví, fitko, kino, dovolená nebo restaurace. Nikdo nezmiňuje zdraví, protože většina pochopila, že o veřejné zdraví nikomu nejde..."

no, možná budu taky donucen okolnostmi...ale jde mi o princip, o svobodu rozhodnutí.


si silnejší, závidím...kamarátku uštvali dcéry, mňa brat s mamou, neustáli sme to


aleš-novák
10. 05. 2021
Dát tip Benetka

Já se nedám! Vakcíny jsou geneticky modifikované, je třeba, aby zůstalo aspoň pár jedinců s původním genofondem...:o)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru