Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mala som sen

15. 06. 2021
5
3
200
Autor
Bystroočko

 

Splnil sa mi sen

 

Splnil sa mi sen. Užívam si kultúrne dedičstvo našich dedín s ich zvukmi a pachmi.

Storočný kamenný dom, kde dva roky nikto nebýval. Zatiaľ opustená psia búda a ešte si nás nestihla nájsť naša mačička. Určite môj budúci miláčik.   

Presťahovali sme sa na dedinu. Skoro ako do mojich detských liet. Na prázdniny k mojim starým rodičom. V záhrade koncert operencov, za plotom u suseda barany, pes, kohúty, kurky, kačky a u nás niekedy závan pachov tohto spoločenstva. Vôňa záhrady, kde rastú nadivoko záhradné jahody.

Na dome je roboty, ako sa hovorí, ako na kostole, ale to sme chceli. Žiaden nudný dôchodok. Postupné sťahovanie z veľkomesta, kedy určite vždy niečo zabudneme. Nevadí. Nie sme na konci sveta a dá sa dokúpiť, alebo pomôže rodina.  Vrátili sme sa totiž na "rodnú hrudu". Tu, keď sa robí rodinná oslava okrúhlych narodenín, tak minimálna účasť je päťdesiat ľudí. Ostatné záležitosti ešte + x.

Z kadibúdky máte výhľad na modrú oblohu s obláčikmi - barančekmi a v záhrade békajú živé kosačky od suseda.

Upratali sme si a všeličo vypratali, aby sme sa cítili pohodlnejšie. Kto však nevidel pôvodný stav, tak ťažko ocení súčasný. Už som si dopriala aj moje rozptýlenie. Výlet do neďalekého mesta na kolkáreň.

Zrazu si o pol siedmej večer všimnete, že ostalo ticho. Ľudia aj príroda išli oddychovať.

A ráno o pol piatej si už spevavce musia povedať, čo sa im snívalo.

 

 

15. 6. 2021

 


3 názory

Bystroočko
15. 06. 2021
Dát tip

Ďakujem za vyjadrenia! :-)


To je krásně popsané. Renovuji dům po rodičích a je tam prostě krásně.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Miniatura poctivě vystihuje rozličné "vůně venkova" a "rodnou hroudu"... 

Včera zalézaly naše slepice kolem půl sedmé, máš i časově přesná pozorování.

A´t jste tam spokojení, Bystroočko.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru