Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Býk

29. 07. 2021
1
3
252
Autor
Podrja

Neblahými zvyky obdařena jest příroda

Ve chvíli prvního vzniku a srdce tepu

Do nekonečna výkřiky a vzdechy života

Z ničeho, zatížen řádem byť poslepu

 

Do tmy neslyšně se snesl purpurový býk

Vinou mu jest krása a nejjasnější dech

Bez zaváhání nastavující šíji králi dýk

Pro okamžiky chvějící se neznaje spěch

 

Přes rohy ztělesnění tura slyšeti šepot

Šepot bílých úst určující ona pravidla

Zprvu tichý přerůstajíc v ničící štěkot

Trýznění krásy pravdou chtíc aby ranila

 

I drž svoji mocnou pózu strachu nemaje

Bylo, je a bude, býk vycházejíce vstříc

Dešťů polibek časy nás neostyšně omyje

Změnit nelze rohama snažíc se sebevíc

 

Býk jako kometa, dosednul a opět vzlétl

Neblahými zvyky obdařena jest příroda


3 názory

Musaši
29. 07. 2021
Dát tip

Zabývám groteskní archaičností v současné poezii a ty - jako bys mi sem spadl z nebe.  Skvělé!

O býcích a koridě výborně psal starý Bukowski, ty ale taky nejsi špatný. Tip.


Podrja
29. 07. 2021
Dát tip

Ahoj Goro, děkuji Ti za zpětnou vazbu. Svoji tvorbu neberu zcela vážně, spíše je to prostředek jakési terapie a uvolnění. Zveřejnit něco byl impulsivní nápad, jinak píšu "do šuplíku". Chápu, na co naražíš, nicméně jednodušší vyjadřování nezvolím. Chci nechat svobodu výkladu každému zvlášť. Každý si pod býkem může představit něco jiného, dokonce možná někoho jiného. Zda-li je úroveň dostatečná pro individuální interpretace nechám na publiku. Děkuji a přeji hezký den.


Gora
29. 07. 2021
Dát tip

Ahoj, tvůj dějový příběh o mýtickém zvířeti - býku - je napsaný se zaujetím. Naproti tomu hned první sloka působí nešikovně - ať svým smyslem /nevím, zda je příroda obdařena neblahými zvyky, věřím, že není.../, tak způsobem, jakým je napsána... zajímá mne, proč jsi /v dnešní době/ volil zastaralá slova / jest, a dál např. neostyšně, slyšeti/ a styl psaní - je hodně expresivní /dešťů polibek, mocnou pózu strachu.../ - těžko si pod nimi představit konkrétní sdělení - doporučila bych jednodušší vyjadřování - slova  zaměřená na to, co bys skutečně rád popsal. Také rýmy mají svá pravidla /např.veršologie - internet/ - a učit se základům, nebo si o nich aspoň něco přečíst - pokud chceš psát vázaným veršem.

Používáš přechodníky, bylo by dobré zjistit si, zda jsou všechny správné... a opravila bych chybu v i/y -

krály dýk - králi 

Na tip zatím u mě tvá báseň není, těším se na další tvorbu... 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru