Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozum a chtíč

08. 08. 2021
6
9
595
Autor
mrstnym

a dýchal z jejích rtů
když chtěl a ona
dýchala z jeho

a třásl se a třásla se ona
ze všech obrazů
v něm nechala kousek všeho

odi et amo

chtěl jí dát moc a dal málo
miloval
četla z jeho dlaní a on
chtěl aby našla sebe

a něco se stalo

pochopil –
snad i věděl
že rozum a chtíč
nemohou
být v opozici natrvalo


9 názorů

Musaši
13. 08. 2021
Dát tip

Kamamuro,

mně se Hutkův text vybavil nedávno pod jinou místní básničkou o konfliktu rozumu a citu a také jsem to napsal do kritik. Rozum a cit sice není přesně totéž jako duše a tělo, ale jedno má k druhému velmi blízko. To souhlasím. 


Martyska
12. 08. 2021
Dát tip

moc pěkné


Kamamura
09. 08. 2021
Dát tip 8hanka, Aru, mrstnym

Napadá mě nový japonský kvazitermín (jako člověk, který neumí japonsky ani slovo, nemohu prostě exotickému kouzlu módních japonských pseudotermínů odolat). 

Li-Bi-Dó - volně přeloženo jako "Cesta vlahého obstřiku".

Musaši - mě se při čtení básně vybavila píseň "Hádala se duše s tělem" od Jaroslava Hutky. Je taková prostší, lidovější, delší, pravda, ale rozvíjí stejné téma a při jejím poslechu mě dodnes mrazí (a to zdaleka ne ve všm s Hutkou souhlasím, a ne všechny jeho písně se mi líbily). 


Musaši
09. 08. 2021
Dát tip

Vyprávění ve třetí osobě poskytuje básni jakoby nezúčastněný chladný odstup. Tím je text zajímavý i když téma konfliktu rozumu a citu je zde enormně frekventované a naposled jsem báseň na stejné téma četl před pár dny u Alegny. Tip. 


Gora
08. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

Taky se mi dobře tvá mini četla, opravdu je pro radost... nenávidím a miluji od Catulla jsi dobře zakombinoval.


Aru
08. 08. 2021
Dát tip

a mě se zdálo, že to tam tak úplně nepatří, ale sedí, to ano :D


mrstnym
08. 08. 2021
Dát tip

Aru, díky. Je třeba říct, že poslední tři verše nejsou z mé hlavy, ale ze zdi toalet nejmenované undergroundové hospody.


Aru
08. 08. 2021
Dát tip

hodně dobrý! výborně popsáno


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru