Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

haiking9

21. 08. 2021
14
22
452
Autor
Dagmaram

dalmatský ostrov -

vedle sebe tu zrají

fíky a hrušky

 

stříbrné hřbety -

ze šnorchlu se ozývá

hele ry-ky !

 

přes brýle

na mě kouká ryba -

obě jsme němé

 

a zase léto -

tetování na břiše

protahuje tvář

 

v borovém hájku 

se nese zvuk cikády -

a teď stereo


22 názorů

Dagmaram
26. 08. 2021
Dát tip

díky per_zey, ráda jsem brnkla na strunu :-)


per_zay
25. 08. 2021
Dát tip

hmmm ... němé a tetování ... T


Dagmaram
25. 08. 2021
Dát tip annnie

díky an, přesně, ta druhá potvůrka se ozve někde za hlavou :-)


annnie
25. 08. 2021
Dát tip

Šplouchlo to na mě a cikádu slyším za ušima. Moc pěkné!!! Tip a.


Kamamura
23. 08. 2021
Dát tip

A tady je, šibal! My o vlku, a on vlk už zatím čenichá z nedalekého bambusového haiku. Sotva si člověk odskočí květenu pokropit, švuňk, popadne rybu, a je zas pryč. 

Hej Musaši, víš proč je Zen jako smradlavá leklá ryba? Protože nikdo nezná její cenu!

Chacháááá....


Dagmaram
23. 08. 2021
Dát tip

Díky Musaši, je zajímavé, jak si každý vyzobne něco jiného. Němost ryby a moje němost pod vodou i nad rybou, taky se mi to líbí :-)


Dagmaram
23. 08. 2021
Dát tip blacksabbath

black díky, ne že bych ti přála kuckání, ale vlastně tady jsem ráda :-))


Musaši
23. 08. 2021
Dát tip

Tip za němou rybu.


parádní...úplně si to umím představit.....a tady jsem se zakuckala...přes brýle na mě kouká ryba -obě jsme němé..:-)))))..............*/*****************


Gora
22. 08. 2021
Dát tip

Zas ten ZVUK... podle mne navíc...  - ozývá se cikáda.../jen příklad/ - sama o sobě má charakteristický projev...


Dagmaram
22. 08. 2021
Dát tip

ahoj Irčo, máš pravku, já tam to cvrkání vložila, abych měla slabiky. Tak jsem to ještě zkusila překopat anebo by to šlo třeba trošku jinak. Jinak ono je opravdu působivé, když chvíli cvrká jedna zleva, a pak se to spustí zničeho nic za pravým uchem :-)

v borovém hájku 

se nese zvuk cikády -

a teď stereo

 

borový hájek

ozvučila cikáda -

a teď stereo

 


Dagmaram
22. 08. 2021
Dát tip

ahoj Pavle, díky, fakt tam ta mrška byla, tak jsem ji opravila

jsem ráda, že se čtverka líbí :-)


Gora
22. 08. 2021
Dát tip

Ano, nej je pro mne také čtvrté... celkově dobrá pozorování, ještě by se dalo vybrousit např. páté - cvrkající zvuk mi přijde již zbytečné, když cikády...


PavelK
22. 08. 2021
Dát tip

U prvního si nejsem jistý jestli hruška je hruška nebo metafora na ženskou postavu, neboť muž s věkem zraje do jablka a žena do hrušky. Nemáš ve druhém chybu? Nemá tam být ozývá?

Čtvrtý je dokonalý, má vtip a působí přirozeně.

 


Dagmaram
21. 08. 2021
Dát tip

ahoj Kamamuro, dnes jsi mě svým huborem a barvitostí moc bavil. Prima obšírnost :-))

ta která se týkají přírody haiku jsou, např. to první a poslední.

jak tam figuruje člověk je to senrjů - dost amatérsky vysvětlené, ale tak to vidím :-))


Dagmaram
21. 08. 2021
Dát tip

ahoj Evženko, my autem do Chorvatska 12hodin tam a 14hodin zpátky, ale holky byly skvělé. Teda pouštěly si i pohádky na noťasu :-))


Dagmaram
21. 08. 2021
Dát tip

ahoj Norsko a díky


Kamamura
21. 08. 2021
Dát tip

A teď koukám, že tentokrát to ani haiku nejsou, zmátl mě ten název, takže jsem, jak se říká, vlastně jen "plácl do vody". To je trapas, ještě že tu není Musashi, ten by se mi smál, tuhle mi psal, že přikrčen v šeru bambusového háje číhá, až se veřejně znemožním, tak teď se dočkal. Ale já mu to vlastně přeju, alespoň bude moci jít domů a odpočinout si, z toho věčného číhání musí taky bolet záda. 

A mazat to už nebudu, takových pěkných slov, a co práce je dalo vyskládat je do vět z mozboxu...


Kamamura
21. 08. 2021
Dát tip Morticia Adams

Tedy, slečno/paní, nechtěl bych být hotelovým liftboyem, který Vám všechny ty haikufry pomáhal odnosit do taxíku na letiště. Ještě kdyby to tak byl herbář - to bych pochopil, cestovat a studovat květenu a lišejníčky, to je svaté poslání, však jsme dali světu slavné herbalisty, třeba Tadeáše Hájka z Haiku. 

Vždyť to je hotový hájkový epos!!!

To za našich mladých let se cestovalo jinak - nalehko, říkalo se tomu po americku "hitch-haiking". Člověk prostě stál na kraji silnice, a ukazoval řidičům symbol amerického pozitivního myšlení - palec vztyčený vzhůru (japonci tomu říkají "ichi-ban"). No a kdo zastavil, ten zastavil, ale zavazadla nepřcházela v úvahu. 

Pamatuji se, že mě jednou zastihla noc v poli mezi Prahou a Hradcem Králové, měl jsem jen kostkovanou deku po otci (on na ní praktikoval až do konce svých dní hatha-jógu, já jsem jí používal jako pončo), a tak jsem si zalezl pěkně do stohu sena a spal jsem jako nemluvně, ale ráno jsem zjistil, že jsem si ustlal přímo u rozpadlé hřbitovní zdi. Od té doby na zkazky o umrdlencích korzujících v noci mimo hřbitovní kóje valně nevěřím - ale potkat haikala v lese, kvílícího jako meluzína, to je jiná káva...

Ale to jsem se zase zapovídal, já vím, obšírnost... 


To máš, my snad příští rok roztáhneme křídla a poletíme do teplých krajin.


Norsko 1
21. 08. 2021
Dát tip

Šnorchl a rybičky


Dagmaram
21. 08. 2021
Dát tip

ahooooj, Dagmaram byla u moře a přivezla si odtud spoustu obrázků.

Líbí se některý?

krásný slunečný den přeju (ps: přivezla si navíc i 1kg váhy, tak už žádné koblihy a čokolády a hups na kolo)    :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru