Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Benetka

18. 09. 2021
7
12
340
Autor
Kamamura

Báseň věnuji kolegovi Benetkovi, který svou krásnou naivitou a mládím symbolizuje vše, co jsem já osobně lehkomyslně promrhal - rajskou zahradu bezstarostnosti rozpuku sil, kde vše, co člověk udělá, je dobře, a kde se lze celé dny potulovat, popíjet sorbety a sladké likéry, líbat krásné dívky a skládat jim komplimenty a zahrnovat je hromady zlata a stříbra, aniž by to mělo ony strašlivé následky v našem světě obvyklé. 

Závidím ti, Benetko, všechno - kdykoli čtu tvo je verše. A vy ostatní se poučte z mých chyb - ne aby jste také jako já neopatrně a lehkovážně zestárli, a pak marně honili Bycha kolem pražských činžovných domů! Však mě bohové potrestali, banda jedna potměšilá - Zeus mi bleskem připálil fousy, takže se mi ježí do všech stran, a nejsem si schopen vypěstovat úhlednou Gandalfí bradu, i kdyby já nevím co, Dionýsos mi (potměšilec!) přičaroval obrovský pivní pupek, ačkoliv je mi hořká chuť piva protivná a po víně je mi šoufl, Apollón mě proklel dokonalou pamětí, takže nedokážu zapomenout dávná příkoří, Léthé mi nedala napít ze své studánky, takže na Apollónovu kletbu není léku, Hefaistos mi rozdrtil koleno svým perlíkem, takže kulhám a sakruji jako on, Hermés mi sežral svačinu, takže mám věčně hlad a Neptun dal do mého oblíbeného tuňáka žlutoploutvého rtuť, takže mě z každou další snědenou konzervičkou od Rio Mare pomalu zachvacuje šílenství... a Afrodíté? Ta přikázala všem svým kněžkám, aby mě zahrnovaly výsměchem a naschvály. 

Tak trestají bohové ty, co se neumějí radovat ze života a začnou truchlit nad vlastní smrtí už v devatenácti letech. 

Carpe Diem, přátelé, Carpe Diem!!! Každá vteřina má cenu zlata!

Ze sluje své těm,

co peřím pavím,

chlubí se; všem,

jim oslům pravím:

KDO MILUJE, NIKDY NECHURAVÍ

tak všichni ve sluji ať se staví;

neb lásky džem,

je jediný vjem,

co Mudrců kámen (jen On je pravý),

víc než česnek vám utuží zdraví!

 

Tak bratr Benetka pravil vůkol,

toť byl jeho velký, životní úkol,

pro lásku žít,

nezastavit,

svou píseň mládí žádnou mukou.

(stvrzuji Pravdu tu podáním rukou),

že Lásky svatý lep,

když ti vyplní leb,

to vám je teprve pořádný hukot...

 

Lálala, la Lá, la lála-lála,

lalala lalala la Lá la Lála,.

lalala LA!

TRALALALA!

lá-lala la-lála lála, lála!


12 názorů

jojo...prolóóóg je fainovej...text tralalalala


Dávám tip i za prolog (a to nejen proto, že je věc věnována  ..břeclavskému bratru Benetkovi :) )


Benetka
18. 09. 2021
Dát tip

Když píši jakoby bázně mé milované vždy je uchvácena... Nebo tak. Ostatně cituji:

Beny to je krásne vyznanie. Moc. A nezaslúžim si to. Bodka.

No a tady... Jsem... Dojat. Nebo tak. A nezaslúžim si to... :)

 

Mimochodem UŽÍVEJ DNE je moc hezká písnička od AG Fleků... Život je krátký........


Aru
18. 09. 2021
Dát tip

já osobně tam nechodím ani když musím, protože chápeš nemusím nic, platím si je aby mi dali pokoj, i když jasně za recepty, prohlídky, atd. mají svoji taxu :))


8hanka
18. 09. 2021
Dát tip gabi tá istá, Benetka

Sorry, to som si len spomenula na názov filmu, už je asi len pre pamätníkov...čo ca týka tvojej mozgovne, máš v nej neuveriteľne veľa, možno preto máš veľké brucho, že sa už do hlavy viac nezmestí a tak nové poznatky zaberajú viac a viac z tela...


Kamamura
18. 09. 2021
Dát tip

Tfuj tajbl, ještě to tak, doktorům lezu pod nůž, jen když opravdu musím...


Aru
18. 09. 2021
Dát tip

ale když si necháš předělat pohlaví, tak se vším všudy bych si tipoval :D:D


Kamamura
18. 09. 2021
Dát tip

8hanka - jak tě napadlo, že fňukám? Žiju na plné obrátky, za hodinu mám lekci se svým americkým učitelem hudby, kterému bohužel úplně došly peníze, takže se natrvlo vrací do ameriky, jinak pařím, maluji, píšu, programuji, diskutuji s dcerou o životě a hraju všechny hry, které stihnu, takže se řídím vlastním heslem.

Carpe Diem!


8hanka
18. 09. 2021
Dát tip Benetka

Aj mne sa veľmi páči prológ, aj pre mňa skoro - neskoro, ale ja sa nevzdávam a každý deň sa snažím uchmatnúť niečo pekné a zbaviť sa niečoho, čo má zbytočne ťaží, najmä kíl...dúfam, že netrafia naspäť...si ešte mladý , preto "nefnukej veverko", zazijes toho pekného ešte veľa

 


Kamamura
18. 09. 2021
Dát tip

Norsko - těžiště mé tvorby jako adepta Naga Zen-gi Dó v prologu rozhodně spočívá. Básně pak za prology píšu vpodstatě ze setrvačnosti. 

Aru - Benetka je prima, rád ho tu vidím. Naivita je jako panenství - jak o ně přijdeš, jsou na věky pryč. ;-)


Aru
18. 09. 2021
Dát tip

čéče Kamamuro, když už cituješ Horatia, tak ať je to aspoň celý :D

"Tu ne quaesieris, scire nefas, quem mihi, quem tibi finem di dederint, Leuconoe, nec Babylonios temptaris numeros. ut melius, quidquid erit, pati. seu pluris hiemes seu tribuit Iuppiter ultimam, quae nunc oppositis debilitat pumicibus mare Tyrrhenum: sapias, vina liques et spatio brevi spem longam reseces. dum loquimur, fugerit invida aetas: carpe diem quam minimum credula postero."

no jo Benetka, ten se má, já mám akorát tu báseňku o flambovací hranici :D:D


Norsko 1
18. 09. 2021
Dát tip

Prolog stačí. Ostatní stojí za hovno


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru