Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 455 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

K hlasování Prózy měsíce
datum / id29.09.2021 / 524322Vytisknout |
autorK3
kategorieDiskuseDalší dílo autora
zobrazeno333x
počet tipů1
v oblíbených0x
K hlasování Prózy měsíce

Myslím si, že hlasování je součást soutěže, a ten kdo soutěží, má i hlasovat. Nepíšu to jenom proto, že jsem měl sám v soutěži povídku, ale štve mě to už hezky dlouho. Zkrátka to není vůči ostatním fér. Rozhodl jsem se tedy, že při dalším hlasování nebudu ty co nehlasují jednoduše brát na zřetel.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

05.10.2021 18:56:47dát kritice tipŠtírka

Pak je to jedina moznost... a ja to akceptuji...

30.09.2021 15:53:05dát kritice tipMajaks

Nejak se v tom ztracim, K3. Urcite rikas porad to samy?

Jestli ti nevadi, ze nekdo hlasuje jen pro jeden text, chybi ti uz jen krucek k tomu smirit se s tim, ze nekdo nehlasuje pro zadny text.

30.09.2021 15:52:081 tipů dát kritice tipK3

Jinak všem děkuju za příspěvky. Myslím si, že nebylo špatné to trochu probrat.

30.09.2021 15:48:35dát kritice tipK3

Nevím, já bych každého hned nepodezíral. Spíš si myslím, že mu na tom nezáleželo. Já si ale nemyslím nic špatného ani na tom, když někdo hlasuje jenom pro jeden, nebo pro dva texty, jako třeba minule Luzz, když si myslí, že za to ostatní nestojí. Nemyslím si že jen tak někdo kalkuluje. 

30.09.2021 15:32:43dát kritice tipMajaks

Pro me, v idealnim pripade, ma vysledne poradi reflektovat kvalitu textu (jak ji alespon vnimali hlasujici), nikoli skutecnost, zda autor textu sam hlasoval, nebo ne.

Jestli Kamamura, beru ho jako priklad, doted nehlasoval, aby se sam neposkodil, tak odted hlasovat bude a schvalne da hlasy tem textum, ktere ho nejmene ohrozuji. To uz je lepsi, kdyz podobni lide nehlasuji vubec.

30.09.2021 15:21:07dát kritice tipK3

Majaksi, já to vidím taky tak, jako ty. Ale ti co nehlasují často ani nehodnotí, takže ti tu zpětnou vazbu moc nedají. Jen si tady něco jen tak vyvěsit a dát od toho ruce pryč, to je asi jako kdyby posměšně řekl: "já vám ukážu jak se to dělá." To se mi zdá divné. A stává se to dost často.

30.09.2021 15:18:561 tipů dát kritice tipJanina6

Je fakt, že kdyby se každému hlasujícímu soutěžícímu automaticky připočítaly např. 3 body (jaké dostává při hlasování text na 1. místě), bylo by to spravedlivé a možná i trošku motivující. Nenutila bych nikoho hlasovat pro vlastní text (už tak mám většinou problém rozhodnout se, pro která 3 díla budu hlasovat a koho už nechám bez bodu), ale kdyby jako "odměnu" za to, že hlasuje, dostal soutěžící prémii 3 body, to by mi připadlo fajn.

30.09.2021 15:09:062 tipů dát kritice tipK3

Štírko, to už jsem jednou navrhoval, aby si každý povinně připsal. Jenže to povinně není dnes populární. Dík.

30.09.2021 14:48:48dát kritice tipŠtírka

Za toto hlasovani se preci nikdo nemusi zpovidat, ani snad stydet- a nesmi se z toho delat zalezitost mozne kritiky... myslím si, ze jit s kuzi na trh je soucast zivota!!! A hlasovat pro sebe, toto je vnimano rozdilne... a prave proto bych povinne zavedla dat jeden hlas sobe - preci si musim myslet, ze je to dobre dilo, kdyz ho do souteze dam...?! A napr ja bych sobe nikdy dat bod nedokazala a. Nechtela... kdyz to bude soucast pravidel, pak ano. ... 

30.09.2021 14:42:54dát kritice tipJanina6

Karle, mně by to trapné bylo, ale samozřejmě je to každého věc. Vím, že někteří autoři proto, aby nepoškodili svoje umístění, dali třeba hlas jen jedné povídce, a tím soupeři věnovali jen jediný bod. Ale podstatné myslím bylo, že si soutěžní texty přečetli a napsali k nim své dojmy a postřehy, čert vem body.

Jinak stoprocentně souhlasím s Majaksovým posledním komentářem.

30.09.2021 14:28:493 tipů dát kritice tipMajaks

Eh, K3, hlasovat pro sebe je fajn tam, kde jde o vitezstvi. Kdyz kandiduju na prezidenta, tak si i hodim hlas, jasny.

Ale povidku mesice jsem vzdycky vnimal jen jako pravidelnou prilezitost precist si nejake texty a zkusit se nad nimi zamyslet a vyjadrit se k nim. Nebo z druhe strany abych nejake komentare od ctenaru ziskal.

Samotne hlasovani vnimam jako zcela druhotne. Pocitani bodu, nejake sebeposkozovani... nevim, tomu vubec nerozumim. Stejne jako tomu anonymnimu hlasovani. K cemu to jako je? Ja chci jakou autor zpetnou vazbu od ctenare, ne anonymni tri body, za ktery si nic nekoupim.

30.09.2021 13:58:28dát kritice tipK3

Jano, já. Jednou jsem pro sebe hlasoval a nestydím se za to. Jednoduše jsem byl přesvědčený, že byla  moje povídka nejlepší a že jsem byl v právu. Jestli na tom bylo něco nemorálního a trapného, potom byly nemorální a trapná pravidla. Pokud vím, tak dnešní soutěž má pravidla stejná, nebo ne? Takhle mi to připadá jenom jako takové hraní si na něco. Každý měsíc se tu někdo vědomě připravuje o  body, (ale nejde jenom o body, jde i o jakousi prestiž) jenom proto, aby se neřeklo. Ale to, aby se neřeklo, je falešné pokrytectví. Není to nic jiného než sebepoškozování a sebepoškozování není zdravé. Možná by stačilo, kdyby všichni ti co hlasují a mají v soutěži text, dostali automaticky bonus v podobě nějakého bodu navíc. Pak by to bylo určitě spravedlivější pro všechny, a nikoho by to od soutěžení neodrazovalo. Spíš by je to přilákalo. Ale ani to anonymní hlasování, jak se zmínila bixley, by nebylo špatné. Já bych byl určitě pro.

30.09.2021 12:28:19dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Ano, vyšly, Janino... naposled jsme nechali vydat Měsíční povídky s Fruhlingem...

30.09.2021 11:56:28dát kritice tipJanina6

Jestli si dobře vzpomínám, tak kdysi v Povídce měsíce mohl ten, kdo hlasuje, klidně hlasovat i sám pro sebe... tedy, aspoň to nebylo nikde zakázáno. A myslíte, že se někdo takový našel? :-) Vždyť by se totálně ztrapnil. Soutěžící většinou prostě četli a hlasovali, protože je to bavilo, protože kvůli tomu sem chodili, a nelámali si hlavy s počítáním bodů. O nějaké ceny nikdy nešlo. Akorát myslím, že vítězné prózy jednou či dvakrát vyšly tiskem, že? 

30.09.2021 10:42:23dát kritice tipbixley
redaktor prózy

Pokud jde o anonymitu hlasování, myslela jsem to tak, že by se hlasy třeba posílaly do pošty organizátorům soutěže...

30.09.2021 10:35:19dát kritice tipMajaks

No prave, Goro, nechapu, proc se tu o cenach mluvi. Cena v radu stokorun nezmeni nic. Snad jen par lidi typu Kamamury pak bude jeste vic spekulovat, jak by zvysili svoji sanci na par kacek.

Vetsi cena, kterou nastesti asi tezko nekdo zasponzoruje, by pak uz povidku mesice zabila uplne.

30.09.2021 10:09:12dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

S kvalitou vlastních próz snad musí něco udělat každý autor/soutěžící sám, Majaksi, pokud chce  usilovat o zlepšování... případně stát o komentáře zkušenějších, diskutovat - ale na tom je založen Písmák...

Ceny jsou bonus za úsilí a ochotu přispět do soutěže. Když nebudou, nic zásadního se samozřejmě nestane.

30.09.2021 09:56:44dát kritice tipMajaks

Jak cenovy fond si tak, Goro, predstavujes, aby se zvysila kvalita prozy na pismaku?

30.09.2021 09:30:41dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Přemku, to je pravda, že ocenění by pomohlo, poslední dva roky dostal výherce Prózy roku a Básně roku, také Tém. dne elektronický poukaz na knihy... další však nejsou jisté... a tak pokud by někdo měl  nápady, jak ocenit výherce soutěží, sem s nimi.

30.09.2021 09:26:09dát kritice tiplastgasp

Napsal jsem jen svůj názor, s připomínkami souhlasím. Pro Majakse připravím výběr a pošlu. Ocenění, alespoň vítěze soutěže, by možná účasti pomohlo. 

30.09.2021 08:59:41dát kritice tipMajaks

Lastgaspe, jake souteze na jakych serverech, prosim te? Rad se podivam, ale nevim kam.t.

30.09.2021 08:53:05dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Přemku, nominovat může každý - rovněž svoji prózu. A tisíce Písmáků/prozaiků tady snad byly v celé dvacetileté historii Písmáka, současná realita je zcela jiná.

Navíc máme (v redakci) zkušenost, že pokud je nominovaných děl víc než cca 10, čtenářů ochotných je vůbec všechna přečíst, natož hodnotit, rapidně ubyde.

Anonymní hlasování by se v rámci členů redakce dalo určitě zařídit, ale bylo by kvitováno autory děl?

30.09.2021 08:35:23dát kritice tipbixley
redaktor prózy

To, jestli ten, kdo má v príze měsíce zařazené dílo, bude hlasovat nebo ne, je jeho rozhodnutí. Já osobně jsem v případě zařazení svého díla v minulosti pro své dílo nikdy nehlasovala. Nepřijde mi to objektivní. To je ale můj názor. Jelikož se hlasuje veřejně, je však potom vidět, kdo pro své dílo hlasoval a přitahuje to pozornost. V tom případě by hlasování muselo být anonymní.

30.09.2021 08:25:04dát kritice tiplastgasp

Na způsob hlasování názor nemám, pokud se účastním, řídím se přijatými pravidly. Co je ovšem problém je účast. Jestliže z děl tisíců písmáků je nominováno sedm próz a z těch sedmi děl by měla být vybrána tři nejlepší, nelze takovou soutěž brát jako reprezentativní. Proč není podobná diskuze vedena na chatu? K čemu vůbec je. Za deset dní tam patnáct písmáků vstoupilo a patnáct vystoupilo. Z obsahu chatování jsem byl překvapen. Jedenkrát se tam objevilo "fň", "pche", "Ahoj". To je vše. Zde je diskuze pilná, ale pravidla zůstávají. Zkuste se podívat na některé soutěže na jiných serverech, budete překvapeni. Porota by mohla být složena z redaktorů do hlavní soutěže o prózu měsíce a zavedena zvláštní cena diváka, zde čtenáře (písmáka), kde by hlasovali písmáci a písmačky. Předpokládám, že se něco těžko změní a úroveň Písmáka v próze zůstane jak je.

30.09.2021 07:49:031 tipů dát kritice tipMajaks

Stirka:

"Nepochopim, k cemu je dobre byt porotcem v zavode, ktery bezis ..."

Ja tvuj zmatek chapu, ono se to tvari jakou soutez. Ve skutecnosti to zadny zavod neni, zadne odmeny za prvni mista, je to proste prilezitost, vyzva precist si par prozaickych textu a zamyslet se, co se kde povedlo nebo nepovedlo.

29.09.2021 22:20:12dát kritice tipŠtírka

Pak je to jedina moznost... a ja to akceptuji...

29.09.2021 20:42:26dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Jenomže tady se to těžko dá udělat, je pár lidí, kteří se próze věnují a těch pár v ní pak soutěží, nezávislou "porotu" dohromady nikdo nedá...

29.09.2021 20:39:26dát kritice tipŠtírka

Goro: neni to o Tobe - ale pridelovani bodu samotnymi soutezicimi bylo kalkulaci... a ja jsem vzdy pro co nejvistsi hru...

 

29.09.2021 20:20:07dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Štírko, pokud ti jde o tohle, já už dva roky nesoutěžím ani v PM, ani v BR.

U Tématického dne sice ano, ale vždy mám v prologu - MIMO SOUTĚŽ.

29.09.2021 20:09:39dát kritice tipK3

Jano, možná to tak zní. Ale tak to neber, jen se mi to nezdá spravedlivé.

29.09.2021 20:02:56dát kritice tipK3

Štírko, máš pravdu, já jsem závodně běhal a meřili nás rozhodčí. Většinou to ale byli zase bývalí běžci:).

29.09.2021 19:55:39dát kritice tipJanina6

"Rozhodl jsem se tedy, že při dalším hlasování nebudu ty co nehlasují jednoduše brát na zřetel."

Jak bys tohle tedy nazval? ano, dalo by se tomu říct třeba upozornění... nicméně je to upozornění na něco nepříjemného, co uděláš, když ti nevyhoví.

29.09.2021 19:54:16dát kritice tipŠtírka

Nepochopim, k cemu je dobre byt porotcem v zavode, ktery bezis ... Dle me to svadi ke kalkulacím. Ze jsme dospeli...? To prece nevyjadruje jací jsme... Me uplne stacilo, jakym paskvilem se stalo hlasovani na Poete... 

29.09.2021 19:52:52dát kritice tipK3

Jano, tohle přece není vyhrožování. Ale máš pravdu, já už jsem tu asi taky trochu pamětník. Když jsem tu byl poprvé, tak mi to StvN takhle podobně řekl a já jsem si to vzal k srdci. Ale pro mě by to bylo, nevím proč, i tak samozřejmost.

29.09.2021 19:41:57dát kritice tipK3

Ne, Irčo. Pochopilas to dobře, to já tě teď špatně pochopil. Oni se vylučují sami, já jenom dám hlas někomu jinému. 

29.09.2021 19:41:531 tipů dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Janino, také jsem často těm, kdo se neúčastnili aktivně, psala pod dílo onu větu, nebo všem děkujeme - za účast a zejména za hlasování, ale je to opravdu na každém.

29.09.2021 19:38:19dát kritice tipJanina6

Připomnělo mi to roky, kdy jsem pomáhala organizovat Povídku měsíce. Víš, myslím si, že je to prostě o jednotlivcích, ne o nějakých striktních pravidlech. Někteří autoři s tebou komunikují, dají se přesvědčit, že by bylo fajn, kdyby kromě soutěžení i četli ostatní a hlasovali. Pamatuju si, že jsme je většinou normálně požádali. Třeba v komentáři pod jejich povídkou. Někdo hlasovat odmítl - a bývalo to opravdu i proto, že nechtěl "podporovat soupeře", ale takových nebylo moc. Zní to asi trochu srandovně, ale když chceš, aby lidi byli aktivnější, musíš je prostě oslovovat, povzbuzovat, "vychovávat"... ne jim vyhrožovat, jak je "potrestáš"...

29.09.2021 19:33:42dát kritice tipK3

Štírko, tady ale jo. Nebo je tu porotcem někdo kdo nepíše?

29.09.2021 19:30:20dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Tak jsem možná větu o "nebraní na zřetel" ty, kteří nehlasují, pochopila špatně...

Snaha je to dobrá, ale těžko uskutečnitelná.

29.09.2021 19:27:03dát kritice tipK3

Kamamuro, nemyslím si, že by hlasoval každý pro sebe. Ale pokud by byl přesvědčený že je nejlepší, proč ne? Já bych proti tomu nic neměl. Jsme dospělí. Lepší hlasovat pro sebe, než pro nikoho. Buď je něco povolené nebo zakázané. Žádná střední cesta není, pouze pokrytectví. Když jdu do soutěže, soutěžím se vším všudy, alespoň já si myslím, že by to tak mělo být. Tohle mi celé přijde jako takové falešné kamarádství. Jistě že to není povinné. Spíš je to otázka cti.

Majaksi, přeco proto, že tu nejsou oficiální rozhodčí a je to na nás. Nechápu čemu se divíš? Vím, že sám hlasuješ, píšeš i hodnotíš. Tak by to mělo být. Přece čím míň hlasujících, tím nižší kredit ta soutěž má. Jde o to, že někdo káru tlačí a jiný se pouze veze.

Jano, o to mi jde především, ale každá soutěž by měla být spravedlivá a tohle se mi zkrátka nezdá.

Irčo, já nikoho vylučovat nechci. Je to jen otázka do diskuze, nic víc. 

29.09.2021 16:29:381 tipů dát kritice tipGora
redaktor poezie a prózy

Karle, vím, že tě ta skutečnost mrzí již dlouho, mě taky, ale ne zásadně.

Muselo by se to vložit do pravidel soutěže jako podmínka účasti a je otázka, kdo by /možná/ raději nominaci odmítnul než aby komentoval... tedy kolik povídek/próz by se nakonec v PM sešlo.

Je to pro tebe skutečně tak důležité, že ty, kdo nekomentují/nehlasují chceš vyloučit ze svého hlasování?

29.09.2021 16:06:03dát kritice tipŠtírka

Pokud vím - nikde není soutěžící zároveň porotcem... ...?...!

29.09.2021 15:54:541 tipů dát kritice tipJanina6

Karle, předpokládám, že ti jde hlavně o to, aby co nejvíc lidí soutěžní texty přečetlo a okomentovalo, že? Aspoň tak chápu hlavní smysl takové soutěže. Člověk tady nevyhraje bůhvíco, ale může "vyhrát" čtenáře a jejich názory. Ale tvoje rozhořčení chápu. Taky mě mrzí třeba vítěz současného kola (chozátor), který sem přijde vždycky jen vložit povídku a pak se pár měsíců neobjeví. Ostatní autoři a jejich texty ho prostě nezajímají. Je to škoda, ale myslím, že nemůžeme nikomu nařizovat, jak se tu má chovat. Próza měsíce má svoje pravidla a v těch se hlasování soutěžících neřeší.

29.09.2021 15:20:151 tipů dát kritice tipAbakus

Normálni súťažiaci možno nie, ale mňa chytajú depresie a vianočné mory pri predstave, že nevyhrám.

29.09.2021 14:51:55dát kritice tipMajaks

K3:

"Kdo soutezi, ma i hlasovat." - Nechapu, proc by to melo platit.

"Při dalším hlasování nebudu ty co nehlasují jednoduše brát na zřetel." - Tvoje vec, diky za informaci.

Kamamura:

"většina soutěžících soutěží proto, aby soutěž vyhrála" - to si nemyslim. Normalni lidi umisteni v povidce mesice neprozivaji.

29.09.2021 14:51:37dát kritice tipaleš-novák

nikdo nikoho nenutí...:o) zpravidla to je tak, že organizátoři soutěží se účastní jen mimo pořadí, případně nehlasují...ale v principu je to jedno, proč někoho diskriminovat...

29.09.2021 14:49:351 tipů dát kritice tipKamamura

Pak je ale přece zbytečné, aleši, nutit někoho hlasovat, ne?

29.09.2021 14:48:201 tipů dát kritice tipaleš-novák

Kamamuro, pokud budou všichni hlasovat pro sebe, tak nula od nuly pojde a na pořadí se nic nemění...:o)

29.09.2021 14:44:161 tipů dát kritice tipKamamura

Cože? Soutěžící mají zároveň hlasovat?! To ale bude hlasovat každý pro sebe - většina soutěžících soutěží proto, aby soutěž vyhrála, a když hlasuje pro kohokoliv jiného, tak podstatně snižují vlastní šance.  Hlasem pro jiného účastníka soutěžící nejen přijde o cený hlas sobě, ale zároveň zvýší náskok toho, pro koho hlasoval - a pokud to bude favorit, tak mu vlastně dá dva hlasy náskok!



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor