Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rituál

01. 01. 2022
6
11
354
Autor
Cookie Moon

Rituál

 

 

Stojíme na Letný s plechovkou v ruce. Dole vybuchuje Praha. Barevný gejzíry se rozstřikují po celým horizontu. Shlížíme na ten pohanskej rituál, na ten vybuchující minulej rok. Po takovým množství náloží se už nemůže sebrat. Každá další rána je už jen z milosti, jen pro tu absolutní jistotu. To nabalený bahno blbejch dnů, všechno to, co nás tahlo dolů, už je teď jen vyčerpaná zdechlina, štiplavej sirnatej mrak, kterej pomalu klouže nad řekou pryč.

 

Starý proškrtaný kalendáře zlomyslně připomínající, co všechno jsme nezvládli. Konečně je můžeme zahodit. Začneme znova. S krásnými čistými bloky, a možná si koupíme nový barevný propisky a záložky a stáhnem novou sadu aplikací na všechny ty zdravý návyky a za rok touhle dobou splněný sny.

 

Už dnes začneme jejich první stránky špinit špatnejma slovama a věcma, který nikdy nedoděláme, potkávat lidi, který by bylo lepší nepotkat...ale mezi tím tam určitě i letos bude něco dobrýho. Jde o to zachránit z toho ještě hořícího, kouřícího vraku všechno to, co má smysl. A ostatní tam bez milosti nechat.

 

 


11 názorů

Crazy Ema
12. 10. 2022
Dát tip

Ahoj Cookie, tužky jsou super, taky je mám ráda, ale nejradši mám svoje plnící pero s modrým inkoustem :)

 


Cookie Moon
07. 10. 2022
Dát tip

Díky moc, Emo, za komentář. Btw. mám všechny barvy, ale nejradši mám tužku 2B :)


Crazy Ema
30. 09. 2022
Dát tip Cookie Moon

Cookie, obdivuju tvůj smysl pro ironii a celkové zhodnocení marnosti lidského snažení a pachtění se za něčím úplně zbytečným. Velmi dobře pracuješ s hovorovou češtinou a text je velice lehce čtivý. Oceňuji výběr adjektiv, která tomutu velmi vydařenému prozaickému textu dodávají i poetický nádech všednosti. Jakou barvu propisky používáš letos? Crazy Ema


Cookie Moon
15. 01. 2022
Dát tip

Se vším souhlasím a ten konec je fakt hodně hranatej, až se divím, že jsem to tak nechal. Celkově to není můj nejpovedenější text, možná se k němu vrátím zase za rok :)

Děkuji moc za konstruktivní kritiku.


Silene
14. 01. 2022
Dát tip Cookie Moon

3x pro: Dole vybuchuje Praha; rok, že už se nemůže sebrat; zachránit z kouřícího vraku.

3x rozpaky: Duality s hořícím opět nedotahuji s jistotou ; plus v prvním odstavci po Pze ještě vybuchující rok (sám obraz fajn, jen nevím, zda se vzájemně nekleští. Těžko říci. Zejména tahle při noci.) Jde o to zachránit z toho... všechno to (výsypka z ukazovacích)

První odstavec určitě stojí za nejvíc.


Luzz
06. 01. 2022
Dát tip Cookie Moon

ale jo, hezky vystiženej začarovanej kruh, neschopnost vykročit. naivní čekání na zázraky, který má ten novej rok přinést.

trochu mě iritoval ten lehce pozérskej tón, ale ještě to je ve snesitelné míře; delší text bych ale asi nedala. 


Ty první dva odstavce mě doslova vtáhly, jak začátek příběhu, který bych ráda četla až do konce... líbí! :-)


Cookie Moon
02. 01. 2022
Dát tip dievča z lesa

Teď koukám, že jsem to začal ironicky, ale ztratil nadhled a sklouznul trochu k patosu...což je možná škoda...příště nechám dýl uležet na úkor aktuálnosti :)  každopádně děkuju moc za hezký komentáře.


K3
01. 01. 2022
Dát tip

Dobře jsi to pojmenoval.


radšej s milosťou***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru