Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ukrajina

25. 02. 2022
9
12
325
Autor
Kaj

Myslím na lidi

jejichž tělesnou schránkou

prochází projektil

 

Myslím na lidi

třesoucí se v zákopu

myslící na projektil

 

Myslím na planetu

a na zřejmě mrtvý

green deal

 

Myslím i na dobrého vojáka Švejka

velmistra tao

věděl by si rady

zase by uprostřed války vytvářel mír

pro sebe i pro nás

 

Myslím na omezení

spotřeby nafty a plynu

nechci přispívat Rusům na válku

 

Rád bych omezil malé války

bojované proti ostatním

aby se zmenšilo celkové zlo

 

Psal jsem do armády

tázal se

na vojenský kurz pro civilisty

 

Bratříčku nevzlykej 

 

Bože pomoz

 

Smíření umírajícím v boji


12 názorů

Kaj
27. 02. 2022
Dát tip

Milý Norsko, na Tchajwanu je jedna z největších, pokud ne úplně největší, továrna na chipy, kterých už nyní je málo. Velká část produkce prostě jde odtamtud. Když tam Číňani vlítnou, tak je o problém víc. Samozřejmě nejen kvůli chipům. Prostě s nedostatkem chipů souvisí další humanitární katastrofa - ekonomická, chudnutí, lidé trpící, umírající kvůli nedostatku peněz. Jistě myslím i na prvoplánově odpravené Tchajwance. 


Kaj
27. 02. 2022
Dát tip Kamamura

Milá annie, zhruba snad dokážu odhadnout, co mají ženy místo pornografie. Co ale mají místo Švejka, naprosto netuším. 


annnie
26. 02. 2022
Dát tip

Obávám se, že Švejk moc míru nevytvořil... Tip a.


Kamamura
26. 02. 2022
Dát tip

Tchajwan, stejně jako Tibet, je čínské území. Může se nám to nelíbit, můžeme proti tomu ostře mávat v Číně vyrobenou vlaječkou, jenže politika je uměním možného. 


Norsko 1
26. 02. 2022
Dát tip

Za chvíli bude Tchajwan, chlape. To jsi nepochopil ?


Kaj
26. 02. 2022
Dát tip

Milý Norsko, díky za *

Přelomený trám

mého života 

byl kýč. Nevěděl jsem ale, čím ho nahradit a to, co bylo dál mi přišlo dobré, tak jsem to tak nechal. Připouštím, že obras s kýčovým popředím a dobrým hlavním plánem bych si na zeď asi nepověsil. 

Ač je řiťolezectví bohužel mojí častou disciplínou, tak s Gorou to tehdy tak nebylo. Možná jsem se nahodile přiblížil k jejímu pozadí, ač plánovaně bych to nesvedl, ani kdybych chtěl. 

 


Kaj
25. 02. 2022
Dát tip

Díky


Kamamura
25. 02. 2022
Dát tip Aru

Už Sun Tzu napsal "Hledej vítězství, než vstoupíš do bitvy, a ne naopak".

Putin, který Sun Tzua určitě zná, si počkal na ten nejlepší okamžik, a zřejmě si vezme tolik, kolik uzná za vhodné (hádám, že části obývané etnickými Rusy, potlačováním nějakých partyzánů se nemá cenu vysilovat, a navíc Ukrajina je břemenem pro toho, kdo se o ní bude muset starat, protože celá země je na huntě). 

EU se snad konečně probere, a přestane se spoléhat na Američany. Hádám, že Němci dostaví Nord Stream 2, a uzavře se nějaká reálná demarkační čára, přes kterou ani jedna strana nepoleze. Rusko má suroviny, Německo průmysl, ergo je geopolitická situace je předurčuje ke spolupráci. USA jsou padající výtah, tam to Trumpismus dodělal tak, že už to teď neopraví ani čaroděj. Kdo konfliktem posílí bude opět a zase mazaná Čína. 

Pax Americana skončil, kreslí se nová mapa světa. Pláčou jenom děti, dospělí přemýšlejí, kde je v tom světě jejich místo.

Zdar!


Kaj
25. 02. 2022
Dát tip

Modlím se, věřím, že to může pomoci (bez toho to nemá smysl), ale také předkládám tři konkrétní věci, co mohu dělat a snažím se otevřít rozhovor, abych tomu, co mohu dělat, lépe rozuměl. 

Na druhou stranu s Tebou částečně souhlasím a děkuji za Tvůj příspěvek. 

 


Kamamura
25. 02. 2022
Dát tip

Když budete opravdu hodně plakat a naříkat, tak se Putin zastydí a vrátí se do Moskvy. 

Taky by mě zajímalo, co budete dělat, jestli se Ruští vojáci taky modlí "Bože pomoc"? Co když bůghgh pomáhá jim, a na vás kašle, protože už ho to vaše naříkání štve? Co pak?


Marcela.K.
25. 02. 2022
Dát tip

amen


Norsko 1
25. 02. 2022
Dát tip

*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru