Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pod taktovkou (pro prozaiky)

05. 03. 2022
6
44
1087
Autor
Silene

vážně míněná recese 

 

Pod taktovkou 

aneb Podezřelý sezónní motiv pro prozaiky

 

Podmínky účasti

  • Znalost či seznámení s baletem
    autor: Igor Fjodorovič Stravinskij, Svěcení jara (autor původní choreografie Vaclav Fomič Nižinskij)
    možno na youtube
    https://youtu.be/YOZmlYgYzG4

  • Znalost (přečtení, přelouskání, schroupání; zhlédnutí, vyslechnutí adaptace) divadelní hry
    autor: Frank Wedekind, Frühlings Erwachen / Probuzení/Procitnutí jara
    české alternativy organizátorem nezajištěny

    originální jazyková mutace dostupná níže v ne/aktivním odkazu (PDF, dle konkrétního nastavení prohlížeče) 
    https://d-nb.info/1069739545/34
    https://d-nb.info/1069739545/34
    audioverze youtube: Deutsch

  • Na základě utrpěných zážitků stvořit originální prozaický útvar rozumného (co to je?) rozsahu, pokoutně se zaobírající libovolným specifickým detailem, strukturálním prvkem nebo prostě čímkoli z výchozích vstupů, pokud možno v souvislosti. 
    jinak řečeno, zaujme-li vás ve výše prezentovaných dílech cokoli, směle příslušné cokoli literárně zpracujte  

  • Přípustné jazykové mutace prozaických výstupů: český jazyk, slovenský jazyk, vlastní jazyk (nutno opatřit rámcovým překladem bez pečeti soudního překladatele). 

  • Ochota autora přiznat se vkladem stvořeného díla na vlastní autorskou stránku.

  • Umístění odkazu na stvořené dílo do komentářů pod vyvěšeným zadáním, aby se příslušnost stvořeného díla k sezónnímu motivu vůbec poznala.

  • Termín: jak se vám ne/chce, ale abyste nepropásli výhru, no. 
    tj. do letního slunovratu (21/06/2022 11:13) 

    Nabízené slevy:
    bod 2 možno alternovat libovolným dílem Franka Wedekinda
    bod 1 není možno alternovat libovolným dílem Dmitrije Dmitrijeviče Šostakoviče
    bod 0 extrémně neschopní tvůrci smějí přispět poetickým výstupem



Výhrou budiž: léto! 
Alternativní výhra: Možnost vyhlásit další ze sezónních motivů.

Pokud by vám cokoli nebylo jasné, po položení dotazu osobě organizátora to pravděpodobně nebude dvakrát lepší. 
Iniciace: TD 

 

 


44 názorů

Silene
21. 06. 2022
Dát tip

Veselme se. (Fr.)


Silene
21. 06. 2022
Dát tip

Akce pak byla všesměrně úspěšná, jelikož uživatel Fruhling se za ten čas zdárně přihlásil na písmák. 


Silene
21. 06. 2022
Dát tip

Mankote, zapomněla jsem vyhlásit, že jaro už mám/e za sebou. Mea culpa. Pardon. 


Silene
04. 06. 2022
Dát tip

yss, vďaka! No, ešte aj ten Netflix, aby som... 


yss
04. 06. 2022
Dát tip

https://www.hbomax.com/sk/sk/feature/urn:hbo:feature:GYmkICABdspzCwgEAAAAI

Silene už evidentne stihla zmanipulovať aj manažment HBO, ktorý na nátlak / pardon odporúčanie/  tejto autorky pripravil celovečerný dokument k muzikálu Probuzení jara...treba pozrieť 

/ HM, ty máš teda konexie ../


Silene
27. 03. 2022
Dát tip

Silene: autorčin autorizovaný poetický výstup  

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=530186

Doprovodná noticka k četným zájemcům: Rozhodně se prosím nestresujte, že vy jste své případné rozpracované básně a prozaické útvary ještě nestačili dokončit. Jejich vzniku nesmí být ničím a nikým bráněno, ba právě naopak. Publikace autorčina příspěvku je určena zejména nudící se a neotřesitelné čtenářské obci.  


Silene
25. 03. 2022
Dát tip

Opravdu škoda, že nevyužíváš youtube, Iren. Sice opět jen v němčině, ale mohla bys třeba aspoň dramatizaci poslouchat na pozadí při činnostech, je jí moc pěkně rozumět. Přihazovala jsem tehdy výše do odkazu. (audio Deutsch)   Ale určitě se nic neděje. 

yss, šibači... slovenština nemá chybu. 


Gora
25. 03. 2022
Dát tip

Knihu nemohu sehnat, a když, tak v němčině... snad ještě antikvariáty...


ysslandia
25. 03. 2022
Dát tip

V ezoterike je červená farba používaná na prilákanie novej lásky.udržanie partnera... čiže v sklbenî s jarou opäť dobrý motív .v ktorom si morena hompála prsia....keď k tomu luskneme malomeštianstvo, červené balóniky a jar v košičkoch D,-určite tu pribehne pár šibačov, prípadne kraslíc ...celkovo dosť použiteľný motív na realizáciu 


Silene
25. 03. 2022
Dát tip

Kruté jaro. Jen těch povražděných vajec pro kraslice...

co značí červená, víš-li? Dát a brát červenou: není jen tak. 


ysslandia
25. 03. 2022
Dát tip

Motív jari spojený s motívom smrti....celkom vďačný motív však ? 


Silene
25. 03. 2022
Dát tip Janina6

Janino6, to vůbec nevadí, pořád se jednoduše jedná o vážně míněnou recesi, která se urodila z debaty pod TD, abych dostála výzvě i slovu. I jako ne/účasník s nepředloženým vlastním textem budiž ujištěna, že můžeš státi se právoplatnou proživatelkou letošního léta. 

Wedekind je z mého pohledu velmi zajímavý autor. A co jich je, které neznám. Jsem jen jedna. 

PS. Myslím, žes to trefila. I autor Dior dotkl se sepětí zmiňovaných motivů ve svém trefně kontroverzním mžitkovém příspěvku.

PPS. Sama zatím ještě stále pilně pracuji na budoucí zcela neschopné básni, asi tak. 

Každý autor, který odpublikuje, riskuje zároveň své doživotní znemožnění, úsměv. 


Janina6
25. 03. 2022
Dát tip

Ahoj, když jsem se tady svého času tak důkladně vyptávala na podrobnosti, cítím, že by bylo férové se přiznat, že na toto zadání nejsem schopna nic vytvořit :-) Zadání za to samozřejmě nemůže. Jsem ráda, že jsem si díky němu doplnila mezeru a přečetla si Wedekindovo Probuzení jara. Nejsilnější pocit ze srovnání obou děl je pro mě ten paradox, jak obě spojují motiv jara s motivem smrti a zmaru (zatímco běžně se o jaru mluví jako o začátku nového života). Ale není to nic, co by se mi podařilo přelít do vlastního literárního dílka. Tak se omlouvám a doufám, že jiní na tom budou v tomto směru líp a něco zajímavého vytvoří!


Silene
19. 03. 2022
Dát tip

Kvituji autorovo mžitkové přispění a taktéž zádveřní načasování předmětné publikace. Jednalo se bezesporu o skvostně ilustrativní výkřik neúprosné lačnosti jara. 


Silene
18. 03. 2022
Dát tip

Parfuméři, určitě také nebudu vědět, ale čtenářské potěšení předem na mé straně. Díky za odhodlanost! 


Silene
08. 03. 2022
Dát tip

Alou, tři kamarádi! 


Shalquir - když budu mít náladu, vetřu se tam jako catering a trochu tam panstvu okořením ten zednářský kaviár pro vyvolené. ;-) Bude to ale dřina - v těchto kruzích je všechno dřina! ;-)


Óóóóóóóó??? :D


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

V české mutaci zde není zprostředkována; ne snad pro nějakou výlučnost vážné recese, ale kvůli prostinké nedostupnosti k volnému stažení. Takže knihovny jsou ve výhodě, úsměv. V Ově to i adaptovali, v Pze také, v Disku. Škoda, že ČRo také škudlí s reprízami. 

Odpadlíci jsou samozřejmě stále platnými členy léta, ale pšt, ať to nevědí hned. Co kdyby přece jen zkusili psát! 


Janina6
07. 03. 2022
Dát tip Báseň_roku

Díky za info! Zkusím si přečíst tu hru, máme to v knihovně naštěstí v češtině. Doufám, že pro mě Wedekind bude "stravitelnější" než Stravinskij... :-) a třeba mě něco napadne... a když ne, tak si aspoň rozšířím literární obzory.


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

Janino: Samozřejmě MUSÍ, ale viz má odpověď Aruovi 05.03.2022 15:21:38

a také v zadání, že:

"nebo prostě čímkoli z výchozích vstupů, pokud možno v souvislosti."


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

(Ne, jsem jen pomalá. Napíšu. Moc avíz. Moc rozpovídáno.) 


Janina6
07. 03. 2022
Dát tip

Tak nic, no. Pardon, že jsem otravovala.


Janina6
07. 03. 2022
Dát tip Mystikuchař, Kamamura, Odpoutaný Prométheus

Ahoj, četla jsem pozorně, ale stejně mám dotaz... musí ta inspirace čerpat z OBOU bodů zadání? Stravinského znám, Wedekinda si přečtu, ale nemusím jakože stvořit cosi, co bude inspirováno zároveň oběma díly, že ne? (Omluva za delší vedení :-))


Silene
07. 03. 2022
Dát tip lawenderr

Každý, kdo se ode mne něco zvládne naučit, vydrží i permafrost. 

Alter, Nad Pahorkem, Chodov 


lawenderr
07. 03. 2022
Dát tip

:D tě poznám i v přestrojení za Kammmamuru :)) ale chatrnost chápu, sama se sypu. A učebnice od tebe? Největší dobrodrůžo - nikdo neví, jestli bych se konce dožila ... :D by mi pukla hlava!


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

Vansmor, tobě je hej, s renegátem, co. Tak těším se, v případě chatrných nervů založit Alter. Jakože vydavatelství učebnic už existuje. 


lawenderr
07. 03. 2022
Dát tip Silene

:D šiš, oko mé švidravé ... si to přečtu vansmor ješčoras -

Jó, bod nulááá :D (jsem se našla) dííík


Silene
07. 03. 2022
Dát tip

Viz zadání, law. Tys zase přeskakovala. 


lawenderr
07. 03. 2022
Dát tip

jj, léto je naprd ... sluníčko, kytičky, voda má trapných pětadvacet ... taky se radši ztrapňuju :D Umělec musí vydržet, i kdyby měl psát ... i v zimě! Chm, píšeš - prozaický - a teď báseň ... ? To mám jako napsat oboje? 


Silene
07. 03. 2022
Dát tip lawenderr

Ahojda, law! No, vzhledem k tomu, že budu muset napsat tu báseň a ztrapnit se s ní samojediná, žádná prča to věru není. (Ráda viděna, tak chvátám.) 

Leda bych... oželela léto. Potřebuji já ho k něčemu? To vedro jako každej rok, řev cvrků, bzikot hovad a vůbec, hm. A jo... cosi zraje. Dilema. 


lawenderr
07. 03. 2022
Dát tip

To nedám! :D Ale je to výzva ... :))


Silene
05. 03. 2022
Dát tip

Ano, nejapné kočičky jsou diskvalifikovány a také diskriminovány. Nechať si raději olížou kožíšek. 


Jinými slovy - nic pro kočky ani jiná hravá zvířata. Jsem unavená a chce se mi spát, a to jsem dočetla teprve do půlky, očička se mi klíží, mňau.


Silene
05. 03. 2022
Dát tip

Aru! Nezpochybnitelné právo na účast mají i podvržené a ošulené výstupy. Naše specializované IT oddělení pro posuzování disertačních přemetů disponuje sofistikovaným sotfwarovým vybavením, které zaručeně nic nerozliší.   

Doplnila jsem audio odkaz. Abych se jako pochlubila, čeho jsem schopná. 


Aru
05. 03. 2022
Dát tip

co je balet a kdo je Stravinskij? ;))


Silene
05. 03. 2022
Dát tip

M., musím nutně vylepšit svou bastardskou němčinu, tak tu pláči, kdo mě v tom nenechá. 

Jamardi: Činely jsou vtipné. Myslím, že člověk vážné hudbě nemusí primárně kdovíjak rozumět, stejně jako literatuře, otázkou je, zda ji vůbec snese a v jaké podobě, zda jej vůbec něčím zaujme atp. Pokud ano, rozumět začne později, postupně, se vzrůstajícím zájmem. Nutit se zde netřeba. 


Silene
05. 03. 2022
Dát tip

Byl to samo můj duplikační kiks při vkládání, ale ani teď není můj opravný pokus plnohodnotný. Jelikož jde o PDF, neumím písmák přeprat jinak než pasivním řádkem ke zkopírování. 


Silene
05. 03. 2022
Dát tip

M.: Děkuji, noc. Spravím to. 


Jamardi
05. 03. 2022
Dát tip

Já Stravinskému nerozumím. Ale kdybych měla kontakt, upozornila bych na tuto výzvu jednoho bývalého profesora češtiny. To je člověk, který je Stravinskému jednak fyzicky podobný a jednak jeho projev na mě působí podobně jako Stravinského hudba (až na ty činely).


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru