Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Biť, či nebiť

02. 04. 2022
9
10
235

Haňa mala na olovrant misu jabĺk, mandarínku a ešte voľačo. Na večeru zjedla malú pareničku, rajčiny a tri celozrnné rohlíčky.

„Ešte chcem jablko!“

Možno by som jej ho dala. Ovocie považujem za zdravé v akomkoľvek množstve, najmä domáce, nestriekané. Keby tu neboli rodičia. Vtedy sa vypínam a rozhodovanie nechávam na nich.

„Nie, Hanka! Už je veľa hodín, jabĺčko je sladké,“ zasiahne otec.

Malá trvá na svojom, je neodbytná. Keď to nejde po dobrom, rozplače sa, postaví bojovne pred nich: „Tak vás zbijem!“

Mama Monka: „Čo tým dosiahneš?“

Tato Mišo: „Tak nás zbi! Zbijeme aj my teba.“

Natiahne ručičku, ale neudrie. Napokon sa utíši a vzdá boj.

Sledujem túto scénku. Som ohromená, že sa malinká vyhráža bitkou. Odkiaľ to má?

V piatok.

Je čas ísť domov. Malá je rozjašená, odďaľuje odchod. Máme dovolené ísť na desať minút do podkrovia, pohádzať do vreca plyšákov, ktoré počas dňa premiestnila dole. Kupovala ich od mňa, kládla do prúteného košíka a postupne nosila mamine.

„Dievčatá, je čas!“ volá Mišo.

Zvediem ju po schodoch, behá po izbe.

„Stačilo, Hanka! Poď sa obliekať!“

Neposlúchne.

„Jeden, dva...“ počíta.

Miesto obliekania sa rozbehne k stacionárnemu bicyklu. Skôr, než naň vylezie, tatino ju schmatne, prehne cez koleno a vyplieska po zadku.

„Aj tak ma to nebolí!“ nerozplače sa.

„Nepraj si, až napočítam do troch! Ak dovtedy neposlúchneš, to bude iná bitka!“

Už viem, odkiaľ to má.

Nie je pre dieťa rovnako dôležité jablko, ako čas odchodu?

Ak rodičia riešia neuposlúchnutie bitkou, ako inak má ona dosiahnuť svoj cieľ?

 


10 názorů

no myslím tak...např. plácnout dítě přes ručku, když poněkolikáté otevírá třeba šuplík, dvířka od trouby apod. a hrozí poranění podle mne není na škodu...s vnučkama problém nemám....mně stačí rázně říct....

 


neviem, black, práve táto situácia ma rozhodila - ak ma rodič zbije, keď nesplním jeho očakávania, skúsim to aj ja (pohľad 3-ročného dieťaťa)


asi věčné dilema....podle mě někdy plácnutí nezaškodí...podle závažnosti situace.....ale hrozit "bitkou" není správné


gabi tá istá
03. 04. 2022
Dát tip annnie

Luboš, to bol zámer,trošku vás zmiasť :)

pozdravujem, Bene

Evženie, dá, len to vyžaduje viac trpezlivosti

Renáta, mám pocit vo všeobecnosti, že rodič nerozlišuje závažnosť situácie, ide o jeho momentálny stav, ako sa on v danú chvíľu cíti a on sám si rieši svoj problém

Karol, potešilo, veľmi

annnie, nie sú, a práve tento, som verila, že je :)


annnie
03. 04. 2022
Dát tip

Ani otcové nejsou dokonalí...

Tip a.


Lerak12
03. 04. 2022
Dát tip

Možná i tímto poopraveným významem, by i Hamlet měl další dilema.

Vytrvale pěkně píšeš, Gábinko*


bixley
02. 04. 2022
Dát tip

Myslím, že by se odchodu dalo docílit i jinou metodou. Výprask bych kdyžtak ponechala na závažnější provinění.


Obojí se nechá vysvětlit nebo jen postrčit správným směrem.


Benetka
02. 04. 2022
Dát tip

Hmmm... Babo raď. :)


Kočkodan
02. 04. 2022
Dát tip

Když se ozvala moje Zuzka, tak jsem si nejdřív myslel, že na mě mluví hamletovsky. (lehký úsměv)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru