Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tridsiaty jún

03. 07. 2022
4
7
277
Autor
Elizabetaaa

Bezpečné vzdialenosti sa krátia

A ja si želám

Aby som si nikdy neželala

Modrá zrazu nie je taká modrá

Keď sa na ňu dívam

Úplne zblízka

Bezhviezdna obloha krúti hlavou

Nad tým všetkým

A posledný júnový večer

Akoby odmietal

Oranžové svetlá neónových lámp

Bez slov

A úplne prirodzene


7 názorů

Elizabetaaa
06. 07. 2022
Dát tip

Dakujem za vsetky kritiky:D posielam lasku


yss
04. 07. 2022
Dát tip

Stále mám podozrenie, že nejde o úplne o novú autorku, ale to s textom nesúvisí. Úvod pre mňa veľmi fajn nástup, páči sa mi ten rozpor, až taký oxymor.podtón ..želám si, aby som si neželala, modrá zrazu nie je modrá..proste úvod fajn, to vysvetľovanie po modrej - keď sa na ňu dívam úplne zblízka..už to rieši, zbytočne dovysvetľuje. Bezhviezdna obloha krúti hlavou osobne na mňa pôsobí príliš naivne a detsky vzhľadom k úvodu- aj keď je možné, že to bol tvoj zámer, potom ak by som to brala ako cielenú naivitu, potrebovalo by to ešte v tomto smere zosilniť / aj keď myslím že to nebol tvoj úmysel /záver má opäť celkom slušnú väzbu, možno snáď ubrať na adjektivach svetiel a lámp, prípadne pracovať s jedným výrazom...takže podľa mňa háčikom bol predsa len ten stred, ktorý to trocha rozbil, roztrúsil, úvod fajn, záver takisto trocha možno učesať...


Silene
04. 07. 2022
Dát tip

cvrcka: Ď.

Verzálky jsou takový tradiční nešvar anglosaské literatury, ale v čj/sj kontextu je rovněž vnímám jako cizorodé, snad s výjimkou demonstrovaného akrostichu. 


cvrcka
03. 07. 2022
Dát tip lawenderr

Přiznám se, že neznám jakákoli pravidla volného verse, 

ale jako čtenář nevidim ráda, když někdo píše poetický text stylem že každý řádek začíná velkým písmenem.

Podle mého názoru, pokud na velká písmena nerezignujes úplně - což je (za mě) take nástroj výsledného sdělení v smyslu "nikde to přesně nezacina ani nekončí"

tak velkými písmeny celkem jasně naznačujes linii svých myšlenek. 

 

Takhle mi to nedává smysl. 

Oddělujes fáze textu odentrovanim a k tomu ještě znakem pro nový větný celek. 

Prehlcujes mého čtenáře formou, takže nepodpiras obsah a ztrácíš mě. 

 


Elizabetaaa
03. 07. 2022
Dát tip

Dakujem budem nad tym rozmyslat :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru