Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mnichy nepočítám

04. 07. 2022
1
12
201
Autor
Norsko

 

 

Mnichy nepočítám 

 

Existuje někde nějakej 

slavnej básník, 

kterej by nepil, nekouřil 

nebo aspoň nežil 

nezřízeným životem ? 

Toť otázka.

Ukažte mi ho 

 

 

 

 


12 názorů

Alenakar
07. 07. 2022
Dát tip

Já už stará a nejsem ani hodná ani zlá. Občas si jen dovolím mít vlastní názor.


Norsko
04. 07. 2022
Dát tip

Tak zlobíme, ne ?


až budu stará, tak budu hodná. A budu vzpomínat, jak jsem zlobila.


Alenakar
04. 07. 2022
Dát tip

A to chceš říct, že třeba Otokar Březina byl ve skutečnosti alkoholik? Někteří básníci pili, někteří ne. Alkoholik byl třeba Holan. A to pití mu šlo k duhu. Ale pití není podmínkou pro to, aby někdo psal jako Holan. Reynek byl skoro svatý muž a přesto byl dobrým básníkem a Holan ho měl rád a psal mu krásné dopisy, které jsem četla. A taky za ním(za Reynkem) jezdil básník Diviš, který byl notorik a pil opravdu jako Dán a ještě o tom psal básně.


Norsko
04. 07. 2022
Dát tip

Nikdo z vás mě nepřesvědčil o opaku


Alenakar
04. 07. 2022
Dát tip

Norsko,

proč by nebyl tisk?  "U nás" v Rakousku přece vycházely Krasmeriusovy c.k. pražské poštovní noviny už od roku 1791 a to je přesně ta doba, o které se v souvislosti s Blakem bavíme. A Anglie? Ta byla vždy pár desetiletí před námi. Blake byl dokonce kovorytec, takže se tiskem vlastně žilvil.

S Lokim se bavíme o tom, zda Blake žije v povědomí lidí i dnes. On tvrdí, že v anglicky mluvících zemích je populární a internet mu v tom dává za pravdu. Teď je jen otázkou, zda eventuálně ještě může žít i tady na Písmáku. To já nevím a právě se to pokouším experimentálně ověřit. 


Norsko
04. 07. 2022
Dát tip

To je tak dávno, že nikdo nic neví. Ani tisk nebyl. Natož pořádnej bulvár. A spousta věcí bylo tehdy legálních


Alenakar
04. 07. 2022
Dát tip

Máš pravdu, Loki. Mně teď napadá třeba Otokar Březina...

Ale Blake zase tak supernevinný nebyl. Byl tajným nudistou a vzhledem k tomu, že napsal básničky jako The Little Vagabond, minimálně "měl pochopení" pro milovníky hospod.


Norsko
04. 07. 2022
Dát tip

Dík. Otázka je schválně přiměřeně rozměrná


Alenakar
04. 07. 2022
Dát tip

Kdyby ses neptal na básníka, ale na básnířku, mohla bych to být já. Nepiju ani nekouřím. Problém je ale v tom, že nejsem slavná. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru