Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyvolený národ pomáhá Evropě

06. 07. 2022
0
0
201

Sedí takhle jednou Roubíček s Kohnem v jedné kavárně v centru Vídně, a spokojeně popíjejí odpolední kávu, zatímco si čtou noviny. Najednou Roubíček plácne rukou do stolu a zvolá nadšeně:

"Skvělé! Tady čtu, že Evropská Unie uzavřela smlouvu s Izraelem o dodávkách plynu! To je přece skvělá zpráva - Rusko už nebude moci více vydírat Evropu přes dodávky plynu! Věděl jsem, že nás krajané nenechají ve štychu!"

"Hmm... a poslouchaj, jak se sem ten plyn dostane, ve vzducholodích? Z Ruska, jak víme, vedlo přece potrubí."

"No jednoduše, Kohn, odveze se na lodích do Egypta, tam se zkapalní, a šup s ním pěkně do Evropy!"

"No a kolik toho plynu asi tak bude?"

"Hmmm... tady píšou, že Izrael ročně vytěží kolem 330 milionů kubických metrů, takže spousty!"

"A kolik že vlastně Evropská Unie za minulý rok toho plynu z Ruska dovezla?"

"Moment... údajně 155 miliard kubických metrů."

Kohn se shovívavě usmál, zamíchal kávu a pomalu řekl: "No, tak to jsou jisté minimálně dvě věci - a to není v dnešní bláznivé době k zahození!"

Roubíček se zatvářil nechápavě: "Co maj přesně na mysli?"

"No, že toho plynu bude setsakra málo, a že bude setsakra drahý!"


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru