Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padající vlasy do octa

31. 08. 2022
21
22
447
Autor
trojort

Je úžasný, jak se lidí postaví nad dívkou, co právě vyskočila z okna, a čučí.
Co vidí?
Co čekají, že uvidí?
Krev?
Duši, co opouští tělo?
To bych ještě pochopil.
Proto si tu situaci fotí?
Používají různé filtry.
Nedaleko postává dodávka MASO – UZENINY.
„To je tak nevkusné,“ říká jedna starší žena.
„Jako by nestačilo, že se válčí,“ říká starý muž s konvalinkami v dlaních.
    Chtěl by je položit k dívce k hlavě, kdyby tam nebyla ta kaluž krve.
    „Nedotýkejte se jí!“ říká přísně příslušník policie.
„Je nakažlivá?“ ptá se dáma, které se třese v náručí něco, co se podobá psu.
„Proč to udělala?“
„Třeba jí to někdo udělal.“
„U nás? To by nikdo neudělal.“
„Jak to víte?“
„Vždyť se tu všichni známe.“
„Ale ji neznáte?“
„Ne.“
„Proč si to asi udělala zrovna tady?“
„Vždyť říkám. Je to nevkusné,“ opakuje se starší žena a noří nos do kapesníku, jakoby se obávala, že je ve vzduchu skutečně nějaká nákaza.
„Je zbytečné si namlouvat, že jsi pánem svého osudu. To jsou jen marketingové kecy, aby se dobře prodával svět,“ řekl někdo v zadní řadě pozorovatelů.
„A nyní bych prosil adresy svědků,“ řekl policista a záhy stál nad padlou dívkou sám.


22 názorů

Crazy Ema
30. 09. 2022
Dát tip

Fakt dobrý, oceňuji Váš syrový styl a pojetí příběhu na několika řádkách. Výstižná, stručná a velmi ostrá kritika současné společnosti.


Alenakar
19. 09. 2022
Dát tip Zeanddrich E.

Zeanddrichu,

často stačí pouze někoho vyslechnout v pravou chvíli. Měli bychom se odnaučit říkat: nemám čas.


trojort
17. 09. 2022
Dát tip Aru

zeandrich

až smrt vždy ukáže, co jsme ke kterému člověku cítili...


(Toto téma je  pro mne, bohužel, dosti živé; - před několika lety totiž spáchal (v Brně) sebevraždu můj cca sedmnáctiletý synovec.. (dlouho (třeba pro mne) nebylo známé, zda šlo o tzv. nešťastnou náhodu, ale pak se objevil i rozlučkový dopis..) .

(( ...)).

S tímto synovcem jsme nebyli v bližším kontaktu, ale i tak si i já od té doby opakovaně kladu otázku, co jsem pro něj - a ovšem pro jeho zdravější náhled na svět - mohl udělat..  ).



bixley
13. 09. 2022
Dát tip

Hezká sonda do myšlení lidí.


trojort
02. 09. 2022
Dát tip

...díky za přečtení a reakce...


trojort
02. 09. 2022
Dát tip

alenakar

díky za upomínku na obraz...fakt na tom něco je...moc se mi libí...

 


trojort
02. 09. 2022
Dát tip

phil

padneme ve známost...:)


trojort
02. 09. 2022
Dát tip

...janina

...svatá pravda s čučením, což jsem opravil...


Aru
01. 09. 2022
Dát tip

mudrující zástup, ten nesmí nikde chybět :D

úplně jiné to je když se to člověku přihodí osamotě


Alenakar
01. 09. 2022
Dát tip

Vzpomněla jsem si na Schikanederův obraz Vražda v domě. Tvůj textík je jeho modernizovanou verzí. Tip.


Zřejmě to byl jen ,,Zástup". 

Jinak paráda.


Benetka
31. 08. 2022
Dát tip

Základní pravidlo v těchto případech (až na výjimky) zní že pokud dotyčnému zůstanou boty na nohou tak to přežil. Bez ohledu na krev. Čili pokud ona dívka nepotratila střevíčky tak si tam jen tak ležela a čučela na kolemstojící... :)


K3
31. 08. 2022
Dát tip

T.


Philogyny
31. 08. 2022
Dát tip blacksabbath

Parádní text, už bych se jen opakovala. 

Třeba jí to někdo udělal.“„U nás? To by nikdo neudělal.“„Jak to víte?“„Vždyť se tu všichni známe.“

V posledních jsem zjistila, že neznáme. Podvědomě víme a nechceme vidět. Ono to v konečném důsledku vyjde nastejno.


Janina6
31. 08. 2022
Dát tip Philogyny

Aleši, máš pravdu, může... chvíli jsem to tak i četla, ale v momentě, kdy zazněla otázka, co čekají, krev? mi došlo, že autor skutečně myslel ty lidi.


aleš-novák
31. 08. 2022
Dát tip Janina6, Philogyny

i když je to divná představa, dívka, která právě vyskočila z okna, může taky čučet...


Kočkodan
31. 08. 2022
Dát tip

Ale vždyť jsem to věděl, že mě ani tentokrát nezklameš…

 

A interpunkční zprdnutí už vzala na svá bedra Janina, takže já komentářově vskutku toliko chválím. ;-)


Thea v tramvaji
31. 08. 2022
Dát tip Philogyny

Úplně jsi tu představu ve mně zhmotnil. Skvěle napsané. Dobře odpozorovaná bizarní společnost.


Velmi plasticky vykresleno. I s policistou, který zná to správné zaklínadlo, namísto logické leč nefunkční výzvy - rozejděte se.


Janina6
31. 08. 2022
Dát tip Prosecký, Philogyny

Zajímavý název. Trefně jsi popsal tu reakci dámy se psem, živě si ji představím. Proč tam lidi postávají, bych ještě pochopila, možná se vzpamatovávají z otřesu nebo přemýšlejí o smrti a podobně... Ale fotit si to může leda totální kretén.

„Je úžasný, jak se lidí postaví nad dívkou, co právě vyskočila z okna a čučí.“ - za slovem „okna“ by měla být čárka, jinak totiž říkáš, že vyskočila a čučí ta dívka.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru