Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

2x o smrti

16. 09. 2022
21
11
503
Autor
black8

 

I.

zomrela 53 ročná
píšu: príliš mladá

volali ju crazy

mala alternatívnu identitu
a navštevovala náhradné vesmíry

ten skutočný bol plný mŕtvych hviezd

príliš skoro poznala
že ich žiara je klam na nočnej oblohe

a predsa vládala

            I guess, yes 
            I like to live

byť na tomto svete 53 rokov


II.

cestou do obchodu
kráčam za staršou ženou

kráčam podobným tempom ako má ona nemá zmysel ju predbiehať odrazu však zrýchli je zo mňa neistá
ide na kraj chodníka najprv naľavo, potom napravo uhýba tieňu ktorý na ňu vrhám mám chuť ju upokojiť
povedať jej babka, nebojte sa ja nie som smrť

11 názorů

guy
27. 10. 2022
Dát tip black8

Kdysi dávno, když jsem jel autobusem, tak jsme v nějaké vesnici předjeli paní, co jela na kole a na tom kole měla přivázanou kosu. Když jsme ji míjeli, tak kamarád Franta poznamenal: To je Smrt. A když jsme ji viděli pak do tváře, tak dodal: No, vypadá na to. A opravdu, byla taková dost divná. Franta pak krátce na to poměrně předčasně umřel. Od té doby si dávám pozor, abych se nějak neuctivě nevyjadřoval o paních které mají kosu a vypadají divně, ať už jedou na kole nebo jdou pěšky ...


sveřep
02. 10. 2022
Dát tip

Druhá


Alenakar
19. 09. 2022
Dát tip Gora

Líbí se mi oba texty, ten druhý ale víc. Neměly jste slunce za zády? Nepředbíhal tu starou paní tvůj stín?        Tip.


Lili.
17. 09. 2022
Dát tip

Líbí se mi způsob, jakým je toto dílo složeno. Může vypadat nekonvenčně, může se zdát, že se nedrží pravidel... jestli ano, není to na škodu, miluji takové výtvory, přijdou mi umělečtější, hodnotnější. Říkám tomu přirozená poezie. Poezie ze slov, vět, strof, veršů a všech dalších částí, které básník má ve svém nitru a sepíše je. Ne že sedne a píše podle příručky o tom, kolik slabik má mít tahle věta a proč je tam tohle slovo v tom verši, když tam je navíc a proč rým na konci šestého verše je tak kýčovitý a páté slovo v předposledním verši je makové a další zas takové...bla, bla...ne, tohle dílo je přesně takové, jaké má být, přirozená. Potlesk.


black8
17. 09. 2022
Dát tip

čítam si vás všetkých pozorne. asi by to mohla byť aj miniatúra prózy, neviem to sama posúdiť, ale takto nejako asi píšem všeobecne. vidím, že viac sa páči tá druhá, má v sebe takú komiku zažitého :) ďakujem všetkým za vyjadrenie názoru.


K3
17. 09. 2022
Dát tip Gora

Mohla by z toho být i miniatura prózy.


Luzz
17. 09. 2022
Dát tip black8

mně se líbí obě... i když oběma jako by něco chybělo... něco... těžko říct... koncepci mají, pointu taky, nejsou sentimentální, na nic si nehrají a tak dál... ale možná jsou příliš... rozmělněné. ehm, jako můj komentář.


trojort
17. 09. 2022
Dát tip black8

...jo ta dvojka je moc zdařilá...


Thea v tramvaji
16. 09. 2022
Dát tip black8

Konec druhé básně je velice dobrý! 


Bačkovský
16. 09. 2022
Dát tip Alegna, Gora, black8

Překvapivá a silná pointa II. Pěkná civilní báseň. Potěšila mě. Díky    


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru