Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povrchnost

18. 11. 2022
4
7
288
Autor
sarakura

Líbí se mi myšlenka

že člověk může mít druhého rád

romanticky

pro jeho vnitřní krásu

přes nehezký zjev

 

Není ale

zalíbení v někom

pro jeho vnitřní krásu

stejně tak povrchní?

 

Protože pokud ano 

pak když se zbavím zcela povrchnosti

lpění na kráse

můžu Tě mít stále ráda

i když jsi kompletní

zrůda

 


7 názorů

dadadik
před 7 měsíci
Dát tip sarakura

Vnitřní krása je stejně individuální pocit jako vnější krása.. i když jakýsi objektivní měřítka jsou...


sarakura
před 7 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák

8hanka: Ano, bylo to myšleno tak, že zevnitř i navenek. Ta báseň/zamyšlení je jakýsi výsledek mého vnitřního boje s nezdravou láskou k nevyrovnané osobě. Když se na to dívám zpětně, hezký ten člověk opravdu podle standardních kritérií není a zachoval se ke mně strašně, ale lidé jsou obvykle komplexní a na škále dobra a zla se nacházejí někde uprostřed, asi neznám nikoho, koho bych běžně mohla označit za zrůdu. Někdo může být povrchnější, někdo zaměřený na hodnoty, někdo se starat jen o sebe, někdo konat dobro pro věřejnost, ale co je vlastně vnitřní krása? Samé otázky... :)

Zajíc: Souhlasím, taky mám takovou zkušenost. Přitom v kultuře se často vyskytuje motiv ošklivého zevnějšku, za nímž se skrývá krásný vnitřek (Kráska a zvíře, Sloní muž...). No, v realitě se ještě z žádného žabáka princ nestal. 


Zajíc Březňák
před 7 měsíci
Dát tip sarakura

Nepříjemný vzhled často přispěje k rozvinutí pokřiveného charakteru, ale tak tomu samozřejmě být nemusí. Stejně jako nemusí bída "z lidí lotry činit".


8hanka
před 7 měsíci
Dát tip

kompletní zruda akože aj vnútri aj navonok? Tak to neviem, asi by som nezvládla mať rada...nevidiaci majú výhodu, že nevidia obal, vnímajú len vnútro, dotyky, vôňu...často nás krása oslepí a vďaka nej ospravedňujeme aj prázdne vnútro...čas uberie z krásy a nastaví iné hranice...


Janina6
18. 03. 2023
Dát tip sarakura

Myslím, že i zrůdu lze milovat. Láska je neprobádaná část vesmíru.


K3
20. 11. 2022
Dát tip

Není to spíš zajímavé zamyšlení?


lawenderr
19. 11. 2022
Dát tip

protože pokud ano ... :) ti neodpovím - ale pereš se statečně, uvnitř


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru