Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Filofilia

12. 12. 2022
6
16
300
Autor
IvaS.

Je život náhodná procházka 

z bodu nula po náhodné cestě 

plné náhodných proměnných 

náhodných matic

             s náhodnými stromy 

                        v náhodných posloupnostech 

                                     náhodných procesů 

Bez limitů?

Bez konce? 

 

Může mít tolik nahodilosti začátek? 

Pevný 

Ohraničený 

Určený 

Předurčený 

 

Nahromadění energie v bodě 0 

A pak náhodné 

                               PRÁSK

 

Někdo tomu říká osud 

 

A co začít v -1?

Nebo v ∞?

V - ∞?

 

Život 

                Trisekce úhlu

                           Kvadratura kruhu

                                     Duplikace krychle 

 

 

 

 

 


16 názorů

Rajmund
14. 12. 2022
Dát tip

Občas ňjákej ten horyzont s modádama nezaškodí


Norsko 1
12. 12. 2022
Dát tip

Kvadratura ženy. Otázky


Nami 99
12. 12. 2022
Dát tip

Moc povedené a zajímavé.


Alenakar
12. 12. 2022
Dát tip Alegna

Náhody neexistují. To jenom my většinou nerozumíme tomu, co ses námi děje.  Osud má různá "řešení", na kterých se tak či onak podílíme.

Mám ráda přemýšlivé texty. Tip.


Luzz
12. 12. 2022
Dát tip

mně to připadne takové... nekoncepční... spousta otázek, který si klade skoro každej... náhoda vs. osud... a tak... vlastně nic novýho, zpracování trochu nudný... jako beru, že za tím textem možná stála jen potřeba se sepsat... jako čtenář to prostě nedokážu ocenit.

ale aspoň mi to připomnělo tohle:

life could be so handsome // life could be so gay // we're going nowhere // but nowhere, nowhere's on our way

 


Gora
12. 12. 2022
Dát tip Alegna

Spíš úvaha, v níž se lehce ztrácím. Víc se mi líbí báseň v komentáři. Za ni tip.


Mefistofelka
12. 12. 2022
Dát tip Alegna

Jiní říkají, že v něm lze prostě být, když zastavíme mysl. Že čas a prostor jsou jen způsoby lidského chápání světa, z nichž (z  něhož) se nelze vymanit. Ale lze je pustit. Prostě být - ve věčném tady a teď. Věčnost podle mého není nic jiného než TEĎ. Protože podstatou času je změna. Změna stavu. Ale stav je iluze. Panta rhei, všechno teče. Pokud se zaměříme na proud sám, která je teď, iluze času na chvíli zmizí. Je to podle mého původní způosb bytí, který žijou zvířata. Proto se antilopa může pást vedle najedené lvice - teď je mír. Nelze žít v tomto původním stavu bytí, ale lze se do něj navracet jako do domova duše. Symbol nekonečna je zdá se mi, jako dva spojené kruhy - svět vnitřní a vnější, minulost  budoucnost, světlo a tma atd. A my jsme tím průsečíkem. Jakoby na kraji dvou světů. Ale když zastavíme mysl, celé to zmizí - je to jen konstrukce mysli. Ale nemůžeme žít bez map, jinak bychom zabloudili. To mohou zvířata. Ale zase nemohou bloudit. A bez bloudění není poznání.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru