Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Diagnóza: houbař

19. 08. 2002
12
0
2592
Autor
Josefk

Bývaly doby, kdy jsem učil svého malého synka houbařskému desateru.(Moc rád chodíval na houby, tenkrát): 1. Vstaň dřív než všichni ostatní houbaři 2. Rostou po dvacet let stále na stejných místech 3. V lese našlapuj opatrně, aby tě nebylo slyšet 4. I zlomené stéblo trávy ti poví, že šel někdo před tebou 5. Vyhýbej se vlhkým a oroseným místům, ať nezanecháš stopy, i druzí houbaři jsou stopaři 6. Potkáš-li jiného houbaře, pokud možno se s ním nezastavuj, stačí slušný pozdrav 7. Houby zásadně čisti na jiném místě než jsi je našel 8. Veškeré okrajky zahrnuj do země, les není chlívek 9. Pamatuj si místa, kde jsi nechal drobotinu, za dva dny vyrostou 10.Máš-li poloprázdný košík, vyplň ho trávou a houby narovnej nahoru :-)))) Byly to od čtvrtka náročné čtyři dny, osmkrát v lese ...

Právě jsem natěšeně a odvážně rozepínal blůzičku svému idolu z mládí. Už jsem viděl šedesát procent všeho, co mohlo být ke spatření, protože jsem začínal shora. 

V představách jsem se značně předbíhal, už jsem hnětl.

BB po mně koukala zamilovanýma očima a dmula se jenom pro mne.

Náhle mi na záda dopadly dvě obrovské mužské tlapy, určitě pořádně chlupaté. Byl jsem hodně překvapen a vylekán. Navíc jsem zcela nechápal, proč ten chlap na mne přitom křičí : " Vstávej ! ", když mne ještě na zem nepovalil... . Abych přišel této nesrovnalosti na kloub, otočil jsem opatrně hlavu a podíval se mu do očí.

Koukal jsem do rozsvícené baterky svého synka, který mnou třepal a důrazně mi připomínal, že jsem slíbil dnes jít na houby.

Byly čtyři hodiny ráno.  


guy
01. 02. 2003
Dát tip
Před několika desítkami let jsem měl taky sen o BB. Žádný chlupatý tlapy se po mě sice nesápaly, ale zase jsem neviděl ani jedno procento z těch šedesáti viděných tebou. BB byla upnutá až ke krku, učila totiž na škole, kam jsem chodil. Mým vrcholným zážitkem tenkrát bylo, že jsem jí podržel dveře, aby mohla vejít a ona mě za to odměnila zářivým úsměvem. Přitom jsme si vyměnili pár zdvořilostních frází a do toho mě vzbudila maminka. Tisíckrát jsem se pokoušel ten sen znovu zdát, ale už se mi to nikdy nepodařilo. Tenkrát bych za to dal nejmíň dvacet košíků praváků.

clovrdik
01. 11. 2002
Dát tip
:-)) skvělýý :-) i to destatero a i ta povídka, se suprovou pointou :-))) houbám zdar a málo trávy v košíkách :-)) TIP

Kastel
11. 10. 2002
Dát tip
:o)) T

Aldrin
26. 08. 2002
Dát tip
11.Každý hříbek má svého bratříčka... nebo každý otec má svého syna? :-)

Josefk
26. 08. 2002
Dát tip
Aldrin: bohužel každý ne :-)

Dabi
21. 08. 2002
Dát tip
:o))))) Ehm...to desatero také předávám:o)))) Můj upřímný t*

unseen
21. 08. 2002
Dát tip
Asi budu muset do lesa...ale mám pochyb, že můj téměř dvouletý syn si z desatera něco vezme :o)))

Josefk
21. 08. 2002
Dát tip
Papouch: Malá Haná a Drahanská, moje to revíry, jsou 40 km od Brna a už kolem osmé ráno je les plný Brňáků... Když jdu na "svoje" místa, nemusím tolik spěchat, těch, co tam chodí je tak nanejvýš pět a jsou ještě starší než já, taky hůř vidí... :-)

papouch
21. 08. 2002
Dát tip
Josefk.: jééééééééééééé Ty znáš Drahany?? Čéče já dlouhý léta hrával v drahanský kapele .. ale to už je dávno a bydlival sem tam přes prázdnine u Pepička Sedlákuj, chodile sme spolu do škole .. takže to tam znám .. taky tam mám svý místa na houbišky .. Šoufka, Molec .. Drahanští vůbec nesbírají růžovky .. jednou jsme jich nasbírali koš a šli se pochlubit do hospody a chlapi si od nás odsedávali a ukazovali si na nás a říkali -heleje, voni žeró žabine...- :-)))

Josefk
21. 08. 2002
Dát tip
papouch: vité keltské Slovane od Malyho Hradiska ! Znám, i když ne intimně :-), jen zeměpisně, náš rod po otci pochází z Protivanova žeró žabine, to se už neozývá, i na dědině se cosi pohlo :-) Já v mládí sbíral hřiby a bedly v zámeckém parku v Bad Muskau a co jsem to němčourům předhodil jako řízky, sbírají to taky .-)

Annika
20. 08. 2002
Dát tip
si ma rozosmial hned rano :-) t*

papouch
20. 08. 2002
Dát tip
juááááá :-)))) No ěščěžě můj synek je jak já - ve čtyři ráno má těžkou půlnoc. Ano, chodíváme na houby, ale ne dřív, než po snídani, takže v lese jeme v pohodě o půl jedné.. .-))) Na druhé straně.. proč chodí houbaří do lesa RÁNO?? Já byl tudle nedělu v lesi VEČER a přinesl jsem skoro pět kilo kozáků a hřibů a tak málo jen proto, protože pak už byla tma :-))) píp :)

:o))))*

skromna
20. 08. 2002
Dát tip
:-)))))) tvé desatero znám od dědy :-)) a navíc..do lesa zásadně za tmy a čekat až se rozední..to čekání jsem vždycky milovala..achjo zlatej děda..děti se mi nevyvedly..nerady na houby..už se těšim na vnoučata :-)) *g*

gd
19. 08. 2002
Dát tip
Co sis vychoval, to máš! Tip.

Wiki
19. 08. 2002
Dát tip
dobře ti tak :-)))*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru