Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dělník ve mně

04. 11. 2002
11
0
1838
Autor
Josefk

Můj vstup z dětství do života se odehrál velkým třeskem ve čtrnácti letech. Na doporučení tehdejšího okresního školního inspektora, kterému moje matka při té příležitosti nabídla, že mu vypere tu jeho hnědou košili, co má určitě ještě schovanou z protektorátu, jsem byl vybrán k cílené převýchově dělnickou třídou.

Dva roky na učilišti mi zpracovávali mozek hlavně pozdravem "čest práci", ve třetím ročníku, už ve fabrice, jsem brzy poznal, že všechno je jinak a s dělnickou třídou jsem se rychle sžil. Po třech letech, zocelen v životních postojích, dosti vzdálených původnímu záměru, jsem vyrazil vstříc budoucnosti. Až samet mi překazil moji opravdovou hrdost, s kterou jsem vyplňoval v dotaznících původní povolání: "dělník". Dnes už to ani našeho psa nebere.


Rowenna
06. 02. 2003
Dát tip
Dnes už to ani našeho psa nebere. :-))))

vajda
06. 11. 2002
Dát tip
...túto traumu poznám aj ja...T !

clovrdik
06. 11. 2002
Dát tip
zase dost dobrej postřeh zpracovanej s krásnou lehkostí a nadhledem ... měl bys z tvejch povídek vydat knížku, vážně; TIP

skromna
06. 11. 2002
Dát tip
*

Narvah
05. 11. 2002
Dát tip
*. Presto ho krmit a uvidis, ze si te za par dni vsimne... :)

Litochowitz
04. 11. 2002
Dát tip
josefk, v tomhle s tebou souhlasim.....zase povedené.......T-p.

horák
04. 11. 2002
Dát tip
Škoda, že ses nerozepsal. Docela mě zklamalo, když jsem byl tak rychle na konci.

Josefk
04. 11. 2002
Dát tip
horák: na rozepisování nemám náturu ani schopnosti :) byl jsem odjakživa spíš na vejcuc z vejcucu :) a sám si zapřemejšlet...

fungus2
04. 11. 2002
Dát tip
krátké vystižné a dobré.

pobre chico:-)

Toxman
01. 11. 2002
Dát tip
Hmmm, znám. Tedy ne z mé vlastní zkušenosti, ale zkušenosti mých blízkých. Hlavně, že už je to pryč. :-)*

Deltex
01. 11. 2002
Dát tip
*

gd
31. 10. 2002
Dát tip
to je ono... ta drsná, ale skutečná dělnická romantika... pach oleje a solviny... jo, to mě bere... mě, g. d. nemakačenka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru