Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proč se to tak nepovedlo.....

13. 03. 2003
1
0
1077
Autor
Dragonsfire

Filmový průmysl spěje asi (az na vyjimky) nekam.....viz zde zminovaný Cerveny drak

Je to asi pul roku, co moje kamoska nahodou ve videopujcovne narazila na titul Hannibal. Od te doby je blazen do Harrisovych knih a jejich postav a  "prinutila" i me, abych tuto jeji lasku take shledla. Dluzno uznat, Hannibal je perfektni film a zaverecna scena s Paulem a veceri (respektive s Paulem K veceri) byla naprosto dokonala. Cas, traveny konverzacemi o kanibalizmu a charakteru Hannibala Lectera, rychle utikal a za nejakou dobu jsme narazily na aviza k dalsimu (a asi poslednimu) pokracvovani Lecterovske serie, ktere bylo paradoxne napsano prvni, Cervenemu drakovi. Clanky nastinujici obsazeni filmu vytvarely iluzi, ze to bude hit prelomu roku 2002/2003 a ja jsem jim i verila. Aby ne. Osvedceny Anthony Hopkins v roli lidozrouta Hannibala, Edward Norton jako vysetrovatel Wil Graham a mene znamy Ralph Fienes alias Francis Dolarhyde (Cerveny drak). Ale prehledla jsem jednu drobnost. Jmeno rezisera. Kdyby se mi to nestalo, mozna bych od filmu cekala mene a asi bych ani nebyla tak zklamana. Protoze ten, kdo ma na svem konte takove beckove filmy jako Krizovatka smrti 1 a 2, asi tezko bude schopen natocit tak slozity a psychicky velmi narocny projekt jako je Cerveny drak. Jiste vite o kom mluvim. Ano, predstavuji vam v kostce Bratta Ratnera. Arogantniho a celkem nesnasenliveho snoba.

Kdyz tento dlouho ocekavany film konecne dorazil  do naseho zapadakova na jihu Cech, byly jsme prvni, kdo si u pokladny kupoval listky. Jeste dalsi hodinu jsme couraly po meste a napjate ocekavaly zacatek filmu. Pote jsme se v kine jakz takz uvelebily na neprilis pohodlnych zidlich a cekaly s ocima upranyma na platno.

Prvni sceny, od fletnovych uletu az po "skorovykuchani" Grahama, byly perfektni a troufam si rict, ze i nejlepsi z celeho filmu (k nim musim pripocist i zaverecnou "honicku" po dome). Zbytek filmu jsem stravila ocekavanim, ze se neco zajimaveho a necekaneho stane a ono......nic. Napr. návsteva ve vezeni a prochazka okolo tluste cervene cary. Peclive jsem sledovala, kdy si Graham konecne behem konverzace prestane davat pozor a onu caru (DO NOT CROSS) prekroci. Nedockala jsem se. Nejvice me udivilo ( a castecne vydesilo) obcasne az hororove prehravani Anthoniho Hopkinse. Mela jsem moznost videt ho v mnoha jinich filmech a nepamatuju se, ze by se cokoli podobneho kdy odehralo. K Nortonovy zadne vetsi vyhrady nemam i kdyz obcasne nenavistne pohledy za kameru byly, vzhledem k deji, velmi nepochopitelne. Vzhledem k nataceni vsak naprosto nevyhnutelne. Hadky mezi reziserem a herci byly zminovane v kazdem filmovem casopise, ktery jsem mela v ruce. Fienes ztvarnil sveho psychopata celkem slusne a Emily Watson v roli slepe Reby byla excelujici. Harvyho Kietela v roli Grahamova nadrizeneho jsem tak nejak moc nepostrehla a to, ze jsem si ho vubec vsimla byla zasluha jeho vyrazu : "Vubec netusim, co po me Ratner vlastne chce!"

Uz jsem dostatecne "zbuzerovala" herecke vykony a tak se obratim jinym smerem, ktery me taktez velice zklama a tentokrat mluvim o hudbe. Vlastne si vubec nepamatuji, jestli tam nejaka hudba byla. Chybel jakykoliv ustredni motiv a cely film jsem mela pocit, ze sedim s klapkami na usich, ktere k memu sluchu pousteji jen hlasy a nic vic (nepocitam vybuchy, vystrely, apod.) Scenar byl paradoxne vynikajici, ale nase reziserska hvezdy jej totalne potopila........

Z kina jsem si odnesla bolava zada a zavazek, ze se pro priste budu Ratnerovym filmum radeji vyhybat. No, uz se tesim na jeho pristi hit, noveho Supermana............

 


Rena
04. 04. 2003
Dát tip
No, taky názor:o))

gd
24. 03. 2003
Dát tip
ale přece jenom neseděla na stejném křesle, takže může poskytnout jiný úhel pohledu. ovšem lepší by bylo, kdyby seděla o pár řad a sedadel jinde, aby byl prostorový efekt dokonalejší.

Dragonsfire
22. 03. 2003
Dát tip
To, ze jsou skoro totozne je docela mozne, protoze Rena je ona kamaradka, se kterou jsem do toho kina sla.

Rena
17. 03. 2003
Dát tip
Ahojky , Dragi, máš recht, ale já byla první:o)))

Dragonsfire
17. 03. 2003
Dát tip
Ja to vim. Ani jsem necekala, ze to ostatni budou brat jinak.

gd
17. 03. 2003
Dát tip
dva názory (i když skoro totožné) na jednu věc se taky hodí. do klubu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru