Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stín sebevraha

08. 04. 2003
2
0
1302
Autor
Dalamar

Každý pochopí

Stín sebevraha

 

zkrácená verze

 

 

         Neviditelná kamera pomalu dojíždí ke dveřím jednoho nejmenovaného občana nejmenovaného státu. Prostupuje jimi a pomale zabírá zšeřelý byt jednoho obyčejného studenta vysoké školy. Hned za dveřmi jsou rozházené boty a pohozená bunda, svědčí o chvatném příchodu. Klíče jsou hozeny na zemi a z jedněch pootevřených dveří je vidět světlo zapnuté televize.V celém bytě je jinak tma…

 

REKLAMA-Jen s našimi růžovými brýlemi bude svět opravdu růžový. Dream faktory,Washington-REKLAMA

 

        Kamera se přesunuje do vedlejší místnosti a umisťuje se v pravém horním rohu. V záběru se ocitá asi dvacetiletý mladík nevěřícně hledící do televize a kroutící hlavou. Zapněme zvuk a chvíli pozorujme…

 

      …a z toho důvodu jsem shledal válku s Irákem nevyhnutelnou. Diktátor Husajn již nebude více terorizovat lid své země.” Překladatelka se odmlčela a v televizi se objevil někdo jiný. “Tak to byly poslední zprávy ze světa. A nyní sport….”

 

        Student bere do ruky ovládání od televize a projíždí všechny programy. Zastaví se až na vysílání BBC, kde s hlavou v dlaních sleduje poslední zprávy z Iráku. Asi o dvě hodiny později usíná, lesknou se mu oči a je slyšet něco jako : “ ...tohle se nemělo stát…to nemůže být pravda...ne,Ne,NE..” Televize hraje dál…

 

REKLAMA-FIGHT TOGETHER WITH UNITED STATES OF AMERICA, GREAT BRITAIN AND THEIR ALLIES. THROW DOWN HUSAJN AND MAKE PEACE IN IRAQ-REKLAMA

 

        Kamera je stále na svém místě, ale v bytě se cosi změnilo. V předsíni jsou boty vzorně vyrovnané a bunda je pověšena na věšáku. Klíčky jsou zevnitř ve dveřích. Ticho ruší jen cvakání klávesnice. Pak i to utichne a je slyšet tiskárna. Po chvilce můžeme zahlédnout studenta jak s vlhkýma očima, ale jinak pevným a odhodlaným výrazem vychází z bytu. V rukou má kanystry s benzínem…

 

REKLAMA-Jedině benzín od ÖMV je opravdu kvalitní-REKLAMA

 

       O chvíli později na nějakém neznámém náměstíčku v nějakém neznámém městě vzplane další lidská pochodeň.

 

      Zkusil napsat několik peticí, pod několik se podepsal, ale země lačnící po ropě neposlouchá…

 

      Kamera byla umístěna jen v jeho bytě, takže nic dalšího neuvidíme, ale již sháníme materiály z ostatních. Brzy se vám zase ozveme. Zůstaňte s námi…

 

REKLAMA-Nejkrvavější záběry a nejdrastičtější zprávy vám přinese jen naše televize-REKLAMA


Dendere
26. 09. 2005
Dát tip
Tohle je silene... zoufalost a to, ze muzeme sice bojovat, ale pouze slovy... na papir. Je to jako by jsme vykrikovali slova ve tme bez jakekoliv nadeje svetla... Davam tip, nebot jde to hodne z hloubky... hodne a tvuj styl, jakym jsi to napsal, je dosti pusobivy...

Son_Gohan
08. 05. 2003
Dát tip
Na tuhle situaci je jenom jedno řešení: vyhodit televizi a odstěhovat se do pustiny dál od lidí. Mimochodem Frydýšku, my se přece známe :)

Dalamar
11. 04. 2003
Dát tip
Je, ale společnost k takovému zkratovému jednání může citlivější jedince jednoduše dohnat....a to je špatně :(

Kolego, tak tohle je dost dobrý!!!! TIP a jedno velký bezvýznamný plus :)

Anatom
10. 04. 2003
Dát tip
....pripomina mi to trochu Velkeho bratra z romanu 1984 od Orwella....clovek by si mel uvedomiti, ze v tehle spolecnosti, takovehle prvky protestu nic nezmuzou...a je to blaznovstvi a nevyrovnanost...

Co když lidé na náměstích neslyší křik bolesti, ale smích zoufalců?

Wlastně je to zoufalý,lidský život je něco , co nám předhazuje klacky pod nohy , slzy ,ale také úsměvy a chvíle nepostřehnutelného štěstí , kdy si připadáte opečováváni , jak na matčiných bedrech.... Ale kvůli ničemu se nevyplatí zemřít.... A neše byrokratická společnost si neuvědomuje sílu komerce ... A i když je život mnohých závislý na komerci,tak sakra ,proč dělat z nešťastného člověka ,který toto postřehl blázna ???

Radost
08. 04. 2003
Dát tip
Jsi jako jedny francouzský noviny, který uvedly, že v Čechách se lidé upalují na prostest prosti válce. To je ale přeci nesmysl. Sebevraždy mají různé a hlavně obecnější motivy...:-((

Dalamar
08. 04. 2003
Dát tip
V rozšířené verzi to uvedu.Tady to byl jen pohled náhodného kolem jdoucího...

Kajman
08. 04. 2003
Dát tip
to je slabý, buď víc dramatu, nebo krve

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru