Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Legenda o nejtěžší vině

12. 04. 2003
14
0
2946
Autor
(G)eorge

Vlasně to není až tak legenda... (snad mikro,ale..) Dodatečně věnována Tallis, za naše společné nedítě :)

 

Plakala. Průzračné slzy váhavě opouštěly řasy, aby se potom různými směry rozkutálely jako o závod po křivkách křečovitě stažených tváří. Některé stékaly podél nosu a potom se na rtech mísily s pramínkem krve, který je vedl s sebou na bradu. Zde se naposled všechny sešly a ukázněně čekaly až se budou moci oddělit a vydat se na dlouhou cestu vzduchem. Až na zem.  Slzí neubývalo, ba naopak, zdálo se že je jich stále víc a víc. Snad jediné místo na jejím obličeji už nebylo suché, slzy se rozeběhly za vydatné pomoci větříku opravdu všude.

  Ona o nich věděla. Tedy tušila je, stejně jako tušila nehojící se ranku na rozkousaném rtu a dokázala by si docela dobře představit jakou barvu  krev slzám dodává. Stejně tak si dokázala představit, že stejnou barvu má uzlíček, který tak křečovitě tiskla k tělu. To by bezesporu mohla. Kdyby neměla na práci něco důležitého.

   Plakala. Plakala již několik hodin, tady v zastrčeném koutě parku, hrbila se slabostí z pláče na polorozpadlé lavičce, několikrát dokonce únavou usnula, ale když se probudila, nic se nezměnilo, jen tělo jí vždy o trochu víc ztuhlo v schoulené poloze a přízračné černé mraky se hnaly po odpudivě šedavé obloze stále rychleji a rychleji. A ona stále ronila slzy.

   Stmívalo se nepřirozeně náhle, byl čas jít, ale její hoře, únava a snad i  sebelítost a vina byly tak obrovské že se nemohla přinutit k jedinému pohybu, byť jen pokrčení malíčku. A tak, objímaje strnule uzlík, plakala na něj a plakala pro něj a úleva nepřicházela a kolem se měnil den v noc…

 

…a noc v den a den v noc…

 

   Ona nepocítila nijakou zvláštní změnu. Její smutek a pláč ji tak zaměstnával, že si nevšímala a ani nemohla všímat okolí. Zběsilou rychlostí se střídalo světlo se tmou,jaro se zimou i létem. Jí to bylo jedno. Po pravdě řečeno už neviděla ani nevnímala . Jen plakala.

 

   Za čas si lidé všimli podivného kamene na opuštěném zákoutí v parku. Byl podivně podobný sedící ženské postavě a z jejích očí neustále odkapávala teplá, lehce slaná voda. Dlouho se o tom radili a nakonec postavili okolo kamene honosnou katedrálu. Pro jistotu. Plačící socha ženy může být docela dobře boží znamení, ne?

   Ale málokdo ví proč socha pláče. Málokdo ví, že v tom městě stojí katedrála zasvěcená nejstrašnějšímu zločinu světa…  


mrazí...cí...vá nejhorší, že už cítím slano * máš smůlu, řadim si tě k oblíbenym a nejoblíbenějšim

Čuminka
22. 04. 2004
Dát tip
no je to poutavý, drsně krásný, zahalený tajemstvím, asi v uzlíčku bylo dítě ne ? rozhodně to není čtení pro debily, takže chválím, jen trochu magična by se mohlo i ubrat....

(G)eorge
22. 04. 2004
Dát tip
čumi: děkují, ale ty jsi až taková realistka? Vždyť magična je nejmíň, vlastně tak akorát tolik aby to utáhlo nápad a konstrukce mohla bejt vůbec uplatněná...

Atrament
27. 12. 2003
Dát tip
Výborně, Mistře!!! :)

(G)eorge
27. 12. 2003
Dát tip
k Misrtům mám ještě daleko...

Shammann
11. 06. 2003
Dát tip
Na mě moc příliš uplakaný.

Shammann
11. 06. 2003
Dát tip
Nejsem já vůl? Moc a příliš. Jsem. Rozhodně.

cup_of_tea
02. 06. 2003
Dát tip
misty mi to stylisticky nesedi, ale jinak je to moc smutny a hezky.

Mathew
01. 06. 2003
Dát tip
pochopil jsem to, díky za dodatečnej prolog..je to fakt výborný..


(G)eorge
10. 05. 2003
Dát tip
Zosha: šetříš klávesnici?

Šetřím Tebe ;)*

(G)eorge
10. 05. 2003
Dát tip
:)

Panebože, jak o něčem takovýmhle může TAKHLE psát chlap????? *************************************************************

(G)eorge
27. 04. 2003
Dát tip
čekanka: Podle výsledků ověřených testů mé známé psycholožky jsem z 53% hločička, z 46% chlapeček a jsem tomu rád... chlapi sami o sobě jsou dost divní... ženský taky ale trochu míň. (a to zbývající 1% je prase, ale nevím jak to z těch testů vyčetla...:) ))

tak teda k tý bych taky zašla na testy! Zajímalo by mě, kolik chlapa je ve mně! Dej číslo :-)

(G)eorge
27. 04. 2003
Dát tip
Nemůžu, ona neni mobilní (ani dostudovaná...:))

jestli je dostudovaná, na to se*e pes, na to, že neni mobilní taky, pevná je? :-)))

(G)eorge
27. 04. 2003
Dát tip
pevná po celém těle, takovou jen tak nenajdeš:))) ale že seš to ty, dělám si poznámku propiskou na ruku a asknu ji pozítří o tu pevnou nebo maila, ju?

ju :-)

yoyo
26. 04. 2003
Dát tip
děťátko!

Tallis
19. 04. 2003
Dát tip
Miláčku, už jsem to četla. Fakt nádhera. Ale není pravda, že jsem pochopila, co je v uzlíčku. Vysvětlil mi to až Peťa Hogl v Dubu, nevzpomínáš? Tip

(G)eorge
19. 04. 2003
Dát tip
Tallis: Tos neměla zlato, snažím se ti tady vybudovat image intelektuální internetové krásky, a ty uděláš todle! :)))

(G)eorge
15. 04. 2003
Dát tip
Jap: Buchty s kečupem!!!!! tfuj Kodynie: Dík, aspoň někdo... yoyo: přihořívá Lu_Po: samá voda

nejstrašnějšímu zločinu světa??? Daňovému úniku?

(G)eorge
14. 04. 2003
Dát tip
yoyo: Hádej...tak ještě jednou.. Mathew+Lu_Po: Když sem to dával číst svým známejm (Talliskovi například) tak všichni vyřvávali, jak je strašně nápadný a viditelný to co je v uzlíku... Z toho se pozná nemoc z povolání: JSTE SLEPÍ JAK MLOCI! Slunikiti+Kandelabr: Ď:) ShadowDancer: :))

Mathew
14. 04. 2003
Dát tip
A já jsem aky nebyl asi tři dny v mlokovi, takže mi unikají souvislosti :)))

Lu_Po
14. 04. 2003
Dát tip
Já jsem nic o uzlíku neříkal..... Ale když si o to doslova koleduješ, tak jsou tam buchty.

yoyo
14. 04. 2003
Dát tip
pejsek?

Kodynie
14. 04. 2003
Dát tip
Kodynie asi ví, co se skrývalo v uzlíku, který měla na klíně. Moc smutné, moc slzí. Když je to ale legenda, tak se s tím nedá nic dělat. Kdybys slevil jen jednu kapku ze slzí, které vyjadřovaly ženino zoufalství, už by to nebyla ta správná legenda a poselství celého dílka by přišlo vniveč. Moc krásné filozofické dílko, ale zoufale smutné.

_Jap
14. 04. 2003
Dát tip
Jasně že tam jsou buchty ...... a ty proudy krve to je ketcup.

Mathew
13. 04. 2003
Dát tip
snad tě zařazení do nové klubu neurazí :) jestli ano, stačí říct a vše je odčiněno.

Sunflower
13. 04. 2003
Dát tip
To je strašlivý....já nevím..běhá mi mráz po zádech..... tip

(G)eorge
13. 04. 2003
Dát tip
Slunikiti: mě z tvýho "Udělej to..." ještě víc...

Kandelabr
13. 04. 2003
Dát tip
docela hezké, i když těch slzí je asi trochu moc...ale jako legenda je to fajn.

yoyo
12. 04. 2003
Dát tip
je to krááásný a přitom hrozně smutný. AQ co bylo v tom uzlíčku?? dávám tip

Mathew
12. 04. 2003
Dát tip
týýý volééé !!!! :))) tak to je težce nářezoidní !! Jiříku, prosím, kamaráde, řekni mi co bylo v tom uzlíku ! hrozně mě to zajímá, lae vážně ! :))

Lu_Po
12. 04. 2003
Dát tip
........ Tak teď bych si rád přečet t Dorotčinu verzi ... Jip TIP ..... ( a promiň za zparodování závodících pramínků krve,...)

_Jap
12. 04. 2003
Dát tip
To samé co Lu_Po...... .....TIP.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru