Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ach ta láska

01. 05. 2003
2
0
1575
Autor
chicoria

Uháním takhle do práce, vlastně co to povídám. Přímo se vznáším. No jak by ne. Je léto, slunečno, teploučko, lidi mě dnes neštvou, ale hlavně jsem čerstvě zamilovaná. Do koho, není v tuhle chvíli podstatné, jen prozradím, že je to kluk jak malina. Nebo borůvka, nebo brusinka, jak kdo chce. Pro odpůrce ovoce by to mohl být ještě kluk jak cumel.

No a tak jsem se přivznášela až k obchodu, kde prodávám a vplula do společné šatny, s úsměvem zamilovaného idiota.

Nedostalo se mi zvědavých pohledů ani otázek. Není divu, kolegyně již znaly moje připitomělé výrazy signalizující novou známost. Nějak pořád hledám toho pravého, víte? A nedaří se mi a nedaří. Pokaždé jsem přesvědčena, že už je to on a pokaždé jsem přesvědčována mou kolegyní, že není. A hádejte, kdo měl zatím vždycky pravdu? Já tedy ne.

Moje kolegyně M, dáma středních let, notorická kuřačka a proslulá svými šťavnatými nadávkami a kletbami na adresu zákazníků , to se mnou vždycky myslela dobře. A já ji zase vždycky chlácholila, že tentokrát jsem si vybrala opravdu uvážlivě.

Bylo tomu tak i dnes. Jen jsme zasedly u kafe, započal náš dialog.

M: Ty vole, ty už seš zase zamilovaná.

Já: Přikyvuji s neměnným výrazem v obličeji.

M: Co je to zač?

Já: Krčím rameny.

M: Jak se jmenuje?

Já: L

M: Okamžitě ho sem dotáhni, ať se na něj podívám, blbečku!

Já: Zítra za mnou přijde.

M: A je aspoň dobrej v posteli?

Můj připitomělý výraz se mění v zasněný. Komentáře netřeba.

Druhý den se dostavil můj krasavec v plné parádě. Postavil se k východu a zíral na mě. zíral vytrvale, fronta byla dlouhá, předlouhá a jeho trpělivost zřejmě nevyčerpatelná. Obdařila jsem ho stydlivým úsměvem a nenápadně se přesunula ke kolegyni M. Řádně jsem ji šťouchla loktem a nasměrovala její pohled správným směrem.

No a pak už jsem jen netrpělivě čekala na přestávku.

Kafe zavonělo, cigarety zadýmily, vedoucí zalamentovala a já upřela tázavý pohled na M. Tedy spíše na obrysy její postavy, prosvítající za kouřovou clonou.

“Ty vole, kdes to zase sebrala,” ozvalo se z mlhy.

Já: Na diskotéce.

M: To je strašný.

Já: Proč zase?

M: Vypadá, jak Marťan. A vlasy má jak pochcanou slámu.

“Ale je miloučkej,” obhajuji svůj nový objev.

M: Kams dala voči. Tenhle je ještě horší, než ten poslední. Skonči to s ním, nebo to zase špatně dopadne.

Toť se ví, že mě nic podobného ani nenapadlo Vždyť jsem byla zamilovaná a jen pouhopouhé pomyšlení na rozhod s mým cukrouškem mě přivádělo k srdečnímu kolapsu.

O několik dnů později vcházím do šatny s tváří francouzského buldočka, kterému právě šlápli na kuří oko.

Venku pršelo, vůbec nebylo teplo a lidi byli obzvláště odporní.

“Tak co je zas?” přivítala mě M.

Nechtělo se mi vysvětlovat, že má velká láska přišla už po čtvrté na schůzku úplně namol, že jsem byla nucena tento vztah ukončit a že to bylo srdceryvné.

Ale nebylo to třeba.

“Vidíš, vole, já sem ti to říkala,” pravila vševědoucí kolegyně a zahalila se do oblaku cigaretového kouře.

Konec.


Mofbone
23. 02. 2005
Dát tip
Jde to, ale bude to ještě chvíli dřít.

johanne
02. 03. 2004
Dát tip
no, tak jediný, co mi nesedí, je ten trocha ošumělý název :) ... ale jinak fajn, hezká momentka

aaa_aaa
24. 02. 2004
Dát tip
mě se to líbí všeho akorát :o)

Arien
04. 02. 2004
Dát tip
Já ti nevím, nějak moc to nechytne a je to takové... nudné, nijaké btw ty uvozovky to ničí, kdybys raši používala to uvození "já:", bylo by to lepší

815_0
17. 08. 2003
Dát tip
Přijde mi to osobní a dlouhý - snad jednou, až budu mít moc času tak to přečtu :-)

StvN
02. 05. 2003
Dát tip
- to je hodně zoufalý

Cirri
02. 05. 2003
Dát tip
-hodne realisticke ...

Proč tolik "volů" :o) Kluk jako cumel - ajajaj - tak by snad nechtěl vypadat žádnej kluk, anebo se božínku pletu? :o))

Helga
01. 05. 2003
Dát tip
Příběh ze života průměrně napsaný. Co k tomu říci víc?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru