Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nácek

11. 06. 2003
7
4
2817
Autor
Playwithfire

nejspíš to dost z vás bude považovat za poněkud kontroverzní. já taky:) tohle není myšleno jako protinacistické dílko-spíš jako protirasistické... a jestli někdo z vás tuto ideologii vyznáváte, doporučuji nečíst....

I.

Měl svůj styl propracovaný do nejmenších detailů. Naleštěný kanady s bílejma tkaničkama (samozřejmě do žebříčku), kalhoty se vzorem městskej maskáč, přes triko značky Lonsdale neodmyslitelnýho bombera. Dohola, drsnej výraz, chladný šedomodrý ocelový oči, jeden přední zub mu chyběl-památka na některou z mnoha bitek. No prostě nácek jak má bejt.

Nebral si servítky. Když se večer s kámošema vracel z hospody, v kapse si pohrával s vystřelovákem a když potkali někoho kdo se mu nelíbil, nebál se ho použít. Jeho boty dobře znaly krev cikánů. Na ty byl vysazenej…

II.

“Zavíráme, pánové, dopijte co máte, zaplaťte a nashledanou zítra!”, jemně je vyháněl číšník. Chvilku uvažoval jestli mu nemá jednu vrazit, ale pak si to rozmyslel. Šetřil si ránu pro někoho, kdo si jí zaslouží víc. Pro ty, co měli skončit v plynu. Dělali jednu zásadní chybu-dejchali stejnej vzduch jako on, hyzdili JEHO čtvrť. A za to musej pykat…

Probral se ze svejch úvah, dopil, zaplatil a zvedl se k odchodu. Jeho kamarádi odešli už dřív. Vyšel na ulici, nadechl se svěžího nočního vzduchu a vydal se směrem, kde bydlel. Najednou se všechno seběhlo strašně rychle-dvě přibližující se světla, troubení, skřípot brzd-a hvězdy…

III.

Když řidič viděl že někoho srazil, na nic nečekal a rychle jel pryč. Až asi za půl hodiny ho našla dívka, která mu zavolala záchranku. Byla krásná, černé vlasy jí ve vlnách volně spadaly na ramena, smyslné tmavé oči, krásně tvarované rty, dokonalé tělo…

Nic z toho ale nevěděl. Byl to vážný úraz a on tou dobou bojoval o holý život.

IV.

Trvalo dlouho, skoro čtvrt roku, než se úplně vyléčil. Stále přemýšlel o své tajemné zachránkyni, která zmizela ještě než přijela sanitka. Kromě jejího nicneříkajícího jména Tereza Krátká, které mu řekli v nemocnici, o ní nevěděl vůbec nic… a chtěl jí alespoň poděkovat.

V.

Asi týden po uzdravení šel s kamarády do hospody, zapít to. Šlo to rychle, každou chvíli další runda, brzo už byli v náladě. Seděl, nohy na stoje, v ruce půllitr a hubu plnou silnejch řečí. Tu pohodu mu zkazila až holka, co si přišla se džbánkem pro pivo. Nevnímal její krásu, viděl jen její tmavou barvu pleti. A všiml si taky toho, že je sama. Vzplála v něm palčivá touha jí ublížit, takže sotva vyšla ze dveří, vyšel za ní. Když si všimla, že za ní běží, nezrychlila, naopak, dokonce se zastavila a usmála. “Jak ti je?”, zeptala se, ale on její otázku nevnímal. Jak si může taková černá huba dovolit se na mě usmát?!? Nasralo ho to. Přitiskl jí ke zdi a ucpal jí pusu, volnou rukou jí mezitím vyhrnoval sukni. Pivo dělalo svý. Původně jí chtěl jen zmlátit, ale teď, teď v něm převládl zvířecí pud. Chtěl jí pokořit jak nejvíc mohl. Ozvala se dutá rána, když džbán dopadl na zem a roztříštil se. Bránila se, kopala, kousala, zkoušela i křičet… ale nedal jí šanci- vytáhl nůž a zcela zaslepen pivem, bodnul ho do toho nepoddajného těla-a znova…

Najednou její odpor ochabl. Pustil jí. Bezvládně se svezla podél zdi. Zatímco se její krev mísila s rozlitým pivem, vytáhl její peněženku, aby si vzal nějaké peníze. Byl to dost radikální rasista, takže ho ani moc neznepokojilo, že jí zabil, naopak-cítil se volnější.

Vyndal obsah peněženky a šel k lampě, aby na to lépe viděl.

VI.

Ráno místní pošťačka, která vstávala nejdřív z celé čtvrti, našla dvě mrtvoly. Romskou dívku a o kousek dál tělo mladého skina. Oba byli od krve a hoch v jedné ruce svíral nůž, kterým zjevně zabil nejdřív jí a pak i sebe…

VII.

…a ve druhé měl občanku s fotkou té dívky, kterou ubodal, a se jménem Tereza Krátká.

Proč zabil jí bylo jasné na první pohled, ale proč pak vztáhl ruku i na sebe, to nikdy nezjistili ani jeho nejbližší přátelé…


4 názory

Arwennn
16. 08. 2007
Dát tip
norsko pise... skoda ze to nenivic propracovany, ta myslenka je dost dobra, no,... ale za napad tady mas jeden tip ze zahranici:)

domin.go
14. 08. 2007
Dát tip
a tereza krátká nevypadá zrovna jako romský jméno:))

domin.go
14. 08. 2007
Dát tip
a ta povídka je zbytečně málo ukecaná mohl z toho bejt naprosto rozsekávací nářez takhle to vypadá spíš jako nějaká reportáž což ale nemění nic na tom že je to dobrý a avi do norska:)

domin.go
14. 08. 2007
Dát tip
PUNK'S NOT DEAD'!!!!!!!!!

Zatraceně než začneš o něčem psát, musíš si ujasnit terminologii. Jak může být nacista proti rasismu když je to jeden ze základních pilířů jejich filozofie? Všichni nacisté jsou rasisti. Tečka. Pravda existují skupiny skinheadů, například SHARP (Skinheads Against Racial Prejudice) kteří se přímo zaměřují na potlačování ultrapravicových skinheadů. Ale to musíme bavit o skinheadech obecně, nikoliv o tzv. "náccích".

Jo sorry, omlouvam se, kdyz semto psala, byla sem trochu unavena (vyjadreno ve stupnich asi 38,2 pane celsiova:) mas pravdu, sorry.... Dycky sem byla proti nacismu, ale nedavno sem se seznamila s jednim "nackem", se kterym (kdyz sme vynechali politiku atp.) se da uplne skvele bavit.... ale to je jedno, nechme toho

Hele nechci je obhajovat - kdyby jo, tak tezko napisu tuhle povidku, s jema nazorama rozhodne nesouhlasim. Ale znas jich jen par, ne vsechny! Nezapomen, ze existujou treba i skupiny nacistu, ktery sou proti rasismu (a nerikej, zes to nevedel:)

Nemáš pravdu. Každý je takový, každý kdo je nácek prostě je nácek.

Fladdy: skutecne? A kolik jich znas (a myslim, tim DOBRE znas - ze jsi s nimi alespon parkrat mluvil)? To mas jako kdybys rek ze kazdej panker nebo treba ackar je ta sama verbez... A zrovna ty, kterej jich mas ve svym okoli tolik;o), bys moh vedet ze to tak neni...

Ti, kdo se hlásí k neonacismu jsou k politování. S pár jsem chodil do školy, tak tady na mne nezkoušej nějaké řečičky o tom, že ve skutečnosti nejsou zlí...

anonym: ale kazdej nacek neni takovej... jen vetsina z nich

StvN: tak tohle vysvetleni s tou slovni zasobou beru:) Asi jsem predtim reagovala trochu unahlene... Promin, ale opravdu me to prekvapilo - vetsina lidi mi totiz ohledne slov.zasoby tvrdi spis opak:)

StvN
22. 01. 2004
Dát tip
Většina. To je hezký.

StvN: a ta mensina jsou bud lide, kteri mou slovni zasobu nekomentuji nebo ti, co cetli "Elfi kralovnu"... Asi se mi fakt moc nepovedla:))))

StvN
22. 01. 2004
Dát tip
Určitě bys to zvládla líp.

StvN
21. 01. 2004
Dát tip
Ačkoli mi konec přijde poněkud "pohádkový", celkově se mi čtení líbilo. Má to spád. Žádné zbytečnosti, rovnou k věci. Aby sis špatně nevykládala tu omezenou slovní zásobu. Chtěla jsi hlubší kritiku, tak jsem do ní zahrnul i slovní zásobu. Je snad jasné, že takový problém tu má téměř každý a když myslím téměř, říkám tím, že neznám nikoho, kdo by neměl.

anonym-Taky asi nejsi Hlinka nebo Kocicka... Ty mi zrovna pravicacky zamereny neprijdou:-) Ale stejne zbyva jeste DOST leteckejch mechaniku....

anonym:Tos mi teda moc nenapovedel. Ve tride vas letos, pokud si dobre vzpominam, bylo 19. Ty sam si vyloucil 2 lidi, takze zbyva jeste 17 dalsich. Kuba nejsi, Honza Kania taky ne. Ale dal nevim. Muzes bejt kdokoliv z tech 15ti zbejvajicich. Ale (uprimne) mne ani nak nezajima kdo si kdyz nemas ani odvahu rict mi to... Typuju na nakyho pseudo nacka, kterej ma strasnej vzor v Peterkovi a desne se snazi bejt jako on, aniz by o nacismu neco vedel... Kaslu na to, nemam naladu o tomhle premejslet o prazdninach. Cau a pamatuj, ze tolerance obcas je na miste... jo a katcenka nema rada ani ackare

anonym/jo, taky jich par znam. ale napsala sem snad jasne ze todle je nacek a ne skin, ne?:o) Honza Cech-priste se podepis, si myslis ze te nepoznam???:-)))

Katčenka
06. 07. 2003
Dát tip
Kdykoliv je na nejakych akcich problem,je to POKAZDE s nacky. Ted si rikejte co chcete,ale je to tak.Tak mi tady nevykladejte neco o tom,ze tihle lidi maji city...sou to proste NACKOVE a to se rovna vypatlanci.

Misha
26. 06. 2003
Dát tip
No, jednou jsem přišla na to, že by se lidi měli brát individuálně-včetně nácků, a tak jsem se o to snažila. Jenže pak jsem navštívila jistý klub, kde byl jistý koncert a kam přišli jistí plešatí lidé-samozřejmě nezvaně. Zmlátili pár mých kamarádů, zapálili pár plakátů a závěsů, no a od té doby (nebyl to první konflikt s nima)sice lidi beru individuálně, ale ne nácky-neonacisty.Myslím, že je dobře, že jsi napsala povídku právě na tohle téma, i když konec se dal opravdu předpokládat, ale dobře si podle mě vystihla jeho krutost a hlavně zaslepenost

anonym:zajimavy...par lidem se ta uvaha libila

Cirri
16. 06. 2003
Dát tip
smutne .. fakt ale je ze rasistami su casto velmi inteligentny a inak dobry ludia ... niekedy staci zla skusenost ...

Kosty
15. 06. 2003
Dát tip
peknucke,nic viac to nechce

ja sem ZASADNE proti rasismu. vadi mi fakt moc (asi sem rasistka na rasisty:o)

gASK
14. 06. 2003
Dát tip
Nepravděpodobnej? Řekni, stávaj se v životě taky nějaký pravděpodobný věci? Nevim jak ty, ale já myslim, že život si rozhodně nemůžeš vypočítat a naplánovat, vždycky ti nějakym podobným způsobem podrazí nohy..:)..prostě stát se může cokoliv a ne že ne.. Mě se ta povídka dost líbí, sice má i slabší místa, ale realita je v ní vystihnuta dobře a ten příběh má něco do sebe..

guy
14. 06. 2003
Dát tip
co je na tom sympatický, je romantický nádech, který jsi tomu dala realita by vypadala trochu jinak - sám by na ní nešel, šli by si ji podat všichni … pokud jich není aspoň deset patnáct v kupě, jsou to poserové první třídy … bez patřičnýho obecenstva by na vystřelovák ani nesáhl … můžeš mi věřit, aspoň ti, co osobně znám, jsou takoví

guy-ja znam osobne jen jednoho nacka...mi pratele smeruji spis na druhou stranu:) ale ten jeden je desne obdivuhodnej clovek a hrozne chytrej-az na ty jeho zvraceny nazory:)

guy
14. 06. 2003
Dát tip
ti co znám, nadbytečnou inteligencí neoplývají a nemůžu o nich říct, že patří mezi mé přátele, ale normálně jednotlivě se s nima dá běžně bavit, mají smysl pro humor a s úsměvem ti řeknou, že se těší na večer, až se střískají v hospodě pro bílí, jak půjdou domlátit barevný v hospodě vedlejší - to je jejich program, do kterýho je v jejich slabý chvilce navezli ti obdivuhodní hrozně chytří se zvrácenejma názorama - z nichž ti nejvejš si z toho udělali docela zajímavej byznys ... ostatně tak jak to běžně chodí ... a ti úplně nejvejš ty zvrácený názory stejně jenom předstírají, aby zachovali image pro kšefty s těma náckovskejma proprietama jinak ti můžu říct, že na tý druhý straně mám nejen přátele, ale i příbuzné, za který se vůbec nestydím a ani nemusím

Plopez
14. 06. 2003
Dát tip
O náckách by se dalo donekonečna... Prolog je zbytečnej. Od té doby, co ho zachrání "tmavooká" je jasné, jak to skončí. Je to smutný...a dobře napsaný

jo, napsaný je to dobře. Nepravděpodobný to jistě je taky, ale o pravděpodobnejch věcech se povídky moc nepíšou, nebyly by zajímavý. Jinak podle mě jsou skini prostě jenom nejistý lidi s hromadou komplexů. Ale cikány zas tak moc v lásce nemám..... °°°°°°

Drrak
13. 06. 2003
Dát tip
Pěkný, a pak že nezvládneš povídku :))

drrak-nooo ale jakou:) tipuju, ze tva kritika bude asi jedina kladna...ale stejne diky:o)

Notreal
13. 06. 2003
Dát tip
líbí se mi to - je to docela smutné.....a přesto jsi skvěle vystihla realitu. Já soobně se těmto tématům vyhýbám, protože je nedokážu popsat reálně. Tys to zvládla skvěle*

Katčenka
13. 06. 2003
Dát tip
good good good a este jednou good! Inspiroval te Ivan? nebo Kubuv spoluzak? :-) tip-urcite jo!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru